לכל התוכניות

הכיתה הארצית למדעי המוח − מקצוע מוגבר 5 יח"ל

ללמוד על המוח, לבצע מחקרים ולהיפגש עם מדענים – בכיתה הוירטואלית למדעי המוח

ההרשמה למבחני המיון לקראת שנה הבאה (תשפ"ב) נסגרה, נתראה בשנה הבאה!

כמה חושים יש לנו באמת? איך המוח שלנו לומד? מה קורה לנו כשאנחנו מתאהבים? האם הדמיון יכול לשפר את הביצועים של מוזיקאים וספורטאים? מדוע מוחם של עיוורים שהחלו פתאום לראות מתקשה להבין את מה שהם רואים? רבות מהשאלות הללו כבר נענו, אך באחרות עדיין רב הנסתר על הנגלה.

המוח הוא האיבר המורכב ביותר בגופנו. משקלו עומד על כשני אחוז ממשקל הגוף אך הוא צורך למעלה מ-20 אחוז מהאנרגיה שלו. המוח מבקר ומייצר את המחשבות, הרגשות, החושים, התנועה והזיכרונות שלנו. בשנים האחרונות חקר המוח נמצא בחזית המחקר המדעי, ומחקרים עדכניים ומפתיעים מרחיבים את הבנתנו ביחס לאיבר המופלא הזה. בחקר המוח שותפים חוקרים מתחומים רבים ומגוונים, ובהן פיזיקה, פסיכולוגיה, ביולוגיה, כימיה, בלשנות, מחשבים ועוד. אנו מזמינים אתכם להצטרף להרפתקה המדעית המסעירה של פענוח סודות המוח, בכיתה הארצית למדעי המוח.

הלימודים יתקיימו בצורה מקוונת, בכיתה ארצית וירטואלית ובתוכנית חינוך מתקדמת שהופכת את הלמידה לחוויה שלא תישכח. התוכנית מאפשרת לתלמידים למידה רב-תחומית של נושאים הנמצאים בחזית המחקר המדעי העכשווי ואף מזמנת להם אפשרות לעסוק בעצמם במחקר ולהיות שותפים ליצירת ידע מדעי בתחום. הלימודים במגמה נמשכים שלוש שנים ומוכרים כ-5 יחידות לימוד.

בנוסף ייערכו מדי שנה כמה מפגשים במכון דוידסון לחינוך מדעי שבקמפוס מכון ויצמן למדע ברחובות, ובהם תוכלו לפגוש את שאר חברי הקבוצה, לערוך ניסויים ולשמוע מדענים. המפגש הראשון יתקיים במהלך הקיץ הקרוב. תאריכי המפגשים יועברו עם הודעת הקבלה לתוכנית, והנוכחות בהם הינה חובה.

תלמידים בעלי יכולת למידה עצמית גבוהה העולים לכיתה י', הלומדים מקצוע מדעי מורחב בפיסיקה, כימיה או ביולוגיה, ומתמטיקה ברמה של 4-5 יח"ל. הקבלה מותנית במעבר מבחן מיון. מספר המקומות מוגבל!

ההרשמה לשנת תשפ"ב לתלמידי כיתות ט' פתוחה כעת! תשובות למועמדים ימסרו עד סוף יוני 2021

מבחני המיון יתקיימו באופן מקוון בזום בין השעות 19:30-16:30 (קישורים יישלחו אליכם לקראת מועד המבחן שנרשמתם אליו).
השיעורים המקוונים יתקיימו מכל מקום שיש בו מחשב וחיבור לרשת. המפגשים יתקיימו במכון דוידסון לחינוך מדעי שבמכון ויצמן למדע ברחובות.

הרשמה למבחן המיון: 65 ש"ח | הרשמה לשנת לימוד בתוכנית: 3,500 ש"ח (עד עשרה תשלומים של 350 ש"ח לחודש). קיימות מילגות על בסיס כלכלי

לחצו על כפתור ההרשמה למבחן המיון בעמוד זה ועקבו אחר ההנחיות בטופס המקוון. שימו לב: לצורך הגשת המועמדות יש לצרף תצלום תעודת בי"ס אחרונה (אם לא חולקו תעודות עם ציונים השנה – העלו בבקשה גם את התעודה הקודמת). אם ברשותכם אישור להארכת זמן במבחנים, יש לצרף גם אותו. מכון דוידסון שומר לעצמו את הזכות שלא לפתוח תכנית באם התנאים (כדוגמת מיעוט נרשמים) לא יאפשרו זאת

עוד על התוכנית

הרשמה לכיתה מותנית בתיאום והסדרת הלימודים במגמה עם הנהלת בית הספר של התלמיד/ה.
תנאי קבלה:
ציונים גבוהים במדעים, אנגלית ומתמטיקה