"במשך אלפי שנים הסתמכו בני האדם זה על זה כדי לזכור את הפרטים המדויקים של חיי היומיום. עכשו אנו סומכים על ה"ענן" – וזה משנה את הדרך שבה אנו תופסים את העולם סביבנו וזוכרים אותו".
כך מתחילה כתבה בסיינטיפיק אמריקן בעברית, גיליון אפריל-מאי 2014, שמעלה את השאלה - איך גוגל משנה את מוחנו, שהרי המוח הוא האיבר שבו מתרחשים תהליכי הזיכרון.
בעבר התייחסנו במדור הזה לנושא בכתבה "כשהזיכרון נמצא בקצה האצבעות".
לא במקרה. בשנים האחרונות יש קריאה לשילוב טכנולוגיות תקשוב בלמידה. מה זה אומר לגבי למידה? מה לגבי ההוראה? האם המידע הזה רלוונטי להוראה? איך הוא יעצב את ההוראה? הרבה שאלות וחומר למחשבה.
הנושא חשוב – נשמח לראות התייחסות שלכם.
דבורה כהן
מכון דוידסון לחינוך מדעי