לכל התוכניות

סדנאות ופעילויות - הכדור בידיים שלך

אור של כוכבים: גחליליות, עקרבּים ואנחנו  
בתור ילדים, חושך עלול להיות דבר מפחיד מאוד. אפילו את המבוגרים החושך מרתיע לעיתים. אז למה שלא נבטל אותו לגמרי? ומי בעצם צריך אותו? התשובה לכך היא: כל היצורים החיים על פני כדור הארץ!
בסדנה נצא למסע בעקבות בעלי החיים שפעילים בשעות הלילה, נגלה את הקשר בין עקרבּים ובין אור הכוכבים, ונברר איך משתמשים טיגריסים באור המוחזר מהירח.
בהמשך נשוחח כמו גחליליות, נלמד על האתגרים שלהן ונגלה איך זה קשור גם לצבּי ים. נוסף לכך נחקור יחד מהו "זיהום אור", איך הוא קשור לחקר החלל, ובעיקר – נבין למה צריך להיות לנו אכפת מכל אלה, ומה כולנו יכולים לעשות ממש עכשיו כדי לעזור?

כל התשובות בסדנה שכולה כיף ואור כוכבים!

למי: למשפחות ולילדים מגיל 5 ומעלה
מתי: יום שלישי, 16.4.24, בשעות 11:00, 12:00, 16:00, 17:00, 18:00, 19:00
איפה: מעבדת אומנויות, מתחם המעבדות של גן המדע

להרשמה לסדנה אור של כוכבים: גחליליות, עקרבים ואנחנו | מעבדת אומנויות, בניין גן המדע

מוחם הירוק של מחבקי העצים
דמיינו את המצב הבא: יום רגיל, שעת אחר הצוהריים. אתם חוזרים מהעבודה, מבית הספר או מהחוג, נתקעים בפקק תנועה בין בניינים גבוהים, והרמזור לא עובד. המכוניות מצפצפות מכל עבר, סירנת אמבולנס מתווספת מאחור, השמש מבצבצת מבין הבניינים אבל לא ממש נראית. מה אתם מרגישים?
עכשיו דמיינו את אותו יום רגיל, שעת אחר הצהריים, כשאתם מטיילים ביער בין עצים גבוהים ושיחים נמוכים. ציוצי הציפורים מצמרות העצים, קרקור הקרפדות במים, פכפוך הנחל. קרני השמש מבצבצות בין ענפי העצים ויוצרות תצורות של אור וצל על הקרקע לרגליכם. מה אתם מרגישים עכשיו?
מחקרים רבים מייחסים חשיבות פסיכולוגית רבה לשהייה בטבע, ולקשר בין הטבע ובין רווחה נפשית, רוגע, הפגת הבדידות ואפילו עלייה ברמות אושר.
בסדנה הקרובה ננסה לבחון: האם נחוש הבדל כלשהו כשנבצע משימות במרחבים שונים? עד כמה משפיעה הקרבה לטבע על הפעילות המוחית? והאם שהייה בטבע יכולה להיות הפתרון לאתגרי ריכוז, לחץ, חרדה ועוד?

למי: למשפחות ולילדים מגיל 5 ומעלה
מתי: יום שלישי, 16.4.24, בשעות 11:00, 12:00, 16:00, 17:00, 18:00, 19:00
איפה: מעבדה רב תחומית, מתחם המעבדות של גן המדע

