לא כל מי שמבטיח "ניקוי רעלים" הוא אכן מרפא – במיוחד אם הוא מלווה את טענותיו בהכחשת מדע

לא פעם התקשורת הפופולרית נותנת במה ל"מרפאים" חסרי ידע רפואי מבוסס. רבים מהם יודעים לעטוף את התורה שלהם במושגים מדעיים כביכול, שמסתירים מאחוריהם מעט מאוד הבנה אמיתית. זה בדיוק מה שעשתה בסוף השבוע האחרון תוכנית המגזין בערוץ 10, בהנחיית אושרת קוטלר, שהקדישה קרוב לעשרים דקות לתיאור פעילותו של הרב הקבלי יובל הכהן-אשרוב ולריאיון איתו.

מהתוכנית נראה שתורתו של אשרוב מתבססת על "ניקוי רעלים". זה אמנם מושג רפואי אמיתי שמתאר את התהליך שבו מסייעים למכורים להיגמל מסמים ואלכוהול, אך אין שום קשר בינו לבין הטיפול שהוזכר בכתבה. למי שאינם מכורים, אין באמת צורך בהליך כזה: הגוף שלנו יודע לנקות את עצמו היטב באופן יומיומי. כך שכל עוד מקפידים על אורח חיים תקין ובריא אין שום צורך לסייע לו להתנקות. זאת ועוד, ניקוי רעלים אינו יכול לרפא מחלות. למעשה אפילו שינוי תזונתי קיצוני אינו יכול לרפא חולים במחלות מטבוליות, אלא רק לסייע באיזון המחלה ולהקל על החולה.

מה גורם למחלות?

אשרוב הגדיל לעשות וקבע בריאיון שכל הרופאים טועים ולא יודעים מהי באמת מחלה. לדבריו חיידקים אינם מחוללים מחלות אלא מפרקים רקמה אורגנית מתה. בכך הוא הכחיש עובדה מבוססת שידועה כבר קרוב ל-140 שנה, מאז שרוברט קוך זיהה את חיידקי הגחלת (1876) ואת החיידק שגורם למחלת השחפת (1882).

עוד ב-1890 הגדיר קוך את הכללים שמאפשרים להוכיח את הקשר בין חיידקים ומחוללי מחלה אחרים למחלות שהם גורמים. הכללים האלה, שעברו מאז התאמות ועדכונים ככל שהידע שלנו התפתח, נמצאים בשימוש גם כיום. מדובר בתהליך פשוט ומדויק של זיהוי החיידק אצל החולה, בידודו וגידולו בתרבית חדשה ונקייה, הדבקה של פרט בריא (לדוגמה בעל חיים) שגורמת לו לחלות, ואז בידוד חוזר של אותו חיידק מהפרט החולה השני.

לאחר שהוכח הקשר בין חיידקים או נגיפים למחלה ספציפית, מספיק שנזהה את קיום המחלה והמחולל שלה בגוף. כיום התהליך התקצר מאוד בזכות שיטות מדעיות מתקדמות. כך למשל זיהו נגיפי חצבת בגופה של תינוקת שמתה מהמחלה בירושלים בחודש נובמבר, למרות טענתו של אשרוב שמסובך מדי להוכיח את זה.

כאן נשאלת השאלה איך זה שהצוותים הרפואיים בבתי החולים לא נדבקים מהמטופלים שלהם? התשובה כפולה. ראשית, אם יש חיסון למחלה נפוצה, למשל חצבת או שפעת, מחסנים נגדה את הצוותים בבתי החולים. ושנית, כדי להתגונן מפני מחלות שאין נגדן חיסון מקפידים במוסדות רפואיים לשמור על כללי היגיינה קשוחים.

את הקשר בין היגיינה להורדת תחלואה גילה הרופא ההונגרי איגנץ זמלווייס עוד לפני שזוהה הקשר בין חיידקים למחלות. בעקבותיו מקפידים כיום להציב מתקני חיטוי בחדרי בית החולים, להשתמש במסכות ובכפפות ולשטוף היטב את הידיים כדי לצמצם מאוד העברת מחלות מאדם לאדם במתקנים רפואיים.

טעויות עם ריח רע

במהלך הריאיון תיאר אשרוב את הריחות הרעים שנפלטים מהגוף וטען שאלו רעלים שהגוף מוציא. גם הטענה הזאת פשוט לא נכונה. המקור לריח הרע הוא כל אותה אוכלוסיית חיידקים ופטריות טבעית (מיקרוביוטה) שחיה על העור ובתוך הגוף. המיקרואורגניזמים האלה ניזונים משאריות של חומרים אורגניים ומזון, במהלך פירוק החומרים הללו משתחררים גזים עם ריח חריף.

כדי למנוע את הריחות צריך לעצור את התפתחות החיידקים, באמצעות שטיפת הגוף במים וסבון או צחצוח שיניים. למרות טענותיו של אשרוב, לא ידוע כל קשר בין שימוש בדאודורנטים לבין סרטן השד. החברה האמריקאית לסרטן אף הקדישה דף להפרכת השמועה.

אשרוב טען כאמור שהרופאים לא מבינים נכון מהי מחלה ומהו ריפוי. הוא הדגים זאת באמצעות הטענה כי שיעול עקב חשיפה לאבק הוא הריפוי ואילו האבק הוא המחלה, על כן אין להפסיק את השיעול. אולם להבדיל משיעול בתגובה לשאיפת אבק, שאיש לא ילך בגללו לרופא, יש שיעול שמקורו במחלות שגורמים חיידקים ונגיפים. השיעול הזה אינו מרפא דבר, ואף פוגע קשות באיכות החיי החולים. במקרים חמורים הוא עלול לסכן חיים, כפי שקורה במחלת השעלת, שהורגת תינוקות גם במאה ה-21.

הדרך הטובה ביותר שאנחנו מכירים כיום למנוע מחלות מסכנות חיים היא חיסונים – שגם להם אשרוב מתנגד נחרצות. כפי שצויין בהודעת עמותת מדעת בסוף המשדר, התבטאויות כגון "אסור לחסן" הן סכנה לבריאות הציבור.

גם המלצתו לא לתת אוכל לילדים חולים היא המלצה מסוכנת. כפי שהודה אשרוב עצמו, בזמן מחלה הגוף זקוק לאנרגיה רבה כדי להילחם בפולשים. את האנרגיה הזאת מקבלים מהמזון, ולכן הורים מקפידים להאכיל את ילדיהם החולים. אומנם תהליך העיכול אכן מעייף, אך הרעבת חולה תגרום לו לסבל מיותר.

כאשר המכונית שלכם מתקלקלת, אפשר להניח שאינכם הולכים לרופא, אלא למוסך. כשאתם חולים פנו לרופאים, לא לאנשים כריזמטיים שאין להם הכשרה רפואית ושהידע שלהם בתחום דל.

