איזה ספר מפורסם כתב דרווין? מה היה הממצא שסייע לו לגבש תיאוריה מהפכנית? ומי היה הבולדוג שלו? לרגל יום הולדתו של צ'רלס דרווין, בואו לבדוק מה אתם יודעים על המדען הדגול ועל תורת האבולוציה

• יהודה

פודקאסט לדתיים בנושא הזה

הפודקאסט אבולוציה זו לא מילה גסה מדבר על הנושאים האלה בדיוק!
    תהנו!

• ערן ל

חברים יקרים

אין מה להגן בכזאת קנאות על תאוריית התפתחות המינים של דרווין. הכל בסדר. אנחנו ב2017 אנשים כבר לא באמת חושבים שאנשים התפתחו מגזע קופים כזה או אחר. היחידים שעדיין אובססיבים לתאוריה זאת הם האנשים שאובססיבים להתנגחות בעינייני דת ואמונה. הכל בסדר. אל דאגה. אדם לא נוצר מקוף. (סקופ קטן: היו אנשים בהיסטוריה שהפכו לקופים. אבל זה בשיעור אחר).
    דרווין לימד את העולם על אופן שהתפתחות המינים ואיך נוצרים מינים מותאמים ביותר לאזור/מקום/זמן וכו. אבל עדיין מין מאותו המין.
    שאלה ידועה ומוכרת נשאלת על אחסנת החיות בתיבת נח. שמידותיה של התיבה היו מוגדרים וידועים ועדיין קטנים מלהכיל את כל מיני בעלי החיים בעולם.
    עונים על זה במקום, שהיו "אבות גזע". כלומר סוג של עוף דורס שממנו התפתחו משפחות הדורסים כיום. אפשר כבר להבין שהיה גם אב קדמון להרבה סוגי קופים בעולם. אבל אדם הוא לא מין של קוף. כך שאין טעם לדאוג שהתפתח מאחד כזה. יום מקסים

• CC

צודק אנחנו באמת ב2018

ואתה עדיין מאמין באמונה עיוורת של בני אדם פעם שאפילו לא ידעו איך יורד גשם, אז תעשה טובה ואל תתנשא ותנסה לסתור תיאורייה מדעית רק בגלל שהיא נשמעת לא הגיונית למרות שזה הגיוני

• משה-ליאב

אבולוציה

כתבת כיצד נוצרים מינים מתאימים אבל עדיין מין מאותו המין. הדבר אינו מובן לי.
    לפי מה שאני מבין אתה כן מסכים עם התפלגות המינים והאבולוציה אך אומר שזה נסגר ברמת המשפחה או רמת הסדרה. חשוב לזכור שהאדם הוא חלק ממשפחת קופי-האדם (יש לנו תכונות משותפות רבות עם שאר קופי האדם, אנחנו קרובים למיני קופי האדם כמו שהם קרובים אחד לשני כך שאם האדם אינו קוף אדם אז אין סיבה לכלול את השימפנזה והבונובו שם משום שהם קרובים יותר לאדם מאשר לגורילה, וסיבות נוספות מדוע האדם הוא חלק ממשפחת קופי האדם ולא רק התפתח ממין של קופי אדם).
    למרות זאת, יש עדויות רבות שכל היונקים(רמת המחלקה) חולקים אב קדמון משותף, וכך גם שאר המחלקות, וכל קבוצה מונופילטית, ושהיונקים והעופות התפתחו מזוחלים ושהדו חיים מהדגים ושכל החיים קשורים אחד לשני דרך אבות קדמונים משותפים.
    בנוגע לטענות התיאולוגיות, אני לא יודע עד כמה כדאי לבחון אותן באופן מדעי לפחות כל עוד לא בוחנים אותם כמו כל השערה מדעית, ובנוגע לטענה שמיני קופים או קופי אדם התפתחו מהאדם, לא מצאתי עדויות לכך, ושכבות המאובנים והעדויות לאיחוי כרומוזומים באדם מפריכים טענה זו.