להרשמה לסדנה מוחם הירוק של מחבקי העצים | מעבדת רב תחומית, בניין גן המדע

עוגיות בדרך חגב
בעתיד, נצא למסעות ארוכים בחלל. נצטרך לחשוב היטב מה לארוז לדרך ועל מה לוותר, וגם לתכנן – מה נאכל במהלך המסעות הללו? בעתיד גם יהיו הרבה יותר אנשים בכדור הארץ, ונצטרך למצוא דרך לספק לכולם חלבון בלי לבזבז שטחים פתוחים. מה יאכלו כל האנשים האלה? לתשובה כזאת כנראה לא ציפיתם: חגבים!
זה אולי נשמע מוזר אך חרקים בכלל וחגבים בפרט מסתמנים כפתרון בר קַיָימה למשבר האקלים בהווה ואפילו לאתגרים שמביא לנו העתיד. אנשים רבים בעולם כבר אוכלים חגבים על בסיס קבוע.
במהלך הסדנה נחקור את נושא התזונה הלא שגרתית של העתיד דרך היצורים המקפצים ועמוסי החלבון הללו. נבדוק את התזונה מבוססת החלבון החלופי הן מהכיוון המדעי והן מהכיוון החברתי-תרבותי, ותאמינו או לא – אפילו נכין עוגיות עם מרכיב חדשני ומלא חלבון… ונטעם! יש לכם אומץ?
מוזמנות ומוזמנים להצטרף אלינו להרפתקה קולינרית, שתאתגר את ההרגלים והמוסכמות שאתם מכירים ותרחיב את נקודות המבט שלכם על מזון. בואו להכיר את הפוטנציאל של המטבח החללי וגם של המטבח המקיים, הטעים, המזין והחדשני.

לתשומת ליבכם ולמען בריאותכם!
במסגרת הפעילות ישנה חשיפה לאלרגנים, העלולה להיות מסוכנת למשתתפים עם רגישות.
האחריות לשמירה על בריאות המשתתפים בהקשר זה - חלה על המשתתפים בלבד. 
רשימת חומרים ואלרגנים לפעילות: גלוטן, חלב, סולפיט וקמח חגבים. 

למי: למשפחות ולילדים מגיל 5 ומעלה
מתי: יום שלישי, 16.4.24, בשעות 11:00, 12:00, 16:00, 17:00, 18:00, 19:00
איפה: מעבדה קולינרית, מתחם המעבדות של גן המדע

להרשמה לסדנה עוגיות בדרך חגב | מעבדה קולינרית, בניין גן המדע

הריגוש שב"מִחדוש"
מכירים את התחושה הזו, אחרי שהזמנתם בגד חדש באינטרנט בהנחה מטורפת, והוא מגיע אליכם היישר הביתה?
מצד אחד זה תענוג אדיר לפתוח את החבילה העטופה, להוציא את הבגד וליהנות ממנו, אבל אולי תופתעו לגלות שלחבילות שאנחנו מזמינות ומזמינים, וכמובן לפריטים עצמם – הבגדים – יש מחיר סביבתי לא מבוטל. אז מה אפשר לעשות כשמתחשק לנו תיק, מכנסיים או חולצה חדשים? הפתרון הסביבתי ביותר הוא: למחדש ולהתחדש!
בסדנה נשמע על בעיית זיהום הטקסטיל, מהם האתגרים בתחום ואיך בכלל הגענו למצב הנוכחי? כמו כן נגלה מהם הפתרונות שמציע המדע לאתגרים הללו, וגם – נכין לנו תיק אופנתי, חדש ומותאם אישית.
והחלק הכי טוב בכל הסיפור? התיק שנכין מגיע ללא רגשות אשם או נקיפות מצפון, אבל כן עם המון שיק וטעם טוב – הטעם שלנו כמובן. ויש גם בונוס: התיק החדש שלנו יכול להציל צבּי ים, ולשמור על הטבע והסביבה. רוצים לשמוע איך? הצטרפו לסדנה!

למי: למשפחות ולילדים מגיל 5 ומעלה
מתי: יום שלישי, 16.4.24, בשעות 11:00, 12:00, 16:00, 17:00, 18:00, 19:00
איפה: מעבדת מייק, מתחם המעבדות של גן המדע

להרשמה לסדנה הריגוש שב"מִחדוש" | מעבדת מייק, בניין גן המדע

פעילויות ברחבת הכניסה
מה זה אקלים ומדוע הוא משתנה? מהו אפקט חממה? ואיך האוקיינוס קשור לכל אלה?
מדריכי ומדריכות מכון דוידסון יקבלו את פניכם ברחבת הכניסה לאירוע, עם עמדות הדגמה וניסוי שיספקו לכם את התשובות לכל השאלות הללו, ועוד!
מתחם הכניסה פתוח עבורכם, הקהל הרחב, ללא תשלום ובלי רישום מראש. אפשר פשוט להגיע וליהנות!

 

חזרה לעמוד הראשי