הרשימה המלאה של ניסויי "מדע בבית" – ניסויים מדעיים לילדים ולמבוגרים – שהתפרסמו עד היום (לפי סדר פרסומם, החדשים בתחתית הרשימה). כל שבועיים מתפרסם ניסוי חדש:

כאן תמצאו מגוון הצעות לניסויים מדעיים לילדים (ומבוגרים) שאפשר לעשות בבית – ללא שימוש במכשירים או חומרים מיוחדים. התוצאות – מפתיעות ולפעמים מדהימות, ולפעמים נראות כמו קסם – אך אין כאן שום דבר על-טבעי, הכל לפי חוקי הכימיה, הפיסיקה, הביולוגיה והמתמטיקה.

ניסויים עם טקסט ותמונות בלבד (ללא סרט וידאו):

1. חרציות צבעוניות – בניסוי הזה נלמד איך לשנות את צבען של חרציות לבנות בעזרת צבעי מאכל.
  2. מים בורחים מכוס – בניסוי הזה נלמד איך מים יכולים "לברוח" ממכל אחד לאחר – וכל זה בלי שנטה את המכל או אפילו ניגע בו.
  3. בלוני גומי חסיני אש – בניסוי הזה נראה איך אפשר להניח בלון גומי רגיל מעל אש בלי שיתפוצץ.
  4. כרומטוגרפיה של טוש שחור – בניסוי הזה נפריד את הצבע השחור של טוש לצבעים שמהם הוא מורכב ונראה שהוא בעצם בנוי מתערובת של כמה צבעים.
  5. כרומטוגרפיה של פרחים – בניסוי הזה נכין תמצית של צבענים (פיגמנטים – חומרים בעלי צבע) מתוך עלי הכותרת של פרחים צבעוניים. לאחר מכן נפריד את הצבעים עצמם למרכיביהם השונים.
  6. מערבולת בבקבוק – בניסוי הזה נבחן איך אפשר לרוקן בקבוק בזמן הקצר ביותר, מה הקשר של זה למערבולות ומה משפיע על זרימת הנוזל דרך צוואר הבקבוק.
  7. צוללן בבקבוק – בניסוי הזה נבנה "צוללן" בתוך בקבוק וכך נוכל לבחון את עקרון הציפה שמשמש צוללות, ספינות, כדורים פורחים ודגים מסוימים.
  8. צנצנופון – בניסוי הזה נלמד להכין קסילופון מצנצנות או מבקבוקי זכוכית.
  9. גליל פאן – בניסוי הזה ניצור כלי נגינה שלא צריך לנגן בו כדי להפיק ממנו צליל.
  10. האטף הצף – בניסוי הזה נראה איך אפשר לגרום לאטב משרדי ממתכת לצוף על פני המים רק על ידי שינוי האופן שבו נניח אותו במים. ונראה גם איך סבון הורס את הכל.
  11. המטאטא המכושף – בניסוי הזה נגרום למטאטא להסתובב – בלי לגעת בו בשום צורה. ה"כישוף" מתאפשר באמצעות פיסיקה פשוטה.
  12. הביצה שלא עפה – בניסוי הזה נראה איך כוח ההתמדה מגן על ביצה ומונע ממנה לעוף אפילו כשנותנים לה מכה חזקה.
  13. דיו סתרים – בניסוי הזה נשתמש באמצעים ביתיים להכנת דיו סתרים בלתי נראית, נכתוב הודעה סודית על נייר באמצעות הדיו וגם נלמד איך לחשוף את הכתוב.

כל הניסויים הבאים כוללים גם סרט וידאו מדגים:

