בדרך להבנת מהותו של הממד הרביעי, הסרטון הבא מדגים בפנינו איך חווים יצורים החיים בעולם דו-ממדי עצם תלת-ממדי החולף בעולמם.

בספרו "שטוחלנדיה" (או "מישוריה" בתרגום החדש), מתאר אדווין אבוט עולם דו-ממדי. גיבור הספר, הריבוע, עובר הרפתקאות בעולמות שונים ומשונים ומנסה לחקור ולהבין את פשר הממדים השונים. הסרטון שלפנינו מתלווה ללטאות השטוחות של הצייר ההולנדי אשר, החיות בעולם דמוי שטוחלנדיה. הסרטון מדגים בפנינו איך חוות הלטאות הללו גופים תלת-ממדיים שונים החולפים בארצן.

צפייה מהנה!
 

 

זהו הסרט השני בסדרת "ממדים" מאת Jos Leys (גרפיקה והנפשות), Étienne Ghys (סצנות ומתמטיקה) ו-Aurélien Alvarez (יישום ועריכה).

יפעת בן יעקב
מכון דוידסון לחינוך מדעי
מכון ויצמן למדע


הערה לגולשים
אם אתם חושבים שההסברים אינם ברורים מספיק או אם יש לכם שאלות הקשורות לנושא, אתם מוזמנים לכתוב על כך בפורום ואנו נתייחס להערותיכם. הצעות לשיפור וביקורת בונה יתקבלו תמיד בברכה.

3 תגובות

  • מוטי

    טעות קטנה

    לכאורה צריך לשים לב שבעולם דו-ממד א"א אפילו לראות צורות משמו משולש דו ממדי וכד' - אפשר לראות רק קו ישר או מעוקל! זה מוצג באופן לא כ"כ נכון בסרטון

  • אלון

    Dimensions ממדים פרק 1

  • מומחה מצוות מכון דוידסוןיפעת אדלר

    שלום אלון

    תודה רבה על הקישור.

    בצד שמאל של הדף מתחת ל"מה חדש" - אני מפרסמת בד"כ קישורים לפרק הקודם ולפרק הבא בסדרה (כשהוא מפורסם). בנוסף יש שם קישורים למאמרים וסרטונים נוספים הקשורים לנושא הכתבה.

    צפיה מהנה.
    יפעת