אתחיל בתיקון קטן: אני מניח שהתכוונת בשאלה לכוכב לכת ולא לכוכב (כמו השמש שלנו).

השאלה מורכבת למעשה משלוש תת-שאלות:

(1).מה הסבירות להגיע לכוכב לכת: כוכב הלכת הקרוב ביותר שהתגלה עד היום עדיין רחוק מידיי מכדי לבקר בו בדרכי התחבורה הקיימים היום.

(2).מה הסיכוי למצוא חיים תבוניים מחוץ לכדור הארץ: מספר התשובות הוא כמעט כמספר המדענים העוסקים בתחום. אחת הדרכים המקובלות ביותר היא להשתמש במשוואת דרייק (Drake) הלוקחת בחשבון פרמטרים רבים כמו קצב היווצרות כוכבים חדשים, אחוז הכוכבים להם כוכבי לכת, מספר כוכבי הלכת היכולים עקרונית לתמוך בהיווצרות חיים, גיל היקום ועוד. הבעיה בנוסחא הנ"ל שכמעט כל הפרמטרים הם נעלמים וכל מדען יכול להציב נתונים שונים על פי הערכתו ומחקריו. בכל מקרה ההנחה הרווחת היום היא שגם אם יש חיים תבוניים מחוץ לכדור הארץ הרי שאחוז היקום "המאוכלס" הוא אפסי ויחד עם העובדה שהמרחקים אסטרונומיים הסיכויים לפגוש אותם נמוכים מאוד.

(3). מה הסיכוי למצוא חיים מחוץ לכדור הארץ: התשובה חופפת בחלקה את התשובה הקודמת אך במקרה זה אנו מסתפקים בכל עדות לחיים (גם חיידקים נחשבים ליצורים חיים פרימיטיביים). בשנים האחרונות יש מחקר מואץ לגבי עדויות של אפשרות לחיים על כוכבי לכת נוספים במערכת השמש שלנו, התשובות עדיין חלקיות אך הן לא שליליות ומשאירות פתח לתקווה.