אירועי חול המועד פסח בגן המדע של מכון דוידסון לחינוך מדעי משכו המוני מבקרים שבאו לשלב מדע עם בילוי משפחתי

חופשת פסח הארוכה דורשת מההורים יצירתיות במציאת תעסוקה לילדים. בחול המועד רבים מההורים מצטרפים לחופשה של ילדיהם, ואז כולם יוצאים מהבית כדי לעשות משהו ביחד. השנה הם הגיעו בהמוניהם אל גן המדע ע"ש קלור, לחגיגה שהיא שילוב של בילוי עם חוויה מדעית.

יותר מ-11 אלף מבקרים מכל הגילים, שהגיעו מעפולה שבצפון עד באר שבע שבדרום, בחרו לבלות יום שלם בין המדשאות המוריקות שעליהן מצויים מתקנים שנראים כמו משחקים, אבל למעשה הם ממחישים עקרונות מדעיים בדרך הכי קלה להבנה.

נוסף על המתקנים וההדגמות הקבועות של גן המדע ציפו לאורחים שלל חוויות ייחודיות, החל במתחם לפעוטות שהורחב במיוחד לכבוד החג ונתן מענה לילדים מתחת לגיל חמש, דרך מגוון פעילויות יצירה ומשחקים מדעיים ובניית פירמידה מלבנים כמו המצרים הקדמונים, ועד חריטת שמות על חמר בכתב הירוגליפים.

פינת הדגמה מדעית

חגיגה של מדע במכון דוידסון. צילום: קרן לב, גן המדע

אי אפשר בלי מופעי הדגמות מדעיות, לכן היו גם ניסויים שכללו שימוש בחנקן נוזלי ובקרח יבש, "הפיכת דם למים" (תגובה כימית שבאמצעותה תמיסה אדומה הופכת שקופה) ועוד, בליווי הסברים מפורטים ממדריכי גן המדע. המבקרים הפנימו את העניין היטב, וכשהמדריך שאל את הילדים: "האם זה קסם? היה לנו אברה קדברה?" הם ענו במקהלה: "לא! זה מדע!".

יוצרים ולומדים מדע

הדרך הכי טובה ללמוד מדע היא להתנסות. צילום: קרן לב, גן המדע

חוויות שנשארות

המבקרים בגן המדע קפצו, רצו, טבלו ידיים במים, משכו ודחפו, התבוננו במוצגים ובהדגמות והקשיבו למדריכים. נירוז עותדאללה, אחראית ההדרכה למגזר הערבי, סיפרה שהיה יפה לראות את הילדים לא רק משתוללים ומשחקים אלא גם לומדים דברים חדשים: "שמעתי ילד מסביר להוריו איך נוצרת תנועת הגלים וזה היה רגע יפה במיוחד", היא אומרת, "ראיתי בעיניים של הילדים שהם לומדים. זה מדע כיפי".

המופע המרכזי באירועי הפסח היה הצגת הילדים "יורם החכם בממלכת המדע". הצגה זו נכתבה כחלק משיתוף הפעולה בין מכון דוידסון לחינוך מדעי לבין YES, בבימויו של רני מגר. במופע השתתפו דן קיזלר ודקלה הדר, שניסו לפתור בעיות בעזרת ניסויים מדעיים, כמו שהם עושים בסדרת הטלוויזיה בכיכובם.

קרן לב, מנהלת גן המדע, העריכה שקרוב ל-70 אחוזים מהמבקרים בגן המדע בחול המועד היו מבקרים חדשים, לא מעט בזכות המופע. מעבר לגידול המשמעותי בביקור אורחים, הם גם שהו בפארק זמן רב יותר מהרגיל – חמש שעות בממוצע, והילדים העייפים ביציאה מהגן בסוף היום העידו שאכן, זה לא נעים לראות גן סגור.

בניית פירמידה בשיטות עתיקות

זה לא קסם, זה מדע. צילום: קרן לב, גן המדע

ההצגה יורם החכם

ההצגה "יורם החכם". צילום: קרן לב, גן המדע

0 תגובות