המורה למדעים טיילר דה-וויט מסביר מדוע כדאי להשתמש בגישה יצירתית בשביל להסביר נושאים מורכבים
תלמידיו של טיילר דה-וויט, מורה למדעים בבית ספר תיכון בברוקלין מסצ'וסטס, לא היו מרוצים. הוא ביקש מהם להתכונן לשיעור בקריאת פרק מספר לימוד בביולוגיה, אבל הם לא עשו את זה. אחת התלמידות הסבירה בפשטות: "זה לא שהחומר היה גרוע, אלא פשוט משעמם".
דה-וויט החליט להפוך את חומר הלימוד המשמים לסיפור אימה בכיכובם של נגיפים חוטפי DNA מחיידקים. הפעם התלמידים הבינו את החומר מצוין, אלא שהייתה בעיה קטנה אחת: הסיפור לא היה מדויק, כלומר לא נאמן לגמרי למדע.
האם חשוב לדייק? ברור, אבל לפעמים אפשר לוותר על הפרטים הקטנים בשביל לזכות בתשומת לבם של התלמידים. מפני שילד שהידע שלו חלקי יכול להשלים אותו בהמשך, אבל ילד שלא מתעניין בתחומי המדעים כבר לא ילמד אותם לעולם.