האור הנראה הוא חלק מספקטרום הקרינה האלקטרומגנטית. קרינה אלקטרומגנטית (גל אלקטרומגנטי) היא הפרעה מחזורית הרמונית בשדה החשמלי והמגנטי, המתפשטת במרחב כאשר חזית הגל של הקרינה האלקטרומגנטית מתקדמת בריק במהירות קבועה, C, מהירות האור.

את הקרינה ניתן גם לתאר כזרם או שטף של חלקיקים, הנקראים פוטונים.

-הפוטונים אינם בעלי מטען חשמלי ועל כן האור לא מושפע משדות חשמליים.
-לשדות מגנטיים אין השפעה על פוטונים במרחב החופשי, זאת משום שלפוטונים אין מומט דיפולי בואקום.

אך על פי כן, שדות מגנטיים יכולים להשפיע על אור, כמו במתקנים מגנטו-אופטיים המסתמכים על אפקט פארדיי (Faraday rotation). אפקט זה יכול לקרות רק באינטרקצית של תווך חומרי (ולא במרחב החופשי-הריק). בריק, במרחב חופשי, ללא מעורבות של של תווך חומרי, לשדות מגנטיים אין השפעה על האור. שוב, זאת משום שבריק לפוטונים אין מטען חשמלי וגם אינם בעלי מומנט דיפול מגנטי ועל כן האור לא משופע משדות מגנטיים.

האור הנראה הוא גל אלקטרומגנטי: גל רוחבי הנובע משדה חשמלי ושדה מגנטי המשתנים בזמן. האור הוא גם שטף של פוטונים, חסרי מסה ומטען חשמלי.

מאת: חיים ברק

• ש.

חבל ששאלות שנשאלו כאן בעבר -

חבל ששאלות שנשאלו כאן בעבר - לא קבלו תשובה
    ככלל, ראוי לערוך הגהה על הטקסט המוקלד, כדי לא להציג טקסט שגוי לקוראים = לכבד את הכותב ואת הקורא.

• מו

השפעת עיוות חלל על האור

אם אין לאור מסה איך הוא מושפע מעיוות חלל ?

• gold

פוטונים וגלאונים.

האם זה נכון לומר ש'גלואונים' הנושאים את כח הגרעיני החזק שממנו עשויים הקוורקים המרכיבים את הפרוטונים, האם הם (הגלואונים) מורכבים מ'פוטונים'???

• ראובן קנופף

תוצאות נוספות לאמור ?

האם זוהי גם הסיבה
    1. הגל המגנטי שנוצר אינו מחובר לצידו השני של קוטב מגנטי, כמו כל שדה מגנטי.
    2. עוצמת השדה החשמלי קבועה לכל הכיוונים ואין השפעה גדלה והלכת לכיוון של השדה החשמלי (לפי כלל יד ימין).

דוד

הוא מדבר על גלים אלקטרומגנטיים רק באמצע המסלול של האור.