56 תגובות

  • רוי

    יש לה לא מעט הטעייה בדבריה . כגון הרעבה במצב חולי - ההמלצה

    האמיתית היא לאכול פירות שכן הן מלאי ויטמינים ומקלים בעיכול וכמו כן מסייעים בניקוי הרעלים מהגוף. לאדם בוגר יש האופציה לבצע צום מים . כך אני עושה במשך מספר שנים ועד היום מלבד תסמין ראשון של התקררות בנזלת , לא היתה התפתחות והגוף הבריא לאחר יומיים בלבד. מהיום השני התחלתי לאכול פירות טרייים. בשורה תחתונה מי שחונך באוניברסיטה לרפואה קונבנציונאלית בלבד ובידיעה כי חברות התרופות בעצמן ממנות לא מעט מהמחקרים לכאורה מהם שואבים הסטודנטים שגודלים לתואר ד״ר . כפי שהגברת כאן מתנסחת על פי מה שקראה , למדה , ונבחנה לקבל ציון ״ עובר ״ בכדי להתפרנס בכבוד.

  • יואב

    ד״ר מעיין ברנע - העיקר שאת מאשימה את כל מי שמשאיר כאן תגובה

    כתבת שאת לא טורחת להגיב לתגובות כאן כי אף אחד לא טורח לבדוק דברים לעומק. כמה התנשאות ויוהרה, בעיקר מאחת שראתה כתבה קצרה ומגמתית ולא טרחה לבחון את הנושא לעומק. האם כשאת באה לפרסם מאמר דעה את כל כך פזיזה? האם שפטת אדם ואת כל תורתו על סמך כתבת חדשות פופוליסטית אחת? את מאשימה אנשים אחרים ובפועל את אשמה בדיוק באותו הדבר. לא בחנת את הדברים לעומק, ציטטת משפטים שהוצאו מהקשרם ובעצם סתם שיחררת רעל על דבר שאת רחוקה מלהבין אותו.
    מאחל לך להיות יסודית בדעותייך כמו שאת במדע שלך.

  • 2020

    לכותבת הכתבה, מעיין

    האם כדור שמשתק מנגנונים זמנית כדי שערך מסוים ירד ועל פניו יראה כאילו המחלה עברה?
    מה קורה כשמפסיקים לקחת את הכדור? המחלה חוזרת
    האם ניתן לקרוא לזה תרופה? זה ריפוי?
    לא זה לא. (ע"ע סכרת\לחץ דם\אסטמה וכו')
    כנראה שאת יודעת משהו או שניים על רפואה אבל ללא ידע אמיתי בריפוי מחלות, הכי בסיסיות.
    לא רק את, כל הרפואה המערבית.
    אני כמובן לא מדבר על מחלות קשות.

  • לינר2

    הוכחה לדבריי בתגובה הקודמת. המחקר לגבי הדאודרנט :

    מהמחקר עצמו: There are no strong epidemiologic studies in the medical literature that link breast cancer risk and antiperspirant use, and very little scientific evidence to support this claim. כמו שניתן לקרוא ולראות בפנים , פורכים טענה. לא שעשו מחקר רציני , פשוט המדע בחר לא לבדוק את זה, ולעשות מחקר רציני, מן הסתם כי לבעלי האינטרסים זה לא בא טוב שזה ייבדק, אז פשוט ככה המדע סוגר את זה. "אין שום ראיה רצינית.". נו ברור שלא, תעשו מחקר רציני אולי תבדקו. דוגמא קטנה למניפולציות של המדע. כמו שעושים אותו דבר בעניין הומוסקסואליות. עושים מחקרים מגמתיים, כדי לתמוך בטענות שרוצים לקדם .

  • מעין ברנע

    אני חוששת שאינך יודעת כיצד עובד המדע

    ובתגובות לכתבה אי אפשר ללמד את זה.
    רק בריאות.

  • ברק

    בס"ד

    בס"ד רציתי להגיב על דברייך. ראשית, אני חושב שעצם הדיון בנושא הוא מאד חשוב ועל כך רציתי להודות לך. קראתי בעיון את מאמרך ואת התגובות למאמר. בתור אדם שמעריך מאד מדע, גם לי קשה עם זה שאין לרב אשרוב הוכחות מדעיות והוא מדבר בשיא הכריזמטיות ושובר הרבה דברים שאנחנו מכירים כאמת מוסכמת. הייתי שמח שיעשו מחקר מקיף על שיטתו. אף על פי כן, עד שייעשה מחקר שכזה, יש כאן תופעה שלדעתי ראוי להתייחס אליה, יש אמת מוסכמת שידועה לרוב העולם ואנחנו רגילים לסמוך עליה. (לדוגמא בקורונה, אנחנו נסמכים לחלוטין על הרפואה הקונבנציונאלית- כלל מוסדות המדינה ואף הרבנים נסמכים על הרפואה הקונבציונאלית. פתאום, בא אדם ומערער על כמה וכמה דברים שיש באמת הזו. זה מאד קשה לשמוע את הדברים שלו וגם באמת יש הרבה דברים שנראים הזויים בשיטה שלו. אבל הרבה אנשים (ובנינהם אני הקטן ועוד חברים רבים שכתבו פה ושאני מכיר באופן אישי) מדווחים על שיפור משמעותי במצב הבריאות שלהם בעקבות שיטתו, כאלה שסבלו מסימפטומים קשים ביותר, בדרך כלל גם הם פנו לגורמים רפואים קונבנציונלאיים והתאכזבו אחרי שראו את תוצאות טיפולם. הסתירה הזו יוצרת כאב בטן מאד קשה לכל מי שסומך את ידיו על המדע באופן מלא. נכון, יש ברפואה האלטרנטיבית גם שיטות ממש לא נכונות אבל פה אם תבדקי תראי שיש אמת מאד גדולה. הגוף שלך יוכיח לך וזה מאד חזק לראות איך צרות של שנים משתפרות ככל שמשפרים את התזונה ואורח החיים. השאלה היא מה עושים עם כאב בטן הזה. אפשר להגיד שהכל שטויות והמדע מכחיש את כל זה. זה באמת נכון שהמדע מכחיש את זה כרגע. אבל יש דברים רבים שהמדע מעדכן את תפיסתו בהתאם למציאות ולפיתוח שיטות החקר. אני חושב שכך יש לעשות גם פה. אני ממש מציע לך לבדוק את השיטה הזו לעומק ולראות את תוצאותיה. אם יעשו עליה גם מחקר אובייקטיבי ורציני זה יהיה מעולה. אם תרצי תוכלי ליצור איתי קשר ואפרט יותר. שוב, תודה על הדיון. bdc102@gmail.com

  • ישי דרגן

    כאזרח שמתעניין בנושא תזונה

    כאזרח שמתעניין בנושא תזונה וניקוי רעלים אני מאמין שהאמת היא איפהשהו באמצ, אבל ניכר מהרב יובל אשרוב שהוא מחפש את האמת בכדי לעזור להבדיל המהאמר הנ"ל שאינו מכבד, משתמש בלשון צינית וחדה ונראה שמחפש היכן הרב טעה בכדי להסיט. חבל מאד שכך החברה שלנו נראית, ובמיוחד לאור העובדה שכותבת המאמר היא נאורה ומלומדת.