14. איך יוצרים אש מתחת למים? – בניסוי הזה נגרום לאש לבעור מתחת למים.
  15. איך להכין חומר שהוא גם נוזל וגם מוצק? – בניסוי הזה נכין חומר שמתנהג בצורה מוזרה – מצד אחד הוא נוזלי, ומצד שני כשלוחצים עליו ומפעילים עליו כוח הוא נעשה פתאום נוקשה כמו חומר מוצק.
  16. להביור יורק אש מקליפות של פרי הדר – בניסוי הזה נשתמש בקליפות של פרי הדר וניצור מהן מעין "להביור" קטן.
  17. איך להזיז זרם מים באמצעות חשמל סטטי? – בניסוי הזה נכופף זרם של מים בלי לגעת בו בשום צורה.
  18. ניסוי איך פועל שלט: אור אינפרה-אדום? – בניסוי הזה נראה איך עובד שלט-רחוק, ואיך הוא מעביר את ההוראות למכשירים שעליהם הוא שולט.
  19. הר געש של קצף – בניסוי הזה ניצור משהו שנראה כמו הר געש קטן באמצעות ציוד שאפשר למצוא בכל בית או חנות מכולת.
  20. כיבוי אש באמצעות מוזיקה – בניסוי הזה נראה את תנועת האוויר שיוצרים גלי הקול, ואפילו נצליח לכבות נר באמצעותה.
  21. איך לחסום קרינת סלולר ורדיו (כלוב פאראדיי)? – בניסוי הזה נראה איך אפשר להשתיק ולחסום לחלוטין טלפונים סלולריים באמצעות משהו פשוט מאוד בשם "כלוב פאראדיי" שאפשר להכין באמצעים ביתיים.
  22. קסם מתמטי במספרים תלת-ספרתיים – הניסוי היום הוא סוג של קסם מתמטי. מומלץ לבצע את הניסוי/קסם על אנשים אחרים ולהפתיע אותם.
  23. איך לדקור בלון בלי לפוצץ אותו? – בניסוי הנוכחי נבצע קסם ידוע שמבוצע בדרך כלל בידי קוסמים (מחט בבלון) – נעשה אותו בשתי שיטות שונות ונסביר את ה העיקרון המדעי העומד מאחוריו.
  24. ניפוח בלון בלי מאמץ באמצעות הכוח של הכימיה – בניסוי הזה ננפח בלון באמצעות תגובה כימית, בלי שום מאמץ פיזי.
  25. איך לעשות "בלון הליום" מזויף? – בניסוי הזה ניקח בלון רגיל ונגרום לו להיצמד לתקרה – כך שייראה כאילו מדובר בבלון הליום קל מהאוויר.
  26. איך גורמים לברזל להידלק? – בניסוי הזה נראה שבניגוד לניסיון היומיומי שלנו איתו, ברזל דווקא להישרף.
  27. מדידת נפח אגרופים – ארכימדס וניוטון משלבים ידיים – בניסוי הנוכחי נמדוד בצורה מדויקת מאוד נפח של גופים, תוך שימוש בגרסה מיוחדת ולא מוכרת של חוק ארכימדס, שמשלבת בתוכה גם את החוק השלישי של ניוטון.
  28. קסם מתמטי בקלפים – נשתמש בתכונה מתמטית של המספרים שבין 10 ל-19 כדי לבצע קסם נחמד בקלפים.
  29. איך להפוך כוס בלי שהמים יישפכו ואיך להרים כוס הפוך? (1) – בניסוי הזה נשתמש בלחץ האוויר שסביבנו כדי למנוע ממים שנמצאים בכוס הפוכה להישפך, וגם נרים באמצעותו כוס בצורה הפוכה, כשהכוס נמצאת מתחת לכף היד!
  30. ניסוי השפעת הראייה על השמיעה - אפקט מקגורק – בניסוי נראה (ונשמע!) איך מראה העיניים יכול לשנות את האופן שבו אנו שומעים – באמצעות אשליה שנקראת אפקט מקגורק.
  31. לנגן על כוס (כוס מנגנת) – בניסוי הזה נפיק צלילים מיוחדים באמצעות האצבעות, על גבי כוסות יין דקות.
