לכל התוכניות

הכיתה הארצית למדעי המוח − מקצוע מוגבר 5 יח"ל

ללמוד על המוח, לבצע מחקרים ולהיפגש עם מדענים ומדעניות – בכיתה הוירטואלית למדעי המוח

ההרשמה למבחני המיון לשנת תשפ"ג נפתחה!

כמה חושים יש לנו באמת? איך המוח שלנו לומד? מה קורה לנו כשאנחנו מתאהבים ומתאהבות? האם הדמיון יכול לשפר את הביצועים של מוזיקאים וספורטאיות? מדוע מוחם של עיוורים שהחלו פתאום לראות מתקשה להבין את מה שהם רואים? רבות מהשאלות הללו כבר נענו, אך באחרות עדיין רב הנסתר על הנגלה.

המוח הוא האיבר המורכב ביותר בגופנו. משקלו עומד על כשני אחוז ממשקל הגוף אך הוא צורך למעלה מ-20 אחוז מהאנרגיה שלו. המוח מבקר ומייצר את המחשבות, הרגשות, החושים, התנועה והזיכרונות שלנו. בשנים האחרונות חקר המוח נמצא בחזית המחקר המדעי, ומחקרים עדכניים ומפתיעים מרחיבים את הבנתנו ביחס לאיבר המופלא הזה. בחקר המוח שותפים חוקרים וחוקרות מתחומים רבים ומגוונים, ובהן פיזיקה, פסיכולוגיה, ביולוגיה, כימיה, בלשנות, מחשבים ועוד. אנו מזמינים אתכם ואתכן להצטרף להרפתקה המדעית המסעירה של פענוח סודות המוח, בכיתה הארצית למדעי המוח.

הלימודים במגמה נמשכים שלוש שנים ומוכרים על ידי משרד החינוך כ-5 יחידות לימוד.
הלימודים יתקיימו בצורה מקוונת, בכיתה ארצית וירטואלית ובתוכנית חינוך מתקדמת שהופכת את הלמידה לחוויה שלא תישכח. התוכנית מאפשרת למידה רב-תחומית של נושאים הנמצאים בחזית המחקר המדעי העכשווי ואף מזמנת אפשרות לעסוק בעצמם במחקר ולהשתתף ביצירת ידע מדעי בתחום.

בנוסף ייערכו מדי שנה כמה מפגשים במכון דוידסון לחינוך מדעי שבקמפוס מכון ויצמן למדע ברחובות, ובהם תוכלו לפגוש את שאר חברי וחברות הקבוצה, לערוך ניסויים ולשמוע מדענים ומדעניות. המפגש הראשון יתקיים במהלך הקיץ הקרוב. תאריכי המפגשים יועברו עם הודעת הקבלה לתוכנית, והנוכחות בהם הינה חובה.

הרשמה למבחן מיון 26/5
הרשמה למבחן מיון 9/6

תלמידים ותלמידות בעלי יכולת למידה עצמית גבוהה העולים לכיתה י', הלומדים מקצוע מדעי מורחב בפיסיקה, כימיה או ביולוגיה, ומתמטיקה ברמה של 4-5 יח"ל. הקבלה מותנית במעבר מבחן מיון. מספר המקומות מוגבל!

ההרשמה לשנת תשפ"ג לתלמידי כיתות ט' נפתחה! מבחני המיון יתקיימו בחודשים פברואר-יוני, ותשובות ימסרו עד סוף יוני 2022

מבחני המיון יתקיימו באופן מקוון בזום בין השעות 16:00 ל-19:00 (קישורים ופרטים מלאים יישלחו לקראת מועד המבחן שנרשמתם/ן אליו).
השיעורים המקוונים יתקיימו מכל מקום שיש בו מחשב וחיבור לרשת. המפגשים יתקיימו במכון דוידסון לחינוך מדעי שבמכון ויצמן למדע ברחובות

הרשמה למבחן המיון: 65 ש"ח | הרשמה לשנת לימוד בתוכנית: 3,500 ש"ח (עד עשרה תשלומים של 350 ש"ח לחודש). קיימות מילגות על בסיס כלכלי

לחצו על כפתור ההרשמה למבחן המיון בעמוד זה ועקבו אחר ההנחיות בטופס המקוון. שימו לב: לצורך הגשת המועמדות יש לצרף תצלום תעודת בי"ס אחרונה (אם לא חולקו תעודות עם ציונים השנה – העלו בבקשה גם את התעודה הקודמת). אם ישנה זכאות להארכת זמן במבחנים, יש לצרף אישור רשמי על כך. מכון דוידסון שומר לעצמו את הזכות שלא לפתוח תכנית באם התנאים (כדוגמת מיעוט נרשמים) לא יאפשרו זאת

עוד על התוכנית

הרשמה לכיתה מותנית בתיאום והסדרת הלימודים במגמה עם הנהלת בית הספר של התלמיד/ה.
תנאי קבלה:
ציונים גבוהים במדעים, אנגלית ומתמטיקה