(1). בוודאי.
כעיקרון גוף הכלוא בכלוב מתכתי לא ירגיש גלי רדיו (מה שקרוי "כלוב פאראדיי").

כלוב פארדיי: השדה החיצוני גורם להיווצרותו של זרם חשמלי במעטפת הכלוב אשר יוצר שדה חשמלי זהה בגודלו והפוך בכיוונו לשדה החיצוני. שני השדות מבטלים האחד את השניולכן השגה שבתוך הכלוב הינו אפס. התמונה לקוחה מויקיפדיה

גם מכשיר המיקרוגל, בו קיימים גלי-מיקרו בעוצמה גבוהה (שהינם סוג של גלי רדיו), הוא "אטום לגלי-מיקרו". בארץ, כיוון שנפוצים קירות בהם יש ברזל או רשתות ברזל, קירות אלו מנחיתים את גלי הרדיו מהותית.

(2). מישור הוא מינוח לא מתאים במקרה זה, אלא ציר (מישור נוצר על-ידי שני צירים). גל אלקטרומגנטי מתקדם תמיד בכיוון אחד, או בציר אחד (אם נבחר מערכת צירים נכונה, וכן בהנחה שדבר לא משנה את מסלולו או מעקם את המרחב עצמו), כאשר השדה החשמלי והשדה המגנטי משתנים במאונך זה ביחס לזה וביחס לכיוון ההתקדמות.
כאשר גלים אלקטרומגנטיים יוצאים ממקור נקודתי, הם יכולים להתפשט ככדור, אך הכוונה הינה שחזית הגל היא הכדורית, והגלים עצמם, כל אחד מתקדם לכיוון מסוים. ניתן לתאר את הדבר מכיוון שונה אם נחשוב על יחידת הקרינה הבסיסית, הפוטון. כל פוטון מתקדם לכיוון מסוים. אם באותו זמן נשגר פוטונים לכל הכיוונים, נקבל מעין מעטפת אור כדורית המתנפחת עם הזמן.

ספקטרום הקרינה האלקטרומגנטית.