  32. מירוץ הפחיות המכושפות שמתגלגלות בלי מגע – בניסוי זה נגרום לפחיות משקה רגילות לחלוטין להתגלגל בלי שניגע בהן בשום צורה – על ידי שימוש בכוח המשיכה החשמלי.
  33. הרצועה שלא נגזרת – רצועת מביוס –בניסוי הנוכחי ניצור רצועה שגם אם גוזרים אותה לחצי, היא פשוט לא נגזרת – כמו קסם. הניסוי עוסק בתחום מתמטי שנקרא טופולוגיה, ומומלץ לבצע אותו מול אנשים אחרים ולהפתיע אותם.
  34. איך לנפח בלון בתוך בקבוק? – זהו ניסוי שכדאי לעשות בתור התערבות משעשעת עם אנשים – לבקש מהם לנפח בלון בתוך בקבוק, ואחרי שיתייאשו להראות להם איך עושים את זה באמת.
  35. גלגלת משני מגבים – או איך אפשר לגבור בקלות על הכוח של שני אנשים – בניסוי הזה נשתמש בחבל שנלפף סביב שני מוטות, בדומה לגלגלת, כדי להגביר את הכוח שלנו. בעזרתו נוכל לגבור על (כמעט) כל זוג של אנשים בתחרות משיכה.
  36. איך יודעים אם ביצה מבושלת בלי לשבור אותה? – בניסוי זה נלמד להבדיל בין ביצה לא מבושלת לביצה מבושלת (ביצה קשה) באמצעות ניסוי פשוט ובלי לשבור את הקליפה של הביצה.
  37. צפצפת הנייר של ברנולי – בניסוי הזה נגרום לנייר שנושפים עליו לרחף ונבנה צפצפה חזקה מאוד מנייר תוך שימוש בעיקרון ברנולי.
  38. משחקי "איקס עיגול" מיוחדים – ב"ניסוי" נלמד כמה גרסאות חדשות ומפתיעות של המשחק הידוע.
  39. נר "שואב" מים לתוך כוס – בניסוי הזה נגרום לנוזל להישאב כלפי מעלה לתוך כוס הפוכה – באמצעות נר.
  40. הכנה אוטומטית של שרשרת מגומייה ואטבים בניסוי הזה נראה איך אפשר ליצור שרשרת המחוברת לרצועת נייר משני אטבים משרדיים וגומייה והכול בתנועת יד קלה ומהירה! הניסוי עוסק בתחום מתמטי שנקרא טופולוגיה.
  41. איך לנפח בלון בתוך בקבוק (2)? – שיטה נוספת לניפוח בלון בתוך בקבוק, הפעם באמצעות "טריק" – טיפול מיוחד שעשינו לבקבוק.
  42. הפקת דנ"א מתותים בבית – בניסוי הזה נפריד באמצעים ביתיים את החומר התורשתי – הדנ"א שנמצא בתאים חיים – משאר חלקי התא, נגלה איך הוא נראה ואפילו נוכל לגעת בו.
  43. בנייה של מטוס סילון מבלון – בניסוי הזה נבנה מטוס סילון, אבל במקום מנוע שפועל על דלק נשתמש בבלון מלא אוויר שייתן לנו את כוח הדחף הדרוש לתנועה.
  44. האף של פינוקיו: אשליה חושית – בניסוי הזה נלמד איך לגרום לעצמנו להרגיש כאילו האורך של האף שלנו מגיע למטר שלם – ממש כאילו גדל לנו אף כמו של פינוקיו.
  45. איך גורמים לכדור ולבלון לרחף באוויר? – כדור ברנולי – בניסוי הזה נגרום לכדור פינג-פונג ולבלון לרחף באוויר בלי ליפול למטה ובלי לזוז לצדדים, בעזרת עיקרון פיסיקלי שנקרא עיקרון ברנולי.
  46. בניית מצנח משקיות ואטב – בניסוי הזה נבנה מצנח משקיות ונראה שהוא יכול להאט בצורה משמעותית נפילה של חפצים.
  47. ידיים חסרות משקל – בניסוי הזה נגרום בפעולה מאומצת של 45 שניות להרגשה כאילו הידיים שלנו חסרות משקל ומרחפות באוויר.
  48. איך לגרום לנר לבעור מתחת למים? – בניסוי הזה נלמד טריק פשוט לביצוע שמאפשר לנר להמשיך לבעור מתחת לפני המים בכלי שבו הוא נמצא.
