לכל התוכניות

הכיתה הארצית למדעי המוח − מקצוע מוגבר 5 יח"ל

ללמוד על המוח, לבצע מחקרים ולהיפגש עם מדענים – בכיתה הוירטואלית למדעי המוח

ההרשמה לעולים לכיתה י' לקראת שנת הלימודים הבאה נפתחה!

כמה חושים יש לנו באמת? איך המוח שלנו לומד? מה קורה לנו כשאנחנו מתאהבים? האם הדמיון יכול לשפר את הביצועים של מוזיקאים וספורטאים? מדוע מוחם של עיוורים שהחלו פתאום לראות מתקשה להבין את מה שהם רואים? רבות מהשאלות הללו כבר נענו, אך באחרות עדיין רב הנסתר על הנגלה.

המוח הוא האיבר המורכב ביותר בגופנו. משקלו עומד על כשני אחוז ממשקל הגוף אך הוא צורך למעלה מ-20 אחוז מהאנרגיה שלו. המוח מבקר ומייצר את המחשבות, הרגשות, החושים, התנועה והזיכרונות שלנו. בשנים האחרונות חקר המוח נמצא בחזית המחקר המדעי, ומחקרים עדכניים ומפתיעים מרחיבים את הבנתנו ביחס לאיבר המופלא הזה. בחקר המוח שותפים חוקרים מתחומים רבים ומגוונים, ובהן פיזיקה, פסיכולוגיה, ביולוגיה, כימיה, בלשנות, מחשבים ועוד. אנו מזמינים אתכם להצטרף להרפתקה המדעית המסעירה של פענוח סודות המוח, בכיתה הארצית למדעי המוח.

הלימודים יתקיימו בצורה מקוונת, בכיתה ארצית וירטואלית ובתוכנית חינוך מתקדמת שהופכת את הלמידה לחוויה שלא תישכח. התוכנית מאפשרת לתלמידים למידה רב-תחומית של נושאים הנמצאים בחזית המחקר המדעי העכשווי ואף מזמנת להם אפשרות לעסוק בעצמם במחקר ולהיות שותפים ליצירת ידע מדעי בתחום.

בנוסף ייערכו מדי שנה כמה מפגשים במכון דוידסון לחינוך מדעי שבקמפוס מכון ויצמן למדע ברחובות, ובהם תוכלו לפגוש את שאר חברי הקבוצה, לערוך ניסויים ולשמוע מדענים. הלימודים במגמה נמשכים שלוש שנים ומוכרים כ-5 יחידות לימוד.

הרשמה למבחן מיון – מועד ראשון 18/02
הרשמה למבחן מיון – מועד שני 24/03

תלמידים בעלי יכולת למידה עצמית גבוהה העולים לכיתה י', ומותנית בלמידת מקצוע מדעי מורחב בפיסיקה, כימיה או ביולוגיה, ומתמטיקה ברמה של 4-5 יח"ל. מספר המקומות מוגבל!

מבחני המיון יתקיימו באולם הברווז במכון דוידסון, בין השעות 19:30-16:30 בחודשים פברואר-יוני 2020.
תשובות יתקבלו בסוף יוני 2020.
ימי הפתיחה יתקיימו באחד מ-3 התאריכים: 28-26 ביולי, 4-2 באוגוסט או 11-9 באוגוסט. השיבוץ לתאריך יתבצע עם הקבלה.

המפגשים יתקיימו במכון דוידסון לחינוך מדעי שבמכון ויצמן למדע ברחובות. השיעורים המקוונים יתקיימו מכל מקום שיש בו מחשב וחיבור לרשת

הרשמה למבחן המיון: 65 ש"ח | הרשמה לשנת לימוד בתוכנית: 2,600 ש"ח (עד עשרה תשלומים). קיימות מילגות על בסיס כלכלי. בנוסף קיימת עלות לביה"ס/לרשות: 1,500 ש"ח לשנה לתלמיד

לחצו על כפתור ההרשמה למבחן המיון בעמוד זה ועקבו אחר ההנחיות בטופס המקוון. מכון דוידסון שומר לעצמו את הזכות שלא לפתוח תכנית באם התנאים (כדוגמת מיעוט נרשמים) לא יאפשרו זאת

עוד על התוכנית

הרשמה לכיתה מותנית בתיאום והסדרת הלימודים במגמה עם הנהלת בית הספר של התלמיד/ה.
תנאי קבלה:
ציונים גבוהים במדעים, אנגלית ומתמטיקה