  • מעין ברנע

    במדע אין דבר כזה "האמת באמצע"

    זה טיעון ששייך למחוזות התקשורת. במדע יש לנו כלים לשאול שאלות ולענות עליהן טוב יותר או פחות אבל אנחנו לפחות כל הזמן בודקים את עצמינו ומתקנים.
    אני לא אתווכח עם כבוד הרב על שום הלכה אבל כשהוא מגלה בורות מהותית בתפקודים בסיסיים ביותר של הגוף או מתכחש לעקרונות שנטבעו עוד במאה ה- 19 מדוע שאראה כבוד אל מי שמזלזל בכל הידע שנצבר אצלינו וממש לא מכבד את הידע המדעי? אני אשמח לשמוע האם תלך גם למכונאי רכב שיגיד לך שהדרך הטובה ביותר לתקן אותו הוא לשים מים במיכל הדלק, כי לזה שקולות המלצותיו של כבוד הרב. אין לזה שום קשר לנאורות, יש לזה קשר לרצון למנוע פגיעה בחיי אנשים והחברה שלנו תיראה טוב יותר אם אנשים יפסיקו לבלבל מישהו נחמד עם מישהו שיודע דברים.

  • שי

    ממש לא מסכים עם התגובה המתנשאת שלך

    ראשית כל הטרמינולוגיה שלך שגויה ומתנשאת , כאילו בענייני הלכה הרב הוא הכתובת ובענייני רפואה הם רק הרופאים , לשמחתנו היום יותר ויותר אנשים התרפאו לחלוטין ממחלות שברופאה המודרנית נקראות חשכות מרפא , כגון אסתמה , סכרת , קרוהן וכו' ... אני אישית חוויתי זאת ואנשים קרובים אליי , דבר נוסף הוא אינו בא לטעון טענות בעלמא אלא עם ניסיון של אלפי מטופלים במשך 20 שנה עם קבלות מוכחות לכן כל הטענות כאילו מדובר באיזה שרלטן הם פשוט חוצפה ויוהרה .
    לגבי הטענות כאילו הוא טועה בדברים בסייסים ברפואה , למיטב הבנתי בכתבה אין שום עדות לזה, משום שאת כל הידע הרפואי בסיסי שלו הוא מהרפואה האלטרנטיבית , ורק את הגישה ודרך הטיפול הוא באמצעות רפואה טבעית , כמו שאת יודעת וככה אמר לי הרופא שלי בעצמו רפואה אינו מדע מדוייק , ורופאים פחות יודעים מיודעים , אז קצת ענווה בבקשה , אין לך שום מונופול על שום דבר , הרמב"ם אגב שהיה רופא מהטובים בתקופתו דיבר על אותם אלמנטים עליהם מדבר הרב יובל , ובניגוד אליכם שמקבלים תקציבים וטיסות על חשבון חברות התרופות הרב יובל לא מתפרנס מהם ומהתאגידים בעלי ההון של חברות התרופות והחיסונים

  • שי

    תיקון קטן

    רפואה אלטרנטיבית = רפואה קונבנציונאלית

  • לינר

    כמו גבר מכה שאף פעם לא טועה

    המדע עצמו לעולם לא מודה בטעויותיו. הרי כל מדען ורופא יודע שהמדע מלא הנחות, והשערות, ותיאוריות שסותרות אחת את השניה, חלק מהעוסקים בתחום רודפי כבוד ותהילה הרבה יותר מהאמת, והמדע עצמו פורך את עצמו פעם אחר פעם. כמו שמדע יש תשובה כופרת ונחרצת על "איך נברא העולם", מכל מיני הזיות של דארווין וחבריו, וכל מי שחושב אחרת הוא פרימיטיבי. מדען אמיתי קודם כל שיודה שהוא לא יודע הכל. אני בטוח שגם המחקרים שהבאת שנויים במחלוקת ואפשר לפרוך אותם. ולגבי המוסכניק, כן יש מוסכניק שלא למד במלטש, למד ברחוב, ואולי הוא יותר טוב מהמוסכניקים עם התעודה. אז למה שנאמין לך יותר ממנו גברת יקרה ? נ.ב. לא אומר שהוא צודק, אבל מתשובות כאלה שברור שבאות מפוזיציה, לא מקבלים תחושה וסמך לאמת

  • צילי

    הרב יובל אשרוב מבסס את דבריו

    הרב יובל אשרוב מבסס את דבריו על ידע מדעי. ולא מתכחש למדע. להיפך, הוא מתיחס גם למחקרים שברפואה הקונבנציונלית משום מה בחרו להתעלם מהם...
    זו השמצה להגיד שמגלה בורות! כי יש לו ידע מדעי נרחב!!!

  • מירית

    תגובה

    הלחץ שלכם הרופאים שלי ישמעו לכם!!! תבינו אנשים פקחו עיניים והבינו שהרפואה לא מרפאה הרפואה עוזרת להנציח את החולי ,מצליחה לתת פתרונות קסם כדי שאנשים לא יסבלו
    אבל הם ממשיכים להיות חולים ולסבול יותר תרימו את הראש
    מעל הלימודים שלכם
    ותראו שהאנושות לא ניצלה בגלל החיסונים
    אלא בגלל ההגיינה
    בדיוק כמו עכשיו בקורונה
    שמבקשים מכולם לשמור ועד אנשים חכמים עם דברים חכמים
    שאמנם לא למדו 7שנים רפואה אבל עם נסיון של עשרים שנה
    עם הצלחות רבות ממכם

  • אלברט

    שני הדברים האינסופיים של

    שני הדברים האינסופיים של איינשטיין?

  • מומחה מצוות מכון דוידסוןאיתי נבו

    היגיינה היא אכן דבר חשוב, אך

    היגיינה היא אכן דבר חשוב, אך היא לא יכולה למנוע לבדה מחלות רבות שחיסונים מנעו ומונעים. ודאי שהיגיינה אינה קשורה לשורה ארוכה של מחלות אחרות

  • שיפרה 13

    הרעל הוא אצל כותב הכתבה

    אין על הרב יובל!! בזכותו נרפאתי תודה לאל ממיגרנות כרוניות וסינוסיטיס עקב שינוי תזונה וחשיבה. אז תפסיק לקשקש

  • דוד

    חוצפה

    ד"ר מעיין שומעת את הרב 20 דקות ומסיקה מסקנות- לרב יש למעלה מ- 100 שעות שהוא מסביר את כל התהליכים
    ולמעלה מ 30 שנה ניסיון עם חולים, אולי אם היא הייתה שומעת קצת יותר היא הייתה בהחלט לא כותבת את הכתבה הזאת.

  • שלמה

    וב-20 דקות הוא הספיק לדבר

    וב-20 דקות הוא הספיק לדבר מספיק שטויות שגם 1,000 שעות לא יוכלו לתקן.