  49. תותח גפרורים – בניסוי הזה נבנה תותח זעיר בעזרת גפרורים. התותח יירה גפרורים תוך שימוש בתכונות הכימיות והפיסיקליות של חומר הבעירה של הגפרור.
  50. רובה גומיות (וחוק שימור האנרגיה) – הפעם נבנה בקלי -קלות רובה שיורה גומיות, ונדגים באמצעותו עיקרון חשוב מאוד בפיסיקה שנקרא "חוק שימור האנרגיה".
  51. סביבון אש – בניסוי הזה נבנה סביבון שמסתובב באמצעות אוויר חם שנפלט מנר.
  52. החומר המופלא שבחיתולים – בניסוי הזה נבדוק מה בדיוק סופג את הנוזלים בתוך יתולים חד-פעמיים, וכמה מהר הוא עושה את זה.
  53. איך לבנות מדפסת משולבת סורק מנר ומטבע – בניסוי הזה נלמד איך אפשר להעתיק תמונה מעיתון לכל דף שנרצה באמצעות נר ומטבע, ובלי להשתמש בשום אמצעי טכנולוגי.
  54. הכנת משאבת מים אוטומטית מקשיות מתקפלות – בניסוי הזה נבנה מקשיות סוג של משאבת מים שפועלת "מעצמה" ושואבת מים בלי צורך בחשמל או בכל מקור אנרגיה חיצוני נראה לעין.
  55. כוס הפלא שמתרוקנת מעצמה (גביע פיתגורס) – בניסוי נזה נבנה כוס מיוחדת שמתרוקנת מעצמה ברגע שהמים מגיעים בה לגובה מסוים.
  56. איך אפשר להפריד תערובת של מלח ופלפל – בניסוי הזה נצליח לעשות את מה שנראה בלתי אפשרי – להפריד תוך שניות מעטות בין מלח ופלפל שמעורבבים ביחד.
  57. ניסוי הסנה הבוער איך לגרום לנייר לבעור בלי שישרף? – בניסוי הזה נסביר איך לעשות קסם ידוע באמצעות שיטה מדעית – חומר עולה באש אבל לא נשרף בכלל (כמו "הסנה הבוער").
  58. איך לבנות צפצפה מנייר מגולגל? – בניסוי הזה נראה איך אפשר לבנות צפצפה באמצעות שאיפה של אוויר דרך נייר מגולגל.
  59. איך לגרום לצבעים לזהור בחשכה? – בניסוי הזה ניראה איך אפשר לגרום לצבעים לזהור ולפלוט אור לסביבה, ונראה באיזה גורמים תלוי הזוהר הזה.
  60. איך להפוך כוס מים בלי שהמים ישפכו (2)? – בניסוי זה נלמד שיטה נוספת איך להפוך כוס מלאה במים בלי שהמים ישפכו. הניסוי מנצל שתי תופעות פיזיקליות – מתח הפנים של המים ולחץ האוויר החיצוני.
  61. סביבון מים, פלפל וסבון – בניסוי זה נבנה סביבון שצף על פני המים – ומסתובב בעזרת טיפה של סבון כלים.
  62. כיצד לבנות מד רוח - שבשבת? – בניסוי זה נבנה שבשבת המראה את כיוון הרוח ואת מהירותה.
  63. איך להשמיע קולות של ברווז באמצעות קשית? – בניסוי הזה נלמד איך להפיק קולות מצחיקים באמצעות קשית שתייה, נלמד גם איך לשנות את גובה הצלילים המופקים ונלמד את העיקרון שלפיו פועלים כל כלי הנשיפה המוזיקליים.
  64. קסם הקלף הביישן – בניסוי זה נעשה קסם קלפים המשתמש בתכונות המספרים הראשוניים.
  65. התיון שנדלק ומתחיל לעוף – בניסוי זה נגרום לשקיק תה לעוף למעלה – באמצעות אוויר חם שנוצר מאש.
  66. רכבת הרים בתוך בלון – בניסוי זה נבנה סוג של רכבת הרים קטנה שבה מטבע מסתובב בתוך בלון באופן מקביל ואפילו מאונך לקרקע – בלי ליפול.
  67. כיצד לאזן כף ומזלג על נקודה באוויר? – בניסוי זה נחבר יחד כף ומזלג בצורה שתאפשר לנו לאזן אותם על שיפוד עץ בנקודה שנמצאת באוויר שביניהם – בצורה שנראית מפתיעה ולא הגיונית.
