כשאנו מדברים על מחשוב עננים הכוונה היא לשימוש במשאבי מחשוב כמו לדוגמא עיבוד נתונים, אחסון מידע, שליחת הודעות וכו', ממקור הנמצא מחוץ למחשב שלנו או הרשת המקומית שבה אנו עובדים (מקום העבודה). יש בכך יתרון של אספקה כמעט אינסופית של נפח אחסון מידע ושל כוח עיבוד.

למעשה, האינטרנט בעצמו הוא סוג של ענן. כשאנו מחפשים ערך מסויים במנוע חיפוש לדוגמא, אנו מקבלים את התוכן שאנו מעונינים בו מבלי שאנו יודעים איך התוכן הזה הגיע אלינו ודרך איזה שרתים הוא עבר. כל מה שמעניין אותנו הינה השאלה שהקלדתנו במנוע החיפוש והתשובה הרצויה שקיבלנו. תיאור זה הוא למעשה המשמעות של "ענן".

טכנולוגית 'ענן מחשוב' חוסכת מאיתנו להתעסק עם חומרת המחשב, כלומר מקום האחסון שיש לנו בדיסק הקשיח יכולת המעבד וגודל הזכרון שברשותנו. לכן, הרעיון העומד מאחורי טכנולוגית 'ענן מחשוב' הינה שהוא לא יכיל רק תוכן (כמו דפדוף באינטרנט) אלא גם יהווה כח חישובי במקום המעבד שבמחשב הביתי שלנו. הרעיון הינו שבעתיד כלל לא נצטרך מחשבים אלא רק 'טרמינלים' המחוברים לאינטרנט. המעבדים וכונני האחסון יהיה ב"ענן". דבר זה כשלעצמו יספק לנו יכולת עיבוד ואחסון מידע גבוהים מאוד.

כמובן שהחסרון שבענן מחשוב הוא שללא חיבור אינטרנט, אנו משותקים. מה גם שאמצעי האבטחה הסטנדרטים הקיימים היום יצטרכו לעבור מהפך משמעותי על מנת להגן על חוות האחסון ("הענן").


ענן המחשוב


חיים ברק
המחלקה לפיסיקה של חלקיקים ואסטרופיסיקה
מכון ויצמן למדע



הערה לגולשים
אם אתם חושבים שההסברים אינם ברורים מספיק או אם יש לכם שאלות הקשורות לנושא, אתם מוזמנים לכתוב על כך בפורום. אנו נתייחס להערותיכם. הצעות לשיפור וביקורת בונה יתקבלו תמיד בברכה.

0 תגובות