קופים ואדם

גם דרווין לא טען שהאדם התפתח מהקוף. הוא סבר - ובצדק - שהאדם והקוף התפתחו מאב קדמון משותף. ולראיה, קופי האדם ואנחנו זהים בערך ב-98 אחוז מהגנום שלנו.

• אוריאל

טעות בהצגת תשובה 2

התשובה הנכונה מסומנת כך "החזק ביותר שורד" וזו טעות. התשובה האפשרית צריכה להיות "המתאים ביותר שורד" .

תשובה נכונה לשאלה לא נכונה

אוריאל שלום,
    נכון שהאבולוציה בוחרת את המתאימים, ולאו דווקא את החזקים, אבל השאלה הייתה איזה מהמשפטים אינו נכון לגבי תורת האבולוציה, ולכן התשובה היא "החזקים שורדים".

• ארי בנימין

כמובן שזו תהייה
    אבל עם משמעות של הטלת ספק משמעותי בתורת הגזע של דרווין

לא ברור

תודה ארי,
    קודם כל, תורתו של דרווין אינה תורת הגזע, אלא האבולוציה. תורת הגזע אינה שייכת לכאן. שנית, לא כל כך ברור לי מה אתה מנסה לומר. מדוע לא היו צריכים להיות קופים, או כל בעלי חיים אחרים? תורת האבולוציה מסבירה היטב את התפתחותם של המינים השונים על כדור האררץ, בהם גם הקופים ומיני האדם.

• ק.

הטעות אצלך ואצלך בלבד.

ארי בנימין,
    חבל שאתה בוחר להשאר בבורותך ונוהג באופן בלתי הגון ומכוער כל כך.
    היית יכול לכתוב כי אינך מבין בתורת האבולוציה ולכן אתה מבקש לדעת דבר מה בקשר אליה, תחת זאת בחרת להתחיל עם כותרת ש*קובעת* (לא פחות!) שקיימת טעות לא סבירה בתורתו של דרווין - תגובה אומללה מפיו של אדם שלא מבין באבולוציה דבר וחצי דבר. אחר כך המשכת עם הסקה מופרכת לגמרי המבוססת, שוב, על בורות בתורת האבולוציה. משם זה רק הולך ומתדרדר כצפוי מאדם מאמין ודתי פנאט (כפי שניתן להבין מדבריך). כשתרצה ללמוד דבר מה חדש כדאי שתתחיל בשאלה ולא בקביעה המבוססת על בורות שכל מטרתה התנגחות וזלזול במדע.

• ילדה כלשהי

א. הוא כתב שהוא דווקא לא

א. הוא כתב שהוא דווקא לא מאמין
    ב. מה הזלזול וההכללה הזאת לגבי אנשים דתיים?! רובם מאמינים באבולוציה, וגם אלה שלא, לא אידיוטים מוחלטים שאפשר פשוט לזרוק את הדעות והטענות שלהם לפח!!

• ל- ק.

אני לא רואה כאן שום זלזול

אני לא רואה כאן שום זלזול במדע. אבולוציה של האדם מורכבת מכלים שהוא פיתח, ממתכות שהוא גילה, מחקלאות שהוא גידל, מהתפתחות הדרגתית, ממסלול שהוא עשה( מאפריקה לשאר המקומות), גנטיקה .... וכאשר מחברים את כל הדברים ביחד המשווה לא עובדת. היא לא עובדת אבל ממשיכים לטעון שזה נכון. נכון יכולה להיות רק המציאות ולא שום דעה של פרופסור זה או אחר. בברכה

לא כל כך הבנתי את טענתך. איזו

לא כל כך הבנתי את טענתך. איזו משוואה לא עובדת? האם האדם לא קיים? לא שורד? במציאות שאני מכיר האדם קיים בהחלט.