  68. מתי אי אפשר לעמוד על רגל אחת? – בניסוי זה נראה באיזה מקרה לא ניתן לעמוד על רגל אחת. כיוון שמדובר בסיבה פיזיקלית הקשורה למרכז הכובד, אפשר להשתמש בניסוי זה בתור התערבות שתמיד זוכים בה :-)
  69. כיצד לבנות משולש רועם? – בניסוי זה נבנה באמצעות קיפולי נייר מין משולש שכאשר מזיזים אותו מהר הוא יוצר קול חזק של פיצוץ.
  70. איך לבנות מקשית מטוס מוזר שעף מדהים? – בניסוי זה נבנה מטוס בעל צורה מוזרה מאוד שעף באופן מפליא.
  71. איך לגרום לצימוקים לרקוד? – בניסוי זה נגרום לצימוקים לרקד בתנועה מעלה ומטה בתוך כוס.
  72. מה קורה כשסוכריות מנטוס פוגשות בקולה – בניסוי זה נראה את התגובה המדהימה שמתרחשת כשמשקה מוגז פוגש סוכריית מנטוס.
  73. איך ליצור תמונת פרצוף שמשנה הבעה כל הזמן? – בניסוי זה ניקח נלמד איך להפוך כל תמונה של פרצוף לתמונה מיוחדת שבה הבעת הפנים משתנה כל הזמן לפי זווית הצפייה בתמונה.
  74. איך לצייר ציורים מופלאים על חלב? – בניסוי זה נצייר ציורים צבעוניים יפיפיים על משטח ציור שעשוי למעשה מחלב, בעזרת צבעי מאכל וסבון.
  75. כיצד לבנות מנוע רקטי? – בניסוי זה נבנה דגם זעיר של מנוע רקטי תוך שימוש בגז ממצית כדלק.
  76. איך לגרום לאצטרובל להיפתח ולהיסגר? – בניסוי זה נגרום לאצטרובל של אורן להיפתח ולהיסגר כרצוננו.
  77. כיצד ליצר גבינה (ופלסטיק) מחלב? – בניסוי זה נשתמש בשיטה כימית כדי להפריד את החלב למרכיביו העיקריים – כדי ליצר גבינה (דמויית פלסטיק).
  78. ניסוי "האצבע המשותקת" – בניסוי זה נבצע קיפול של אצבעות שימנע מהקמיצה לזוז – כאילו היא משותקת.
  79. כיצד לבנות כדור פורח משקית? – בניסוי זה נבנה דגם מוקטן של כדור פורח, המסוגל לעוף לגובה של מספר מטרים באוויר.
  80. תמדדו - מה זמן התגובה שלכם? – בניסוי זה נלמד איך אפשר למדוד כמה זמן לוקח לאנשים להגיב מהרגע שהם ראו משהו.
  81. ענן בתוך בקבוק – בניסוי זה ניצור ענן קטן בתוך בקבוק, אנחנו גם נוכל להעלים את הענן וליצור אותו מחדש בכל רגע לפי רצוננו.
  82. איך לבנות מסוק? – בניסוי הזה נבנה מדחף של מסוק שעף באוויר כשמסובבים אותו במהירות.
  83. קסם כרוב משנה צבעים (אינדיקטור) – בניסוי הזה נלמד איך אפשר להפיק צבע מכרוב סגול ואיך אפשר לגרום לו לשנות את צבעו.
  84. קסם האצטון המתמוסס – בניסוי זה נגרום לקלקר "להיעלם" עד ידי המסתו.
  85. איך להפוך עצמות לגומי? – בניסוי זה נהפוך עצמות קשות לרכות כמו גומי, ונלמד על חשיבות צריכת הסידן.
  86. קסם העיגול שמשנה את גודלו – בניסוי זה נגרום לעיגול להיראות גדול או קטן יותר רק באמצעות הזזה שלו מסביבה אחת לאחרת.
  87. איך לקשור קשר על ידי גזירה במספריים? – בניסוי הזה ניצור רצועת נייר שכאשר גוזרים אותה נוצר בה קשר, והיא עצמה אינה נגזרת לשתי רצועות נפרדות.