  • מוטי

    כנות וישרות

    דר' ברנע זהר , שלום לך.
    כאחד שניסה מגיל 9 עד גיל 35 לטפל באסטמה (בעקבות החמרה של ברונכית) דרך הרפואה הרגילה , עברתי עשרות מומחים וכל מני תרסיסים.
    באופיי אני אוהב ספורט לא ויתרתי ובסוף פניתי לרפואה שאינה קונבנציונאלית.
    הטיפול כלל אפיון רגישויות למזונות , והימנעות מהם .
    ולא יאמן אני היום ב"ה בן 47 וכבר לא זוכר מה זה אסטמה.
    בכל פעם שאני מתפתה לאכול את מה שאסור לי (קמח לבן על צורותיו השונות) אני חוטף קוצר נשימה.
    ברגע שהגוף מתנקה אני חוזר לנשום לרווחה.
    אינני ביולוג או מדען אבל אני חופר בנושא רבות ויש לי תחושה שיש סוג של הגמוניה\השתלטות בעולם המדע ולא נותנים לחוקרים שחושבים אחרת.
    אינני הולך בצורה עיורת אחר שיטת הבריאות הטבעית או כמו שהרב אשרוב אומר "אל תאמינו לי - תבדקו אותי" אבל הצלבתי את הנושא עם נסיון ומחקר של אנשים ידועים מחול ולאט לאט אני מתחיל לחשוב שיש בזה משהו.
    ולסיום - הרב אשרוב חוזר ואומר בהרצאות שלו על בריאות טבעית שהוא לא מביא איתו לחדר את התואר "רב" או "מקובל" אלא את ידיעותיו ממה שלמד מאנשים כמו הרברט שלטון.
    להמשך צפיה צרפתי סרט על אישה מדהימה בשם Iren Grosjean שכל חייה עוסקת בבריאות טבעית היא מוכרת וידועה בצרפת ולא איזה הזויה , הוציא אנשים ממחלות חשוכות מרפא (ואני נמנע בכוונה מלפרט כי יחשבו שאני משולהב מדי) :
    https://www.youtube.com/watch?v=3pupDVbec2s

  • אראל

    ריפוי ממחלת מעיים

    שלום מעיין,
    אני בעצמי נרפאתי ממחלות מעי חוזרות ונשנות לאחר שינוי התזונה לתזונה טבעית כפי שמדבר עליה הרב אשרוב. התחלתי להתעניין בתובנותיו לאחר שנים של אי יכולת מצד הממסד הרפואי לטפל בבעיה. יתרה מכך, לא רק שלא ראיתי מזור בגישת הרפואה הקונבנציונאלית מצבי אף הדרדר עקב טיפול לקוי שנגרם עקב הגדרת המחלה השגויה ברפואה המערבית. בתור איש מדע מצער אותי לראות שאנשי מדע אחרים לא מסוגלים להבין את יכולות ריפוי הגוף ומפחדים לשנות את כל תפיסת עולמם השגויה.
    אני יכול רק לקוות שעוד ועוד אנשים יקחו את גורלם בידם ויעשו שינוי לפי תובנותיו של הרב אשרוב בכדי למנוע מצב שבו הם צריכים תרופות שלא מרפאות את המחלה כלל.

  • יגאל

    בתור מי שהיה לו דלקת פרקים ודלקת מעיים שניסיתי הכל

    הייתי מטופל 5 שנים בזריקות ביולוגיות, דיקור, עקיצות דבורים, עשרות ויטמינים ותוספים. מה שעזר לי באמת וגרם לי להשתחרר מהזרקות זאת תזונה שקיבלתי מהרב אשרוב, אמנם עוד לא הצלחתי לעשות את התזונה כמו שצריך אבל חודש בשנה של תזונה נותן לי כמעט שנה שלמה של הקלה (בשנה אני אוכל רגיל) כרגע אני מתחיל לעשות תזונה כמו שצריך חצי שנה בתקווה לרפא לגמרי את המחלות.
    מומלץ לשמוע את 8 השיעורים של תזונה טיבעית של הרב אשרוב הוא מדבר שם על הכל וזה גם עוזר למי שרוצה לעשות תזונה לא קלה.
    מניסיון אין תרופת קסם גם שעושים תזונה יש עליות וירידות אבל לפי הרב אשרוב בזמן ריפוי הגוף צצות כל מיני מחלות נסתרות בגוף שהגוף מוציא אותם החוצה ולכן צריך לנוח הרבה, לעשות ספורט ולהתמיד בתזונה ובסוף הגוף מוציא הכל לגמרי (מניסיון!)
    מומלץ גם למי שבריא מעל גיל 30 לעשות חודש בשנה ניקוי גןף הכולל רק פירות וירקות, מיצי ירקות, קטניות מונבטות ושקדים לתחזוק המערכת.

  • גיטית דונט

    רק מי שעבר התעללות מצד הממסד הרפואי כולל ניבויים רפואיים יכול ל

    רק מי שעבר מסת יסוריים ללא יכולת טיפולית מצד טובי הרופאים והפרופסורים יודע מה ערך כח הריפוי הספונטי של הגוף .אני עברתי כמעט 20 שנה סבל בל יתואר עברתי פרוצדורות ואשפוזים עקב מחלה אוטואימונית שלדברי הרופאים אין ריפוי .ולמרות הכל לפי השיטה של בריאות טבעית ובחסדי האל אני שולטת במחלה ולא המחלה בי .
    הדברים מוכחים מדעית עינו בספר מחקר סין שם לא תוכלו להתעמת מול המדע המדויק ביותר .
    אמנם לאדם הפשוט קשה לקבל את הדברים טוב לו לחיות בשיטת אכול ושתו כי מחר תמות .ולא חושב על המשך החיים .
    אך מי שאכפת לו על חייו ולא רוצה לסיים את חיוו בצורה חסרת כבוד שירים את הכפפה ויחקור היכן האמת מצויה .

  • דורון

    דלקת אוטואימונית

    שלום גיטית, אשמח אם תיצרי איתי קשר במייל: drsecr@gmail.com.
    יש לי גם מחלה אוטואימונית, ואשמח לשמוע קצת פרטים ממך

  • ירוש

    הרב אשרוב

    אשמח לשמוע בעניין מחלה אוטואמונית
    תודה

  • רבקה

    ניקוי רעלים

    עם תוצאות אי אפשר להתווכח מאז ששיניתי תזונה לא בקרתי אצל הרופא. 3 שנים ללא דלקות גרון לאחת כמוני שסבלה מדלקות גרון חוזרות ונשנות מס' פעמים בשנה כשהאנטיביוטיקה והזריקות לא עזרו עברו לסכין המנתחים וכמובן כרתו לי את השקדים בגיל 23 ובכל זאת המשכתי לסבול מדלקות גרון עד לשנת 2015 הדלקת האחרונה תודה לאל, אם חיידקים גורמים למחלות אז איך אפשר להסביר את התופעה הזו מבחינה מדעית?? החיידקים כבר לא אוהבים אותי יותר כנראה? בכל אופן לגוף יש כח ריפוי מדהים וחבל שאתם לא מכירים בעובדה הזו - הרבה חולים והרבה מחלקות כבר היו ריקות, אני מאמינה שיבוא היום וגם אתם תזכו להכיר את פלאי הגוף ולא רק את "פלאי" הרפואה והמדע כי בנתיים מה שעזר לי להיפטר מכאבים, דלקות, מגרנות ועוד זה לא הניתוח ולא התרופות אלה שיפור איכות החיים, שיפור תזונה, וכן! מיעוט אכילה בזמן מחלה זה הסוד, כדאי לכם מדענים יקרים ללמוד את כח הריפוי של הגוף ולא להתייחס למחלה כאל יישות שצריך לחסל וכמה שיותר מהר!
    מאחלים לכם ולכולם הרבה בריאות

  • בין ידע לדעת

    הרוצה להחכים ידרים..?

