חור לבן הוא מושג תיאורטי שנגזר מתוך משוואות של תורת היחסות. כאשר "חוקרים" מתמטית את מארג הזמן-מרחב בסביבת חור שחור ומוציאים את קיום המסה של החור מחוץ למשוואה הפתרון של חור-לבן מופיע.
מכיוון שכל חור שחור מתחיל ככוכב שקרס הרי שלא ניתן להוציא את המסה מחוץ למשוואה וחור לבן לא אפשרי.
המקרה היחידי האפשרי היה אם היקום היה נוצר עם נקודות סינגולאריות "מוכנות" מראש וגם אז ברגע שהאטום הראשון (מסה) היה חודר למארג הזמן-מרחב של החור הלבן הוא היה חדל להתקיים.

חור שחור בעין האומן (ויקיפדיה)

המשמעות הפיזית של חור לבן, במידה והיה קיים, היא היפוך מוחלט של הזמן ושל מאפייני החור השחור - כלומר פלטה של חומר ואנרגיה למרחב מעבר לאופק האירועים. מכיוון שיש גם היפוך של הזמן הרי שמבחינת התנהגות החור הלבן התיאורטי הוא זהה לחור שחור ולצופה חיצוני לא הייתה דרך להבדיל ביניהם.

יש כל מיני טענות ורעיונות שהמפץ הגדול הינו דוגמא לחור לבן או לחילופין חורי תולעת בהם החור השחור הוא הקצה השואב את החומר ומנגד לו יש חור לבן הפולט את החומר; נכון לעכשיו אין כל סימוכין או הוכחות לרעיונות אלו מעבר לחישוב תיאורטי מתמטי (שוב הקיים רק במצב של וואקום - מצב שאינו קיים במציאות).

ממה שקראתי דוקא כן קיים חור לבן

איך תסבירו את GRB060614? החוקרים טוענים שאולי זה התיעוד הנצפה הראשון שלו?