צ'רלס דרווין, הוגה תורת האבולוציה, שינה את הדרך שבה אנו רואים את עולם הטבע, ובמיוחד את המקום שבני האדם תופסים בו. אבל איפה הכל התחיל? בשנת 1836, כשחזר דרווין ממסעו המפורסם על אוניית הביגל – מסע ימי של חמש שנים שהקיף את העולם... זהו סיפור המסע.

באיזה אופן עוברות התכונות מההורים לצאצאים? הסיפור על גרגור מנדל שגילה באמצעות מחקר באפונים את חוקי התורשה המנדלית.

לשבור את הקרח – איך הגוף שלנו מגיב לקור?

כדי לבדוק איך מתמודד הגוף עם קור קיצוני – נידבתי את עצמי ונכנסתי למקפיא למשך מספר דקות, כשאני לבוש בחלוק מעבדה דק בלבד. אז איך הגוף שלי התמודד עם המצב... ניסוי #32 של מדע במעבדה. להסבר מפורט

למה יש צמחים טורפים? איך הם עושים את זה? ומה הם עושים עם החרקים שהם טרפו?

רוצים לבדוק מה אתם יודעים על צמחים טורפים? לחצו על התמונה

מדוע השיער שלנו מאפיר? מה הקשר בין לחץ לשיער אפור? אילו הורמונים מעורבים בתהליך?

מתי הציפורים ישנות? האם הן גם חולמות? ובכלל, האם ניתן לעשות דברים נוספים בזמן השינה?

• קובי

האבולוציה צריכה את בורא עולם

בניגוד לעמדה הרווחת, האבולוציה לא רק שהיא אינה סותרת את קיומו של בורא עולם, ההפך הוא הנכון, היא צריכה אותו.
    צ'רלס דרווין סבר במהלך חייו וגם כתב באוטוביוגרפיה שלו: "ראיה לקיומו של בורא עולם מגיעה מהקושי הרב, או אף חוסר האפשרות להסביר שהעולם העצום והנפלא הזה, כולל האדם עם יכולתו לראות הרחק אחורה והרבה קדימה לעבר העתיד, נוצר כתוצאה ממקריות ..."
    והיום כ – 150 שנה אחרי דרווין, ידוע דבר שלא היה ידוע בזמנו של דרווין:
    היום ידוע שחלבונים מיוצרים על פי מידע שנמצא ב – DNA ולא יכולים להיווצר בלעדיו, ו - DNA לא יכול להיווצר בלי חלבון – יש כאן שאלה של ביצה ותרנגולת ...
    אז איך האבולוציה הייתה יכולה להתרחש בלי בורא עולם שיעניק לה את התא הראשון?
    התפתחות הציפור:
    לפי האבולוציה היה צריך להיות לפני מיליוני שנים יצור בעל 4 רגליים שאט אט בתהליך של מיליוני שנים התפתחו 2 מרגליו לכנפיים. בינתיים, בכל הזמן הזה, הוא לא יכול לרוץ ולא יכול לעוף. (אפשר לרוץ על משהו שהוא חצי רגל וחצי כנף?) איך אותו בעל חיים היה יכולה לשרוד בין כל הטורפים מיליוני שנים ללא השגחה?
    מילא אם זה היה יום או שבוע, אבל מיליוני שנים?? בלי יכולת לברוח מטורפים ...
    כך שאפשר לראות שהיחס בין בורא עולם לאבולוציה זה לא יחס של סתירה. האבולוציה צריכה את בורא עולם;
    היא צריכה שהוא יביא לה את התא הראשון, היא צריכה שישמור על היצורים שמתפתחים לציפורים ...
    האבולוציה לא סותרת את קיומו של בורא עולם, להפך ... היא זקוקה לו.