  88. איך להפוך פחית פתוחה בלי שהיא תישפך? (3)  – בניסוי זה נלמד איך אפשר להפוך פחית שתייה מלאה במים בלי שהמים ישפכו, כל זה בלי לסתום את הפתח בשום חומר אחר.
  89. סוכריית המרשמלו המתנפח – בניסוי זה נגרום למרשמלו להתנפח כמו בלון, ולשנות את תכונותיו. אפשר לאכול את הסוכרייה שמקבלים בסוף הניסוי.
  90. ניסוי בקבוק המים הנמעך מעצמו – בניסוי זה נמעך בקבוק מים בלי שנלחץ עליו, לחץ האוויר החיצוני יעשה לנו את העבודה בעוצמה ובמהירות מדהימה.
  91. קסם וחידת הקשר בחבל – בניסוי זה נלמד איך לעשות קשר בחבל במצב שנראה בלתי אפשרי. לאחר שלומדים את הטריק, מומלץ להשתמש בניסוי כחידה לאחרים.
  92. איך למדוד נוכחות ויטמין C במזון – בניסוי הנוכחי נלמד להכין תמיסה צבעונית שמחליפה את צבעהּ כאשר "פוגשת" ויטמין סי – שבאמצעותה אפשר למדוד נוכחות של ויטמין סי בכל מזון שנרצה.
  93. איך לייצר נייר ממוחזר? – בניסוי זה ניקח פסולת נייר, נמחזר אותה, ונכין ממנה נייר חדש.
  94. איך לזקק אלכוהול מתוך יין? – בניסוי זה נפריד את האלכוהול שנמצא בתוך יין בשיטה שנקראת זיקוק – ונעשה זאת באמצעים ביתיים ופשוטים.
  95. מזרקה בתוך בקבוק – בניסוי זה נבנה מזרקה קטנטנה שפועלת בתוך בקבוק.
  96. אש באמצעות סוללה, קצר והתחשמלות – בניסוי זה נראה מה הוא קצר חשמלי וכיצד הוא עלול לגרום לשריפות. בחלק השני נלמד כיצד לדעת האם סוללה מלאה.
  97. איך להפוך כוס מים בלי שהמים ישפכו? (4) – בניסוי זה נלמד דרך (נוספת) להפוך כוס מים מלאה בלי שתוכנה יישפך.
  98. כיצד להעלות מספרים בריבוע במהירות שיא – בניסוי זה נלמד איך להעלות בריבוע (להכפיל בעצמם) מספרים המסתיימים בספרה 5, במהירות העולה על מהירות ההקלדה של התרגיל במחשבון.
  99. איך להזיז דברים בעזרת כוח המחשבה – בניסוי זה נגרום לקשית שתייה לזוז ולהימשך אל גופנו, מומלץ להדגים לאנשים אחרים ולהדהים אותם.
  100. קסם זיהוי קלף נבחר – קסם בקלפים שמשתמש בהסתברות וסטטיסטיקה ו(כמעט) תמיד מצליח לזהות קלף שנבחר באופן סודי.
  101. בניית משאבת מים צנטריפוגלית מקשית ושיפוד – בניסוי הזה נבנה משאבה קטנה ששואבת מים כאשר היא מסתובבת.
  102. שבשבת שמסתובבת בתוך כוס אטומה – בניסוי זה נבנה סוג של שבשבת מסתובבת, אבל לא בכוח של רוח אלא בכוח המשיכה החשמלי, ולכן יכולה להסתובב גם בתוך כוס אטומה.
  103. איך לטהר מים באמצעות פחם? – בניסוי זה נהפוך מים צבועים לצלולים באמצעות תכונות הטיהור של פחם.
  104. כפל מהיר בעזרת פסים – בניסוי זה נלמד שיטה לביצוע פעולות כפל ארוך – בעזרת ציורי פסים, ובלי צורך לדעת בעל-פה את לוח הכפל.
  105. איך לבנות מקרן וידאו מטלפון וזכוכית מגדלת? – בניסוי זה נלמד איך להקרין את תצוגת הטלפון בגדול על קיר או על מסך.
  106. כיצד להקרין דמות של כל דבר שרוצים על הקיר? – בניסוי זה נלמד איך להקרין דמות של כל חפץ שנרצה על קיר או על מסך.
  107. בניית ספריי מקשית – קשית ונטורי – בניסוי זה נייצר תרסיס של מים וגם תרסיס של כדורוני קלקר באמצעות עקרון מדעי העוסק בלחץ של נוזלים, שנקרא עקרון ונטורי.