    > > השער ל דעת< <
    http://www.mochin.co.il/page.asp?topic_id=110&sub_topic_id=1

  • טליה

    זה שומט את הקרקע מתחת לרגלייך. אבל משהו שם עובד. זו עובדה.

    יש כבר אי אלו רופאים קונבנציונאלים שחצו את הקווים ונותנים מקום גם לתורות אלטרנטיביות.
    לא יכול להיות שמכל דבריו, אין לך ולו דבר אחד חיובי לומר על שיטתו.
    יש מקום לידע שלך ולידע שלו זה לצד זה, והם לא בהכרח סותרים.

  • שוש

    נכון , אני מציעה לקרוא על דר'

    נכון , אני מציעה לקרוא על דר' ג'ו דיפטאנזה כיצד ריפא את עצמו משברים בחוליות בעזרת כח מחשבה.

  • ערן לוי

    תגובה לעניין

    כל הכבוד. תגובה לעניין

  • 12121

    המציאות האמיתית לא כזו נחרצת

    למעשה, כמו שהזכירו כאן, לרוב יפנו לרפואה מהסוג הזה אחרי שהרפואה הקונבנציונלית לא הצליחה לתת מענה. בדרכ אדם סטנדרטי שחלה במחלה אוטואמונית, או כאבים בגב, דלקות בגיד, פריחות בעור וכו - ילך לרופא משפחה, אחכ לרופא מקצועי וכו. לרוב - הבעיה לא תפטר, זאת כולנו יודעים. זה בענין הרכב ומוסך.
    תכלס גם עולם המדע משתנה, אם בעבר המדע המליץ לא לצרוך ביצים, הרי שהיום הוא אומר שאין שום בעיה לצרוך ביום ביצה, וכך בדוגמאות רבות, מה שאומר שאמנם לא נכון לרוץ לכל באבא אבל גם לא לפסול מראש כל שיטה שמראה תוצאות. אולי בעוד 50 שנה המדע יגיע למסקנה אחרת?
    לי אישית היו כאבי גב, איש המדע - האורטופד שלח לצילום - וכשראה שהכל בצילום בסדר ממבחינתו כבר אין לו איך לעזור.
    לעומת זה דיקור סיני הקל משמעותית על הכאב. מה זה אומר?
    גם הרפואה הקונבנציונלית מוגבלת, והחכמה, לדעתי, זה להכיר במוגבלות ולדעת להקשיב ולנסות עוד שיטות, ואם הן תכלס עובדות - אז אל תריב עם זה, תבדוק את זה.
    למשל, יש בירושלים אישה בשם גרין שפיתחה שיטה לריפוי כוויות, וזה עובד בצורה מדהימה, אחיות בבתי חולים מפנות אליה חולים בשושו כי רשמית אסור להן.
    עכשיו, הממסד המדעי והרפואי לא יכיר בזה, כי זה לא נכתב באקדמיה ולא נעשו נסויים כמו שהfdi דורש, אבל זה עובד!!
    אולי גם איש המדע צריך להתעטף בטיפה (טוב באמת טיפה) צניעות והבנה שיש כאן עוד משהו, כשהוא נפגש בתופעה שנותנת הוכחות חד משמעיות.
    אני מכירה משפחה שלפחות כמה מבני המשפחה עברו ניתוח אפנדיציט בשלב כזה או אחר של החיים, כששאלו בביהח את הרופא אם זה גנטי, ענה להם הרופא ש"מחקרית" זה לא, אבל "הם רואים" (הרופאים בביהח) שכן. מה זה אומר? שיש פה עוד משהו, נכון, תכלס לפי חוקי המחקר של האקדמיה זה לא הוכח, אבל העובדות מראות שזה כן גנטי.
    לכן, לדעתי, אנשי המדע צריכים להיות יותר פתוחים בהשקפה שלהם, ולקחת בחשבון שאולי יום אחד יהיה מותר יותר מביצה אחת לשבוע, ואם משהו עובד - לא להלחם בזה.

  • איתן

    בס"ד

    בס"ד
    הרפואה והמחקרים סותרים עצמם השכם וערב.
    הרפואה והמדע נמצאים באופוריה של כוחי ועוצם ידי. שכרון חושים אדיר.
    אינם מסוגלים לקבל אלפי חולים במחלות מומצאות כגון : אוטואימוני , פיברומיאלגיה ועוד... שקבלו במשך שנים תרופות שמכסות על המחלה ואינם מביאים כלל להחלמה , אשר חזרו למצב בריאותי תקין למרות כל זאת.
    הרפואה שאינה מרפאת כלל , ובעיקר הרופאים , חוששים לזרוק לפח את כל מה שלמדו וכבר לא יכבדו אותם בתואר דוקטור וכו' . הרפואה הטבעית מסכנת אותם וזה מראה שסיבת היותם רופאים אינה הצלת חיי אדם , אלא יוקרה וכבוד. כבוד - אחד מהבעיות הגדולות שלנו היום. ענוה לא תזיק להם כולל לכותבת בכתבה. לא סתרה כלום ולא חדשה כלום - מטרתה להמשיך ולדכא אנשים ולהשאיר אותם חולים לעולם. שטויות כמו " ירח דבש" ללבלב מסכן שמתחיל להתאושש והרופא ואמר שזה סתם פרפורי גסיסה. תנו ללבלב קצת מנוחה וצום ותראו איך חוזר לעבודה... אחרת תוכלו תרופות כל חייכם.

  • טליה

    עובדה היא שבגישת הבריאות

    עובדה היא שבגישת הבריאות הטבעית נרפאים ממחלות שנחשבות חשוכות מרפא..
    אני עצמי נרפאתי ממיומה ברחם, דבר שנחשב בלתי אפשרי ברפואה המערבית ורואה מגי יום אנדים מחלימים מדלקות פרקים, תת פעילות בלוטת התריס, יתר לחץ דם, סכרת מסוג 2 ועוד..

