לכל התוכניות

לעומק ולרוחב (פיזיקה)

משלבים פעילות עומק עם פעילות מעשירה וחווייתית

הפעילויות המוצעות מאפשרות לכם לשלב פעילות עומק מתוכנית הלימודים עם פעילות מעשירה ומרתקת בנושא אשר אליו לא נחשפים בבית הספר - אומנות ומדע הצילום.

פעילויות עומק לבחירה

אור וגלים
פעילות שמלווה במגוון רחב של הדגמות מלהיבות שמלמדת בצורה מהנה וחווייתית את התכונות של הגלים. בפעילות נצפה ונדון במגוון רחב של הדגמות מלהיבות, כגון: אמבט גלים, גלים עומדים במיתר, מוט מנגן, פעמון ואקום שבאמצעותן נסביר מהם גלים, כיצד מתארים גל בצורה מתמטית, אילו סוגי גלים קיימים ועוד. נעמוד על תופעות גליות המעצבות את חיינו ונרחיב על אופיו הגלי של האור.
בחלק האחרון של הפעילות נבצע את ניסוי שני הסדקים המפורסם של תומס יאנג.

אור וחומר
כיצד אור וחומר "מדברים"? איך אור משפיע על חומר ואיך חומר משפיע על האור? האם האור הוא גל או חלקיק?
באמצעות הדגמות, אנימציות וניסויים נעמיק את הידע על האינטראקציה שבין קרינה לחומר. נבצע את ניסוי "האפקט הפוטואלקטרי", נאושש את משוואת איינשטיין ונחשב את גודלו של קבוע פלאנק.

אלקטרומגנטיות במהירות האור
לפני קצת יותר מ150 שנה פרסם ג'יימס קלארק מקסוול מערכת משוואות אשר בשילוב משוואת לורנץ מהוות תיאור מתמטי שלם של תורת החשמל והמגנטיות.   משוואות אלו זכו לכינוי "המשוואות של המאה ה-20" בשל השפעתן הרבה על התפתחות הפיזיקה, התעשיה ובכלל על עולמנו כפי שאנו מכירים אותו היום. 
הצטרפו אלינו למסע חוויתי ומרתק של אתגרים תצפיות וניסויים בנושא אלקטרומגנטיות ואור. נתחיל את המסע ב"קיר החיפוש- הצופן של מקסוול" - מסלול משימות מאתגר בו נפענח אותות מוצפנים, נפרוץ מנעולים ונכיר את עבודתם של ג'יימס מקסוול והמדענים הגדולים עליהם התבססה עבודתו. 
*הפעילות מוגבלת ל 16 משתתפים

באופן פיזיקלי (לכיתות י'):
מופע הדגמות פיזיקלי מרתק בן שעה וחצי. במופע מוצגות הדגמות ממגוון תחומים מעולם הפיזיקה, כגון: מכניקה, חשמל ומגנטיות, גלים, תרמודינמיקה. ההדגמות מפתיעות, משעשעות, מלוות בהסברים פשוטים ואינטואיטיביים ומדגישות את הקשר שלהן לתופעות מוכרות מחיי היום יום.

פעילות העשרה לבחירה

קאמרה אובסקורה
בפעילות ילמדו המשתתפים את עקרונות הצילום ואת תהליך היצירה של תמונה – ממבנה המצלמה ועד פיתוח התמונות. התלמידים ירכיבו שני סוגי מצלמות: מצלמת נקב ומצלמת עדשות, יצלמו באמצעותן תמונות ויפתחו אותן במו ידיהם.

צילום מהיר
פעילות חווייתית ומיוחדת מאוד שבה חוקרים כמה זמן נמשך פיצוץ בלון. התלמידים יצלמו סדרת צילומים מרהיבים של בלון בזמן הפיצוץ ויסיקו מהן את משך הפיצוץ. בדיון המלווה את הפעילות נלמד על האתגרים המלווים צילום תהליכים מהירים שהעין האנושית אינה מסוגלת לראות, נדבר על הפיתרונות היצירתיים שהובילו לצילום סרט הווידיאו הראשון, נבין את העקרונות הבסיסיים של הצילום, כגון: זמן חשיפה, כמות אור, זוויות צילום, ונמדוד את מהירות הקול באמצעים פשוטים.

סיור בגן המדע לתלמידי פיזיקה

קהל:

למורים בחטיבה עליונה המעוניינים לחשוף את תלמידיהם לתחומי מדע מרתקים ומתקדמים במסגרת תכנית הלימודים ומחוצה לה

זְמַן:

מועד הפעילות נקבע בתיאום מראש. משך הפעילות כ-4-5 שעות

מקום:

במכון דוידסון לחינוך מדעי שבמכון ויצמן למדע ברחובות

מחיר:

96 ש"ח לתלמיד. כיתה של פחות מעשרים תלמידים תחויב לפי עשרים תלמידים

אֵיך:

בהזמנה טלפונית בלבד דרך מרכז הרישום: 08-9378300

למידע ולפרטים נוספים: 08-9378300

רוצים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!