השינויים הטכנולוגים בערוצי המידע והתקשורת לא פסחו גם על מערכת החינוך הנהוגה בישראל. בשנים האחרונות המדיה הטכנולוגית תופסת מקום הולך וגדל בסביבה הבית ספרית. אין ויכוח כי ניתן ללמד באופן נפלא גם ללא הטכנולוגיה, אך בשילוב נכון בהוראה של למידה בערוצים טכנולוגים ניתן יהיה ליצור קהילת לומדים מתעניינת יותר, מאותגרת יותר ויותר יזמית. השימוש בהוראה טכנולוגית תהווה עזר למורה בתהליך ההוראה למידה בכיתה, הן בהיבטים של מבנה ותוכן השיעור והן בהיבטים של ניהול השיעור והאווירה הלימודית

ב-22 ביוני 2014 התקיים במכון דוידסון לחינוך מדעי כנס תקשוב בחינוך המתמטי.

את הכנס יזמה והובילה   ד"ר עינב אייזיקוביץ' אודי  ממכון דוידסון לחינוך מדעי, בשיתוף עם משרד החינוך והמדריכה הארצית לתקשוב בחינוך המתמטי, ד"ר רותי רייז. כמו כן סייעו בארגון הכנס צוות המכון והוועדה המלווה שכללה את:

גב' יוני עמיר                          מכון דוידסון לחינוך מדעי                                                                      

ד"ר מיכל טבח                       אוניברסיטת תל אביב                                                                              

מר רועי לחמי                        מכון דוידסון לחינוך מדעי                                                                          

גב' נורית היינה                     מכון דוידסון לחינוך מדעי                                                                          

 גב' יוליה בגדדי                     המחלקה להוראת מדעים – מכון ויצמן למדע

השתתפו בכנס כ- 180 מורים למתמטיקה בחינוך העל יסודי, מכל המחוזות והמגזרים.

המטרה הייתה לחשוף את המורים לשילוב התקשוב בהוראת המתמטיקה באמצעות   הדגמות, סיפוריי הצלחה  מהכיתה, חלוקת חומרים, הצגת עבודות ורעיונות, תוך שימת דגש על עקרונות פדגוגיים מלווים.

המסר המרכזי: כלים טכנולוגיים מגוונים  מאפשרים יישום מוצלח של פדגוגיה חדשנית  בתוך הוראת המתמטיקה.

הרצאת הפתיחה - הטכנולוגיה כמקדמת למידת מתמטיקה מאת ד"ר רותי רייז, הדגימה מגוון אפשרויות של שילוב כלים טכנולוגיים בנושאים שונים, כדרך ליישום הוראה לשם הבנה.

הרצאת הסיום - לפתוח את הראש ולהפוך את הכיתה מאת ד"ר אפרת פירסט, פתחה כיוונים למחשבה על בסיס רעיונות מחקר המוח ואת ההשלכות האפרשיות שלהם להוראה ולמידה. 

בכנס ניתן מקום וביטוי לעבודותיהם של מורים בשטח, במסגרת "בימת המורה":

הבימה של חטיבת הביניים (חט"ב)

הבימה של חטיבה עליונה (חט"ע) 

הבימת מליאה בראייה שש שנתית.

כמו כן התקיימו סדנאות בנושאים שונים, בהפעלת צוות מכון דוידסון לחינוך מדעי ומדריכים נוספים.

מצורפת גם ההזמנה שנשלחה לקראת הכנס.

 

כתבו:

ד"ר עינב אייזיקוביץ' אודי ויוני עמיר, מכון דוידסון לחינוך מדעי

0 תגובות