  • מליה

    תגובה לכתבה על ידי מי שנרפאה בדרך שיטת הבריאות הטבעית של הרב

    "רבים מהם יודעים לעטוף את התורה שלהם במושגים מדעיים כביכול, שמסתירים מאחוריהם מעט מאוד הבנה אמיתית" - דר' ברנע, השיטה של הרב מבוססת בין היתר על הרמב"ם שהיה רופא דגול בזמנו והיום מבינים כמה הוא צדק. אין על כך עוררין ועל רופאים נוספים כמו דר' שלטון, דר' תומפסון, דר' טילדן - אלו רופאים קונבנציונאליים שחיו בארה"ב והבינו שהרפואה הרגילה לא נותנת באמת מענה לחולים במחלות הכרוניות. אז למי אין הבנה אמיתית??? מהתוכנית נראה שתורתו של אשרוב מתבססת על "ניקוי רעלים" - מציעה לך דר' ברנע לשמוע את הרב אשרוב ביוטיוב, יש הרבה חומר על איזה ניקוי רעלים הרב מדבר. וכמובן, זה לזמנים של חולי עד לריפוי. אחר כך חוזרים לאכילה בריאה כחלק מאורח חיים בריא. הגוף שלנו יודע לנקות את עצמו היטב באופן יומיומי. כך שכל עוד מקפידים על אורח חיים תקין ובריא אין שום צורך לסייע לו להתנקות. - נכון. גם הרב אשרוב חושב כך. כפי שכתבתי ניקוי הרעלים הוא לתהליך הריפוי. זאת ועוד, ניקוי רעלים אינו יכול לרפא מחלות. למעשה אפילו שינוי תזונתי קיצוני אינו יכול לרפא חולים במחלות מטבוליות, אלא רק לסייע באיזון המחלה ולהקל על החולה - דר' ברנע, איך את קובעת דבר כזה, לפי מה?? מה את יודעת על ניקוי רעלים? על ידי ניקוי רעלים של שנה וחצי שבו אכלתי ישירות מהטבע!! עברו לי תחלואים של 32 שנים שבהן אתם הרופאים לא רפאתם אותי!! מיגרנות קשות שהגיעו לתדירות שבועית, תת-פעילות התריס במשך 20 שנה נטלתי כדורים!!, מעי רגיז, ציסטות בשד ובשחלות, בעיות קשב וריכוז, כאבי קשים במפרקים, בעיות שינה ועוד ועוד. אז על מה את מדברת???? אשרוב הגדיל לעשות וקבע בריאיון שכל הרופאים טועים ולא יודעים מהי באמת מחלה. לדבריו חיידקים אינם מחוללים מחלות אלא מפרקים רקמה אורגנית מתה. - דר' ברנע, ממשפט אחד בטלוויזיה את יכולה להבין על מה מדובר? מציעה לך שוב לשמוע את ההרצאות של הרב ואפילו ללכת ללמוד אצלו. על עניין החיסונים - הוא אמר את דעתו. הוא לא אמר "לא לחסן". את הקשר בין היגיינה להורדת תחלואה גילה הרופא ההונגרי... - עניין התחלואה היה בעבר קשור למחלות, כיום הצטברות של רעלים בגוף קשורה למחלות. מאיפה הרעלים? מהתזונה הלקויה - כל ההורמונים והאנטיביוטיקה שנותנים לחיות וזה נכנס ישירות לגוף שלנו, צבעי מאכל, חומרי טעם וריח, חומרים משמרים ומייצבים, כל ה- e שבמרכיבי המוצרים. קרינה, מים מזוהמים , אוויר מזוהם וגם הסטרס בו חיים כיום שמשפיע על הגוף ועוד. טעויות עם ריח רע - דר' ברנע, ניסית את זה? תעברי לאכילה מהצומח, ללא בישול ותראי איך ריח הגוף משתנה וכמעט נעלם. ישנן המוני עדויות על כך. ממי? ממי שמיישם. קשר בין שימוש בדאודורנטים לבין סרטן השד - שיתחילו לחקור את הנושא כמו שצריך. לא מחקר אחד.. המלצתו לא לתת אוכל לילדים חולים היא המלצה מסוכנת - מדובר על ילד/אדם חולה עם חום, גרון כואב וכדומה. יש לו תאבון? כשיש תאבון מתחיל הריפוי ואז אפשרי לאכול. הרעבת חולה... - הגזמת! כשהמכונית שלכם מתקלקלת, אפשר להניח שאינכם הולכים לרופא, אלא למוסך. כשאתם חולים פנו לרופאים, לא לאנשים כריזמטיים שאין להם הכשרה רפואית ושהידע שלהם בתחום דל. - ידע של 30 ו 15 שנה של ריפוי מחלות "חשוכות מרפא" לדברי הרופאים, זה ידע דל? איזה מחלה אתם מרפאים? אתם מטפלים רק בסימפטומים, המחלה נשארת. מגיעים אליכם עם מיגרנה ויוצאים עם המיגרנה!! ועם כדורים!! ככה 32 שנים. איפה הריפוי? מגיעים אליכם עם סכרת, לחץ דם ויוצאים עם סכרת ולחץ דם עשרות שנים בתוספת של כדורים לסכרת וכדורים לתופעות לוואי של הכדורים... וזריקות. ואיפה הריפוי? לסיכום דר' ברנע, מציעה לך ללמוד איך מרפאים באמת. ריפוי אמיתי. תתחילי בשמיעת השיעורים של הרב ביוטיוב.

  • רינת

    מסכימה עם כל מילה שכתבת גם

    מסכימה עם כל מילה שכתבת גם בתגובות. זה כמעט כואב שיש כזה פחד מרופאה קונבנציונאלית לאדם שעזר לכל כך הרבה אנשים שהרפואה המערבית לא הצליחה.
    מעט ענווה לא תזיק. וגם לב וראש פתוח לשמוע דרכי חשיבה שונים ממה שנלמד במחקרים אמפיריים ובבתי הספר לרפואה.
    תודה לך שכתבת את מילותייך

  • מעין ברנע

    רינת היקרה,

    אני לא מגיבה לתגובות כאן מבחירה. לא כי אני מפחדת ממישהו.
    למה?
    כי המגיבים לא טורחים על בדיקת עובדות בסיסית - אינני רופאה ולא מתיימרת להיות. אני מדענית, ד"ר לביוכימיה.
    לא ממש מסובך לגלות את זה, זה נמצא במרחק לחיצת כפתור על הלינק של שמי.
    זאת הסיבה שאני אכן בוחרת במחקר אמפירי ולתת אמון רק במידע שמישהו בחן ואישש באופן מסודר ומתודי, כי אני יודעת מהי הדרך שבה המידע נבחן וזה לא קשור רק לחשיבה.
    מדע לא מבוסס רק על המחשבות שעולות לאדם בראשו אלא על כלים ממשיים שבוחנים האם טיפול אכן יעיל או לא, בדך היקנה, הקשה והארוכה של ניסוי וטעייה.
    עוד במאה ה- 17 אמר אייזיק ניוטון: "אם אני הצלחתי לראות קצת רחוק יותר, זה מפני שעמדתי על כתפי ענקים".
    כך בנוי המדע כולו, והוא זכה לאמון שלי ושל מרבית האנושות בזכות כל הטוב שהביא לנו, לא בחסד.
    חבל מאוד שחסידיו של מר אשרוב לוקים בעיוורון שמונע מהם להבחין אצל מי נעדרת הענווה.

  • נתנאל

    ד"ר מעין ברנע היקרה

    בזמן שאת מתפארת על היותך ד"ר לביוכימיה (מה שאי אפשר לקחת ממך ואני בטוח שהרווחת אותו בכבוד ואחרי עבודה רבה וטובה) את מבקשת משאר האנשים להישאר עם ענווה.
    לידעתך - הרבה מהידע של הרב אשרוב מבוסס על ידע שהוא שאב מלא אחר מאשר אדם שאף הוא למד ביוכימיה ששמו יצחק בן אורי, חוץ מהידע שנלקח מכתבי הרמב"ם כמובן שהיה גדול הרופאים.
    וכן חלק מהוגי הבריאות הטבעי היו רופאים קונבנציונליים בעצמם. הרב אשרוב אומר בעצמו שהוא לא המציא כלום, הוא רק למד מגדולים ממנו בכל תחום, בין אם זה תורה, קבלה, בריאות נפש או בריאות גוף.
    עלי והצליחי.

