שאלות מתחומים המערבים את מדעי החברה כמעט לעולם לא ישאו תשובות חד משמעיות.
שאלת האופי אף יותר בעייתית מכיוון שתשובות מסוימות (לכיוון גורמים גנטיים) יכולות להיות מאוד בעייתיות; אם רק הגנטיקה קובעת את האופי, כיצד ניתן להאשים רוצח הטוען כי אינו שולט במעשיו?

בנוסף האנושות עד לא מכבר (ולצערנו גם היום) אינה חפה מאשמת הגזענות. "מדע" האאוגניקה עסק בדרכים לשפר את הגזע. רק לפני כ-60 שנה נרצחו מעל 6 מליון יהודים בגלל היותם משויכים ע"פ תורת הגזע לענף תת-אנושי.
נושא האופי כמאפיין גנטי הוא עדיין תפוח אדמה לוהט שמעטים מוכנים לאחוז בו.

מולקולת DNA, הבסיס לגנטיקה של (כמעט) כל היצורים החיים (התמונה באדיבות ynse)

במהלך עשרות השנים האחרונות בוצעו מאות ואלפי מחקרים בתחום.ישנן מספר שיטות נפוצות למחקר בתחום זה; לדוגמא:

(1). שימוש בתאומים זהים שהופרדו בילדותם וגודלו במשפחות שונות (ההפרדה התרחשה ללא קשר לניסוי). בתאומים זהים לא אמורה להיות שונות גנטית ולכן הבדלים המתגלים הם תוצא סביבתי.

(2). השוואה בין תאומים זהים שגדלו במשפחתם לתאומים לא זהים שגדלו במשפחתם. במקרה הזה הסביבה לכל זוג תאומים כמעט זהה אך בעוד שבתאומים הזהים אין הבדל גנטי הרי שהתאומים שאינם זהים חולקים רק חצי מכמות הגנים.
(3). שימוש באחים שאינם זהים גנטית. למשל כאשר אח אחד מאומץ. במקרה זה הסביבה דומה מאוד אך הגנטיקה שונה לחלוטין.

כיום יש תמימות דעים כמעט מוחלטת שתכונות האופי הן שילוב של גנטיקה וסביבה ולא רק זאת אלא שיש גם קשרי גומלין בין הגנטיקה לסביבה, כלומר הסביבה לדוגמא יכולה להשפיע על התבטאות הגנים.

מחלקה לביולוגיה מבנית

• אופי

בוקר טוב מכון ויצמן למדע

את המסקנה שהגעתם אליה בתמימות דעים אחרי מאות ואלפי מחקרים מדעיים כבר לימד אותנו הרמב״ם ב׳ספר המדע׳ (הלכות דעות) לפני למעלה מ 800 שנה. מדעי הרמב״ם מבוססים על מסורת יהודית אמיתית והמדעים שלכם על עבודת פרך ספקולטיבית לחקר האמת. איזה בזבוז כסף וזמן :(

• תומר

שוב השטויות עם "המסורות היהודיות" והרמב"ם

אתה מששוה את כמות השטויות והאי דיוקים שנכתבו לפני מאות שנים ע"י אנשים כמו הרמב"ם למדע אמפירי של המאה ה-21 ? אתה מטורף או פשוט טיפש מוחלט ? הרמב"ם האמין ב-4 המארות ובשטויות נוספות של תרופות סבתא מימי הביניים ועבודת מחקר היא בדיוק ההפך ממשהו ספקולטיבי, היא באה להפוך את זה ללא ספקולטיבי.
    ההשוואה עצמה בין מחקר מדעי אמפירי לשטויות שנכתבו לפני מאות שנים היא פשוט מגוחכת.

• איש פשוט מבין

מדוע כל אחד חייב להכיר וללמוד את חכמת הקבלה?

מעט יסודות חשובים על חשיבות לימוד הקבלה בדור שלנו. "וכעת בדורנו זה... ניתנה עתה הרשות לגלות דברי האריז"ל, ודברי הזוהר בעולם, בשיעור חשוב ... תורת הקבלה מאפשרת את החיבור חזרה אל המהות הרוחנית השוכנת בקרבנו ומציאת הדרך אל הייעוד האישי ו התכלית של כל אחד מאתנו.

איך הגנים מתחלקים

איך בעצם הגנים שלנו מתחלקים בגוף?
    לפי כמות?
    איך מעצם האופי שלנו מתחיל?

• שירה

למה צריך ללמוד את תורת התורשה?(5 סיבות)

שאלת שיעורי בית אשמח למענה בהקדם. תודה

• שלומי דגן

אין אנו נוהגים לענות לשאלות של שיעורי בית

אני ממליץ לך לעיין בכתבות אשר נמצאות בתגית "תורשה" (מעל התגובות) ולמצוא את התשובות בעצמך.