לכל התוכניות

סדנת MakeScience: עושים מדע עם הראש והידיים!

בואו להכיר את עולמות היצירה האינסופיים של המדע והטכנולוגיה ולבנות תוצרים שווים במיוחד במו ידיכם בסדנת המייקרים של מכון דוידסון לחינוך מדעי!

ההרשמה הסתיימה!

שמעתם פעם על "מייקרים" (Makers)? אולי גם אתם כאלה ואפילו לא ידעתם? מייקרים הם אנשים שמעלים רעיונות, פותרים בעיות ובונים לעצמם תוצרים שונים ומשונים תוך התאמתם לצרכיהם.
המייקרים משתמשים בכלים מסורתיים כמו מקדחות ומסורים, וגם בטכנולוגיות מתקדמות כמו מדפסות תלת ממד ומכשירי חיתוך בלייזר. בעבודתם הם מתבססים גם על ידע ומיומנויות מתחומי המדע השונים.

בסדנה ייחודית זו תלמדו ותתנסו בכל מה שצריך כדי להפוך למייקרים אמיתיים!
ניפגש פעם בשבוע בשעות הבוקר במכון דוידסון לחינוך מדעי ונכיר יחד את עולם המייקרים: נלמד כיצד למצוא פתרונות לאתגרים שונים, נעבוד במעבדה ונפגוש נושאים מדעיים רבים ומרתקים.

השנה נפתח 2 קבוצות – קבוצה לצעירים וקבוצה לבוגרים!

סדנת הצעירים:
מיועדת לילדים בגילי 11-10 שאוהבים מדע ועבודה עם הידיים, סקרנים ללמוד דברים חדשים ונהנים משימוש בטכנולוגיה.
בסדנה נחקור את נושא התעופה, ניצור גבישים מחומרים כימיים שונים, נשלב אותם בהדפסת תלת ממד, נבנה תוצרים שונים, החל ממצנחים ועד דאונים ואפילו טילים (לא מסוכנים, אל דאגה!).
במהלך המפגשים נכיר תוכנות חינמיות (שמתאימות גם לבני נוער) ונלמד כיצד לתכנן בעזרתן מודלים דו-ממדיים ותלת-ממדיים. בנוסף נלמד על מעגלים חשמליים, נתכנת כרטיסים אלקטרוניים המצוידים בחיישנים ונשלב אותם במוצרים שונים.
במהלך השנה ניפגש עם מדענים ממכון ויצמן למדע העוסקים במחקרם בנושאים הנלמדים בסדנה. אפילו נצטרף לצוות "אולטראסאט" (Ultrasat), שבונה בימים אלו במכון ויצמן טלסקופ לווייני משוכלל, ונכיר את עקרונות הפעולה שלו. נתארח במעבדה הקולינרית החדשה של גן המדע ונגלה שם דברים שאפילו לא חלמנו עליהם (ונאכל אותם)!

סדנת הבוגרים:
מיועדת לילדים שהשתתפו בשנים קודמות או לילדים בגילי 14-12. בסדנה נפתח עוד מיומנויות עבודה בכלים שונים, ונעמיק בתכנון ממוחשב של מודלים דו או תלת ממדיים ובתכנות כרטיסים אלקטרונים.
בנוסף נפתח מיומנויות למידה חשובות כמו עבודה בצוות, למידה עצמאית ולימוד מתוך ניסוי וטעייה. את כל הידע הרב והעשיר שנצבור ניישם יחד בפרויקטים מיוחדים וייחודיים הקשורים לעולם המדע!

קהל:

סדנת הצעירים: גילי 11-10 סדנת הבוגרים: גילי 14-12
מספר המקומות בכל סדנה מוגבל ל-18 משתתפים

 

זְמַן:

24 מפגשים בני 3.5 שעות כל אחד, שיתקיימו פעם בשבוע בימי א', בשעות 10:30–14:00
מפגש ראשון יתקיים בתאריך 12/11/23 

 

מקום:

במעבדת המייקרים של מכון דוידסון בגן המדע ע"ש קלור, שבמכון ויצמן למדע ברחובות

 

 

מחיר:

3200 ש"ח (עד 10 תשלומים).

הנחת חוג כפול: 10% הנחה בדמי השתתפות בחוגים יינתנו למשתתף שנרשם ליותר מחוג אחד. הזול מביניהם (כולל אחים).
אין כפל הנחות. (לקבלת ההנחה יש לבצע רישום טלפוני דרך קשרי לקוחות בטלפון 08-9378300).

אֵיך:

לחצו על כפתור ההרשמה בעמוד זה ועקבו אחר ההנחיות בטופס המקוון
שימו לב: בעת ההרשמה ציינו לאיזו משתי הקבוצות אתם מעוניינים להרשם

 

עוד על התוכנית

הפעילות נערכת במרחב טכנולוגי חדש במכון דוידסון. המרחב מצויד בכלים ובמכשור מתקדם המאפשרים תכנון, ייצור והרכבה של תוצרים מסוגים שונים. החוויה בסדנה מתבססת על התמודדות עם אתגרים מעולם המדע באמצעות שימוש בטכנולוגיה, חשיבה יצירתית ועבודת צוות.
הסדנה מועברת ע"י שני מדריכים, האחד מעולם העיצוב והשני מעולם המדע

פתיחת הסדנאות מותנית במספר משתתפים מינימלי, הנקבע על ידי מכון דוידסון לחינוך מדעי

למידע ולפרטים נוספים: 08-9378300

רוצים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!