  • איתן

    כל מה שלמדת זה תיאוריה.

    כל מה שלמדת זה תיאוריה.
    ההצלחה והעובדה שאנשים נרפאים ולא דרך הרפואי - היא הוכחה חיה שזה עובד. עד היום אף אחד לא נרפא מתרופות....
    כתוב שבימים שלפני הגאולה , אפילו דקות אחרי שהגיע המשיח - גם גדולים לא יאמינו.
    אותו הדבר כאן - את רואה תוצאות לנגד עינייך ולא מוכנה לקבל כי זה סותר את מה שלמדת והעובדה שאם תתמכי בכך, כבר לא תוכלי לעסוק במקצוע שלך (כמו שראינו מקרים בהם רופאים ואנשי מדע הביעו דיעה הפוכה לזרם הכללי)
    ואני לא חסיד של אף אחד , בטח של בשר ודם , אך אני רואה את התוצאות והם ההוכחה הניצחת שזה עובד.

  • דורון

    שלום מעיין

    המדע עדיין לא יודע ממה נובע כוח המשיכה ומהי אנרגיה.
    שני עקרונות ממש בסיסיים, שעליהם מושתתת רוב הפיזיקה.
    זה לא אומר שאין כוח משיכה, זה אומר שאנחנו עדיין מוגבלים להבין איך הוא עובד.
    בנוסף, לא חסר הבנות בסיסיות במשך מאות ואלפי שנים שהתנפצו בסופו של יום (כמו שכדוה"א שטוח, שכדוה"א הוא מרכז העולם וכדו'). גם ברפואה זה יכול להתהפך בסופו של דבר.

  • איתן

    זה מתהפך כל הזמן... אתה צודק

    זה מתהפך כל הזמן... אתה צודק שדברים בסיסיים אינם מובנים למדע ולרפואה. ההסתכלות הנם תמיד על היש והסקת מסקנות מהיש . אף אחד לא מבין את המאין, את המהות או המקור.
    גדולי המדענים והחוקרים , הודו תמיד בסוף חייהם כי חייב להיות בורא ומי שמנהל את העולם וכמו כן , שהרבה דברים אינם מובנים להם. כך טעם ניוטון , הוקינגס ועוד רבים אחרים. כולל דרווין שבסוף ימיו הודה שחייב להיות בורא לעולם.

  • אלחנן

    כמה נקודות קטנות

    1. יש הבדל משמעותי בין תפיסתו הרפואית של הרמב"ם לבין שתפיסות רפואיות אחרות שרווחו בימי הביניים?
    2. יותר סביר שהבינו שבשרלטנות המכונה רפואה אלטרנטיבית אפשר להרוויח יותר כסף מאשר ברפואה מבוססת מדע, מאשר ש"הבינו" שהרפואה לא נותנת מענה.
    3. כל ה-E? את מתייחסת לE162 (תמצית סלק), לE620 (חומצה גלוטמית, חומר עם מספר תפקידים חיוניים ביצורים חיים) או לE330 (חומצת לימון, חומר שנמצא באופן טבעי ברוב המוחץ של היצורים החיים)?

  • מליה

    אלחנן..

    אלחנן..
    1. כיצד שאלתך רלוונטית לנושא הנדון כאן? מה שרלוונטי לזמננו מחכמת הרמב"ם הוא למשל הגדרתו את הבריאות: ב- בולם ר - רוגזו - רוגע ושלווה , נפש בריאה בגוף בריא. י - יפחית א - אוכלו - יאכל פחות, השמנת היתר בתקופה שלנו היא גורם מס' 1 להרבה מאוד מחלות. י - יגביר ת - תנועתו - זה ידוע שהפעילות הגופנית עוזרת לכל המערכות בגוף וגם בנפש לתפקד בצורה הרבה יותר טובה. 2. כמו בכל דבר לצערי ישנה שרלטנות ואני פגשתי גם בשרלטנים ואכן שילמתי להם אלפי שקלים. לכן, יש לבדוק היטב ולהגיע על ידי המלצות לריפוי הטבעי. להרוויח יותר כסף??? - אני הייתי אצל עשרות רופאים קונבנציונאליים פרטיים בשל כל הבעיות הבריאותיות שסבלתי מהן ושילמתי לכל אחד מהם אלפי שקלים. הריפוי הטבעי רחוק מאוד מזה. מציעה לך לבדוק לעומק לפני שאתה כותב.
    ולאיזו מחלה הרפואה הקונבנציונאלית נותנת מענה, דהיינו מרפאת? תרשום לי אחת כזאת. שוב כותבת, שאדם עם סכרת הולך למרפאת הסכרת 20-30 שנה ונשאר עם הסכרת, עם האינסולין שמזריק או הכדורים וגם עם תופעות לוואי שלא נדע. סבלתי ממיגרנות קשות ביותר 32 שנה... ולמה? כי לא ידעתי על הריפוי הטבעי !! 3. נו באמת............ תקרא כמה חומרים מזיקים ביותר לגוף יש ב e ים.
    https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4106568,00.html 4. מציעה לך ולחושבים כמוך לפקוח עיניים, להבין שיש מגבלה לרפואה הקונבנציונאלית בריפוי מחלות כרוניות. אין לי לרגע זלזול ברפואה הקונב' - יש להם מקום כבוד משלהם, בהקשר לניתוחים, כירורגייה וכדומה. אולם למחלות כרוניות שלהרבה מהן הרופאים אומרים שלא יודעים את הסיבה להן... שהן חשוכות מרפא וכדומה, צריך לבדוק דרכי ריפוי נוספות/אחרות. המסר שלי הוא - לא לחכות כמוני עם בעיות בריאותיות רבות וקשות כי יתכן להגיע למצב של מחלות קשות יותר כמו שקרה לי - חליתי בסרטן. רק אז הבנתי שלא אמורות להיות בעיות בריאותיות בגוף והתנאי לכך הוא לתת לגוף את התנאים המתאימים ואז אין מחלות. תזונה היא חלק אחד של התנאים הללו. שינה, נשימה, פעילות גופנית וכדומה. תנסה ותראה...

  • מליה

    תיקון למה שכתבתי - עניין

    תיקון למה שכתבתי - עניין התחלואה היה בעבר קשור למחלות = עניין ההיגיינה היה בעבר קשור למחלות

  • דודו

    כאשר המכונית שלכם מתקלקלת,

    כאשר המכונית שלכם מתקלקלת, אפשר להניח שאינכם הולכים לרופא, אלא למוסך. כשאתם חולים פנו לרופאים, לא לאנשים כריזמטיים שאין להם הכשרה רפואית ושהידע שלהם בתחום דל. ד"ר מעיין היקרה ,
    אני מכיר את הקליניקה שלו מקרוב ,
    וכל מטופל שמגיע אליו מגיע אחרי שהוא היה אצל לפחות 5-6 רופאים שלא הצליחו בדיוק לעזור להם .
    וברוב המקרים הוא דווקא כן מצליח לעזור בעצות שהוא נותן !
    ולא אנשים לא באים אליו בגלל שהוא כריזמטי אלא כי מישהו שהרופאים לא הצליחו לעזור לו והוא כן סיפר להם שכדאי לנסות!
    זה לא אומר שלא צריך רופאים כי הם בוודאי עוזרים בהרבה מקרים,
    אבל אל תפסלי לפני שאת הולכת ובודקת מקרוב !
    כי לפי מה שכתבת פה , בבריאות הוא בטוח מבין יותר ממך.

