על פי הפיסיקה הקלאסית כל המגנטים הם דו קוטביים בהגדרה (בעלי קטבים הופכיים הנמשכים אחד לשני). בשנת 1931 חזה פיזיקאי בריטי בשם פול דיראק שמגנטים חד קוטביים אפשריים (מונופול). הוא ביסס זאת על הסימטריה החלקית הקיימת בין התיאוריה החשמלית והמגנטית (מונופול מגנטי יוכל להסביר את הקוונטיות הנצפית של המטען החשמלי). כיום תיאוריות שונות כמו תורת ה"על-מיתרים" חוזות אף הן את קיומם של מגנטים חד-קוטביים. למרות ההוכחות התיאורטיות, וניסויים שנערכו ב 1975 ו 1982 שרמזו על תוצאות חיוביות, עד היום מעולם לא נצפה מצב כזה לאשורו.

תמונה נלקחה מויקיפדיה

• לירון סיפדו

מגנט חד קוטבי לעולם לא ימצא.

הסיבה לאי מציאת מגנט חד קוטבי טמונה בתהליך של יצירת מגנט:
    כאשר כדור הארץ היה גוש עגול ורותח וקליפתו התחילה להתקשות בהדרגה ליבתו (מצב שאנו "חווים" גם היום) המשיכה להיות נוזלית וסבבה סביב ציר כדור הארץ דבר שיצר שדה מגנטי, אותו שדה מגנטי הפעיל מומנט מגנטי על הקליפה החיצונית של כדור הארץ שהתחילה להתקשות, כתוצאה מכך חומרים מסוימים במצב אופטימלי שבאו באינטראקציה עם אותו מומנט מגנטי התקשו והסתדרו במצב ש"נדבקו" בדיפול לפי דיפול כדור הארץ

• אריאל

מגנט