סרט זה הינו הראשון בסדרת סרטים אשר תנסה להסביר את מכאניקת הקוונטים והתופעות המענינות אשר היא חוזה ומסבירה. הסדרה מובאת מנקודת מבטם של שני הגיבורים של הסרט, קווין ודיאנה אשר נקלעים אל העתיד ובסיועו של דמות נוספת מנסים לבנות מכונת זמן על מנת לחזור לאחור בזמן, ולשם כך מסתכלים כל העת אל העבר ולומדים על ההיסטוריה של הפיזיקה.

בפרק הראשון מתוארים התהליכים שהובילו להנחת היסודות למכאניקת הקוונטים. ומוסברת התיחסות חדשה לאור המתארת אותו הן כגל והן כחלקיק, פוטון. תחילה מוסבר כיצד גילו המדענים כי כאשר חומרים שונים בוערים הם פולטים אור שונה, בהתאם להרכבם הכימי. תכונה אשר מאפשרת לזהות את החומרים המרכיבים אבקה על ידי שריפתה או החומרים המרכיבים כוכבים מרוחקים על ידי צפיה באור הנפלט מהם.

הסרט ממשיך ומתאר מהו גוף שחור, גוף הפולט קרינה באופן מושלם כאשר הוא מחומם, ומסביר מהו הקשר בין ספקטרום האור הנפלט לטמפרטורת הגוף. ספקטרום זה לא תאם את התיאוריות הקלאסיות, ולשם הסברתו הציע מקס פלאנק כי האור אינו יכול לקבל כל אנרגיה אפשרית, אלא הוא מחולק למנות קבועות, קוונטים של אנרגיה. זוהי למעשה תחילתה של מכאניקת הקוונטים.

בהמשך מתאר הסרט גם את האפקט הפוטואלקטרי, אותו חזה אלברט אינשטיין, ומסביר את הדואליות של האור אשר ניתן לתיאור או באמצעות גל, או על ידי פוטונים, חלקיקי אור.

סרט זה מציג אם כן את היסודות של מכאניקת הקוונטים. בסרט הבא בסדרה נלמד על מבנה האטומים וכיצד הוא קשור למכאניקת הקוונטים.

הסרטון תורגם בידי צוות אתר דוידסון אונליין

הסרטון הופק על ידי cassiopeia project.
סדרת הסרטים הועלתה על פי בקשתו של הגולש עוז מ.
סרטון זה הוא חלק מסדרת סרטונים בנושא מכאניקה קוונטית: 1,2,3,4,5,6

• שרון מנשה

שזירה קונטית ועוד

האם יתכן שיש אדם ביקום או מימד מגביל שאני נמצא איתו בשזירה קונטית?
    מה הגורם לשזירה הקונטית?
    ועוד שאלה חשובה שלא קשורה בדיוק לנושא : הגאלון נשא הכח הגרעיני החזק איך הוא פועל?
    ואיך גילו אותו?
    חיפשתי הסבר בויקפידיה שלא מניח את הדעת.
    אשמח לקבל תשובות.