  108. רביולי ללא בצק - מתכון בישול מולקולרי – בניסוי זה, נכין כופתאה של פירות יער, שעטופה בציפוי שמיוצר בשיטה של בישול מולקולרי, ללא שימוש בקמחים או בצקים.
  109. ספגטי משוקו - מתכון בישול מולקולרי – בניסוי זה נכין ספגטי – אבל ללא שימוש בבצק או בקמחים, אלא משוקו בשילוב של חומר מסמיך ומקשה מיוחד.
  110. קוויאר ממיץ פטל - מתכון בישול מולקולרי – בניסוי זה נכין בועיות קטנות של מיץ פטל בעלי מעטפת שקופה וקשיחה, שמתפצפצות בפה – בדומה לקוויאר, בשיטת בישול מולקולרי מיוחדת.
  111. מיץ תפוזים שקוף - מתכון בישול מולקולרי – בניסוי זה ניקח מיץ תפוזים ונהפוך אותו לשקוף / צלול – בלי לשנות את טעמו, בשיטה של בישול מולקולרי.
  112. בניית מצלמה מגלילי נייר (קמרה אובסקורה) – בניסוי זה נבנה מין מצלמה קטנה שמקרינה דמויות על מסך נייר, ומאפשרת הגדלה והקטנה של הדמות. המצלמה מבוססת על התקן עתיק שנקרא לשכה אפילה או קמרה אובסקורה.
  113. מדידת ריכוז החמצן באוויר באמצעות שריפה ללא אש – בניסוי זה נראה שיטה למדידת אחוז החמצן באוויר, שמצריכה אמצעים ביתיים וסבלנות :-) בלבד, באמצעות תגובה כימית איטית הדומה לשריפה, בין החמצן לברזל.
  114. הפטיש ש(כמעט) מחרף באוויר בלי ליפול - בניסוי זה נגרום לפטיש להישען על קו דקיק בלי ליפול, תוך שימוש בעקרון שנקרא מרכז מסה
  115. קסם הטבעת המשתחררת - האם אפשר להוריד טבעת מחוט שקשור בין האצבעות? – המתמטיקה מוכיחה שכן, ובניסוי הנוכחי נלמד איך עושים זאת וכיצד זה מתרחש.
  116. להפוך קרח לפחם?! - ניסוי פשוט שמדגים כיצד אפשר ליצור שכבת פחם בעזרת חימום של קרח.
  117. ביצה ללא קליפה - בניסוי זה נמיס את הקליפה הקשה של הביצה ונישאר עם ביצה לא מבושלת, שעטופה בקרום דק.
  118. ביצה מתנפחת ומתכווצת - ניסוי שמדגים איך אפשר לגרום לביצה להתנפח או להתכווץ, ומה הקשר בין קרום של ביצה להתפלת מים?
  119. אשליית הבננה שמשנה את גודלה - בניסוי זה נראה איך אפשר לתעתע במוח ובמערכת הראייה בקלות, באמצעות יצירת שתי צורות דמויות בננה, שגודלן נראה שונה כאשר משנים את המיקום היחסי שלהן.

אפשר גם לראות את הסרטונים של הניסויים ברצף בפלייליסט של מדע בבית (בערוץ של מכון דוידסון ביוטיוב).

• Roseanne Greenwald

wow!!

Thank you so much!! Please put me on your mailing list. Does this by any luck , come in English?

only partially

• עינת

לא הצלחתי למצוא את האפליקציה

- היא קיימת? תודה! והניסויים מעולים!

בתיקון

היי עינת
    לפני שבועיים הורדנו את האפליקציה מהחנות כדי לשדרג אותה ולהתאים אותה לאתר הנוכחי. אני מקווה שהשידרוג יסתיים במהירות...
    בינתיים את יכולה לגלוש בנייד לדף הראשי של המדור באתר, האתר הותאם לניידים ומספק חווית גלישה טובה:
    ותודה על הפנייה, הורדתי את הקישור לאפליקציה מהאתר בינתיים.

• עינת

תודה! אתה עושה אחלה עבודה!!

תגובות פייסבוק