מדעי המחשב – תכנות באמצעות Scratch
איך בונים משחק מחשב? בואו ללמוד איך לדבר אל המכונות בשפה שהם מכירים – שפת תכנות
כולנו מוקפים במחשבים − בבית, בבית הספר ואפילו עם הסמארטפון שלנו ברחוב. אבל איך הם יודעים מה לעשות? איך מלמדים או מתכנתים אותם? מהי בכלל שפת תכנות? החוג יתמקד בהעברת העקרונות, הרעיונות והמושגים הבסיסיים במדעי המחשב בצורה קלה ופשוטה, בהטעמת החשיבה הלוגית הנדרשת לתכנות. נלמד מושגים בסיסיים כמו משתנים, התניות, לולאות ופונקציות.
אז מה בעצם מחכה לכם בחוג?
כדי לדבר עם המחשב בשפה שהוא מבין, ניעזר בתוכנה ידידותית וקלה להפעלה עבור משתמשים צעירים, שנקראת Scratch. התוכנה הזאת היא "סביבת עבודה" או "פלטפורמת תכנות" אם תרצו, שפותחה באוניברסיטת MIT ומאפשרת לבנות אנימציות פשוטות על ידי גרירת אלמנטים דמויי לבנים עם הוראות ופקודות, כדי לבנות תסריטים לדמויות, אנימציה ומשחקים.
באמצעות אותן אנימציות ומשחקים נוכל להכיר מושגים בסיסים כמו משתנים, התניות, לולאות ופונקציות, נוכל להכין אלגוריתמים פשוטים ולחדד את יכולתנו בפתרון בעיות.
מעולם לא היה פשוט יותר ללמוד תכנות בגיל צעיר. בואו לתכנת איתנו!
קהל:
לילדים בכיתות ה'-ו' ללא רקע בתכנות
זְמַן:
בכל יום ה', בשעות: 19:30-17:45. סך הכול: 20 מפגשים. המפגש הראשון יתקיים ב-27.10.22
מקום:
מעבדה 1, קמפוס דוידסון דרום במכון ויצמן למדע שברחובות
מחיר:
1,700 ש"ח (עד שישה תשלומים ללא ריבית)
אֵיך:
לחצו על כפתור ההרשמה בעמוד זה ועקבו אחר ההנחיות בטופס המקוון
שימו לב: מספר המקומות מוגבל, ההרשמה על בסיס מקום פנוי
עוד על התוכנית
בחוגים של מכון דוידסון לחינוך מדעי נערוך הדגמות מדעיות, ניסויי מעבדה והרצאות מרתקות בהדרכת מדריכים מנוסים ובעלי השכלה גבוהה בתחומי המדעים.