ההבדל העיקרי הוא ביכולת "לשחרר" אלקטרונים מהאטום.
אטום מתכתי הוא בעל אנרגיית יינון נמוכה של האלקטרונים ברמת האנרגיה החיצונית ולכן צריך להשקיע יחסית מעט אנרגיה על מנת ליצור אלקטרונים חופשיים המהווים את הגורם המוליך את הזרם החשמלי בסריג המתכתי.

ההיפך נכון באטום אל-מתכתי. למתכות תכונות נוספות הנכונות כמעט לכל חברי הקבוצה, בין השאר:
ברק מתכתי, בעלות צפיפות גבוה, מוצקים בטמפרטורת החדר, בעלות מוליכות חום טובה ועוד.

המתכות מצויות בצד השמאלי של הטבלה המחזורית (טור אדום ןצהבהב) בעוד רוב האל מתכות (גזים אצילים ומשפחת ההלוגנים) מצויות בצידה הימני (טור צהוב ותכלת).

התמונה נלקחה מויקיפדיה

מחלקה לביולוגיה מבנית

• אחמד טיבי

שינה

לישון עשר שעות

• ילדה

מהההההה

מה לא הבנתי כולה שאלתי שאלה תענו ישר לעניין לא צריך להיות אנשטיין

• תום

הולכת חשמל

שלום!
    מדוע העובדה שאין אלקטרונים חופשיים משמע שאין יכולת להוליך זרם? זרם מוגדר כתונעה של מטענים (בלי תלות במיקומם). מדוע אלקטרונים שנמצאים ברמות האנרגיה החיצוניות (אבל לא ברמת ההולכה) לא יכולים גם הם להעביר זרם?
    מצאתי אנלוגיה באתר הבא: http://www.nobelprize.org/educational/physics/semiconductors/index.html
    אשר מדמה את האלקטורנים למים ואת האטום לכוס. אם המים בכוס חסומים על ידי מחסום (שטח אסור לאלקטרונים המפירד בין הרמות השונות) אז אין זרם כי הם לא נעים (אבל מי אמר שהם לא יכולים לזוז בתוך השטח הזה?)
    [אם אני אפשט את השאלה שלי]: מדוע רק אטומים שלהם אלקטרונים בפס ההולכה יכולים להוליך חשמל ומה מונע מאטומים אחרים (שאין להם אלקטרונים שכאלה) להוליך?
    בתודה מראש,
    תום

• מוחמד אבו אחמד

למי יש כוח לקרוא את זה?

אני חושב שענית לעצמך על השאלה.
    הולכת זרם פירושה שיש אלקטרונים חופשיים שאינם קשורים לאטום. ברגע שאלקטרונים קשורים לאטום הם אינם חופשיים ולכן לא יכולים לנוע ומכאן שלא זורם זרם.

אם נחשוב על אנלוגיה שונה - אנחנו עומדים בגן משחקים של כלבים. במרכז עומדים מספר בעלי כלבים ולכל אחד יש 3-4 כלבים הקשורים ברצועה. הכלבים שובבים ורוצים לשחק אך הם קשורים לרצועה ולכן לא יכולים לנוע.
    רק אם הבעלים ישחררו אותם מהרצועה הכלבים ישתוללו וינועו ברחבי הגינה.

אוטי