  • אור

    אכילה בעת מחלה

    כאמא וסבתא עם נסיון (וגם בעצמי היתי חולה פה ושם - כולל במחלות שהיום כבר לא קיימות כי יש חיסון) ראיתי שבזמן מחלה פשוט לא רעבים,
    אין לי מושג מה המלצתו של הרב המכובד, אבל ההמלצה שלי היא שאם הילד לא רעב, אז ממש לא צריך להכריח אותו - ביום יומיים החריפים של החום מקפידים על הרבה שתיה והרבה מנוחה,
    כל המיתוס של מרק עוף ושל תה עם לימון בא בדיוק מפה - כי אנחנו לא רוצים להכביד על המערכת, מצד שני הוא באמת צריך קצת קלוריות בגוף, אז נותנים מרק או תה ממותק.. כשהוא טיפה מתאושש מפתים אותו במאכלים קלים לעיכול וטעימים (בעקרון מה שבא לו - אבל למשל צנים עם קוטג'...

  • מעין ברנע

    אכן, הגבתי על זה בכמה מקומות :-)

    בזמן מחלה בהחלט קשה לאכול ואין מקום להכריח.
    אבל ההמלצה שלו היתה לתת רק מים. רק מים זה לא תה ממותק ולא מרק עוף.
    רק מים זה לא מספיק ולאכילה בזמן מחלה יש משמעות וחשיבות טיפולית, כולל פרוטוקולים טיפוליים מסודרים בהתאם להקשר ולמחלה. ואפילו בזמן מחלה, אם מורידים חום, לפעמים חוזר התיאבון ואז אם נשמע רצון מצד הילד חשוב לתת לו לאכול בהתאם ליכולת. האמירה שהושמעה שם שהאוכל לוקח לגוף את האנרגיה עלולה לגרום להרעבה של ילד חולה בניגוד לרצונו.

  • איתן

    בס"ד

    בס"ד
    כמה שטויות.... ילד שלא אוכל יום אחד לא יקרה לו כלום!! גם בטבע חיה שחולה פורשת מהלהקה , צמה , נחה וחוזרת בריאה. בצום הגוף פולט רעלים ובגלל שלא מכניסים אוכל , קצב הוצאת הרעלים גובר.
    רק תסתכלי איזה אוכל אתם נותנים בבתי חולים . רק מהאוכל הזה אפשר להיות חולים! סבא שלי ז"ל, שכב בבית חולים עם בעיות מעיים ואתם דחפתם לו מוצרי חלב..... היפך הטבע... מי צריך חלב של עגלים ? סידן - ? דווקא מי שאינו נוגע בחלב , העצמות שלו חזקות. (אפשר לראות זאת גם בטבע - כל אוכלי העשבים עם עצמות חזקות מאוד כולל פילים .... וזו התשובה גם לעניין חלבון ובשר...)
    אז , שלי נעליך מעל רגלך , תלמדי קצת דברים נוספים מעבר לטבלה שבה כתוב איזה תרופה לתת לאיזה מחלה.
    אין לכם שום הבנה בסיבה למחלה , כי אתם לא מחפשים אותה. כי אם תמצאו ותסירו את הסיבה הריפוי יקרה באופן טבעי. לרופאים אין יכולת ריפוי כלל. לגוף כן.
    והרב היקר , מבין קצת בענייני העולם , בעיקר דרך הקבלה כיצד הדברים באמת עובדים.
    אז קצת ענוה.
    לשמחתנו , היום המידע יותר זמין , וכאשר את בה לרופא , אתה כבר לא אומר אמן לכל דבר שאומר.
    אין לי ספק , שללא תושיה שקיבלנו משמיים , לא היו לי ילדים עד היום, אם היינו שומעים לרופאים. ובפועל כאדם שלמד אצל הרב ומייעץ ללא תשלום לחולים בזמני החופשי - רואה נפלאות גדולות מהדרך. אנחנו עזרנו למאות אנשים להירפא ממחלות שאתם טוענים שאי אפשר לרפא... כמה חולי סוכרת , קרוהנס,קוליטיס,לחץ דם,פיברו וכו... ריפאתם? אל תעני- התשובה היא "0". אז כבר הצלחנו יותר מכל הרפואה - והמספרים הם הרבה יותר גדולים. רק כאן בתגובות תוכלי למצוא יותר מאחד.
    הלוואי והקב"ה יאיר את עיניכם ותעסקו באמת בנסיון לעזור לרפא אנשים , שהקב"ה יסיר מאתכם קליפת אגוז וקליפת נגה ויתן בכם בינה להבין .

  • י

    הרבה פונים אליו בגלל קוליטיס או קרוהן. כדאי לקרוא את 36 שעות

    מאימורן. לכל מי שסובל מהבעיות האלה, וחושב ששינוי תזונתי יעזור לו.

  • נעם

    נעם

    מחלות מטבוליות לא ניתן לרפא בתזונה??
    רק מראה על הניתוק בין החוקרים באקדמיה ובמסדרונות בתי החולים להתפתחויות והעדיות בשטח.
    נרפאתי מסכרת 2 במשך 30 שנה לאחר שינוי תזונתי לדיאטה צמחונית ברובה.
    וכך עוד לא מעט אנשים שהכרתי לאורך השנים.
    עצוב שבסוף רוב האנשים מקשיבים לתזונאיות שבמקרה הטוב לא עוזרות ובמקרה הרע פוגעות בבריאות המטופלים.
    נסו להיזכר כמה אנשים אתם מכירים שבאמת הצליחו לשמור על משקל תקין בעקבות המלצת תזונאית.
    בקיצור..
    רוצים לפתוח סתימה? לכו לרופא.
    רוצים שלא תהיה סתימה, אל תלכו לרופא.
    ודי לחכימא ברמיזה

  • אלכס

    האם אתה רומז על קנוניה של הרופאים?

    אנחנו במאה ה-21. הגיע הזמן להתקדם הלאה ולא להאמין למכשפים וכיוצ"ב

  • איתן

    פחד לאבד את השליטה....מה יעשו

    פחד לאבד את השליטה....מה יעשו הרופאים אם רוב המחלות , שקשורות בעיקר לאורח חיים , יעלמו?
    תחשוב על זה...
    בשנות השמונים היה רכב של חברת GM , חשמלי לגמרי והיה מוצלח מאוד. יום אחד הגיעו פדרלים לקחת את כל המכוניות מבעליהם. קנוניה של חברות הדלק...
    ואוכל להראות לך הרבה דוגמאות , בזיופים של תוצאות בשלבי אישור תרופות ב-FDA וכו. רק לא מזמן התפרסם אחד כזה.
    אל תהיה תמים... אף אחד לא נרפא מהתרופות , אך משינוי הנהגות - בוודאי

  • עמודים