אחרי ארוחת החג, צריך לשרוף את הקלוריות. האם חייבים לעשות זאת באימון ספורט או שאפשר גם במיטה?

באימון גופני ומיד אחריו הגוף נכנס למצב של עקה (סטרס) בעקבות המאמץ הפיזי, ומגיב בהתאם: השרירים מתכווצים ומתחממים, כלי הדם מתרחבים כדי להזרים דם רב יותר לשרירים, הנשימות ודפיקות הלב מואצות. הורמונים כמו אדרנלין וגלוקגון מופרשים לדם כדי להגדיל את כמות האנרגיה הזמינה לגוף ולסלק רעלים המופרשים בשל הפעילות המוגברת של השרירים.

בטווח הארוך, פעילות גופנית מאפשרת לנו להגדיל את סיבולת הלב-ריאה שלנו ולפתח את שרירינו. בזמן הפעילות נוצרים בשרירים קרעים מיקרוסקופיים, ולאחר מנוחה והתאוששות, הגוף מתקן את השריר ומחזק אותו עוד יותר לקראת המאמץ הבא.

כאמור, התגובה הפיזיולוגית שלנו במהלך יחסי מין דומה למדי לתגובה בעת אימון ספורט. אין ספק שגם בפעילות מינית אנו שורפים קלוריות ומאמצים את השרירים. אבל האם זה מספיק כדי להחליף את האימון הגופני?

כמו בכל אימון, התוצאות הן שקלול של גורמים רבים, כמו משך הפעילות והעצימות שלה. ביחסי מין, מידת העצימות שונה ממשגל למשגל ותלויה בגורמים כמו סוג ומספר התנוחות, קצב הפעילות ועוד.

מחקר מ-2013, שהשווה את ההוצאה הקלורית הכרוכה באימון ריצה ברמה בינונית במשך 30 דקות על הליכון לבין משגל ממוצע של 25 דקות (ובכלל זה משחק מקדים), העלה כי באימון הריצה שרפו הנבדקים 8 קילוקלוריות לדקה בממוצע, ואילו בעת קיום יחסי מין הם שרפו רק 3.5 קילוקלוריות לדקה. כלומר, כדי לשרוף במשגל את הקלוריות שאנו שורפים בחצי שעה של אימון ריצה, עלינו לקיים יחסי מין במשך שעה בערך. לא קל, אך אפשרי.

מעבר להוצאה הקלורית, הנבדקים גם השיבו על שאלות בנוגע לרמת המאמץ, לעייפות ולתחושת הסיפוק שהרגישו במשך האימון ואחריו. מהנתונים האלו חישבו החוקרים את רמת העצימות של האימונים והגיעו למסקנה שאימון ריצה עצים פי 1.5 מיחסי מין.

אף שאימון הריצה היה עצים יותר ובמהלכו נשרפו יותר קלוריות, קיום יחסי מין יכול להיחשב כאימון, בעוצמה בינונית. כדי שהמתאמן ייהנה לאורך זמן מפירות האימונים, הוא חייב להתמיד בהם. רובנו, ככל הנראה, איננו מקיימים יחסי מין בתדירות ובמשך זמן מספיקים כדי להיכנס לכושר. מבחינת הפעילות הגופנית, אתם יכולים להישאר עם המכנסיים, ואולי עדיף שאלה יהיו מכנסי ספורט.

כוח המוח
ומה לגבי המוח? בהקשר הזה, הנבדקים דיווחו ש"אימון" של יחסי מין היה מהנה הרבה יותר מאימון הריצה. מפתיע.

כבר שנים ידוע שלפעילות גופנית יש השפעה חיובית גם על המוח שלנו. מחקרים רבים הראו כי אנשים המתאמנים בקביעות מתמודדים טוב יותר עם מצבי לחץ ונהנים מיכולות קוגניטיביות טובות יותר, כמו שיפור הזיכרון ויכולות הלמידה. במקרים מסוימים, אימון גופני יכול למנוע מחלות של מערכת העצבים ולשמש נוגד דיכאון.

גם בתחום הזה, יחסי המין אינם נטולי יתרונות. רופאים מדווחים כי אנשים המקיימים יחסי מין בקביעות סובלים פחות מדיכאון ומחרדה. זאת ועוד, במחקר מ-2010 שנערך בעכברים ובחולדות הראו החוקרים כי קיום יחסי מין בקביעות גרם לצמיחת תאי עצב באזורים שונים במוח הבוגר.

אז אם אתם רוצים להתחטב ואולי להשיל כמה קילוגרמים עודפים לקראת הקיץ, ייתכן שקיום יחסי מין איננו הבחירה היעילה ביותר, אך הוא בהחלט מהנה יותר. וטוב לדעת שאם כבר יצא לנו לפספס אימון, תמיד אפשר להשלים אותו בבית, ואפילו במיטה.

0 תגובות