כשאנו תקועים בבית, אפשר לצאת לביקור מקוון במוזיאוני מדע וטבע בעולם

המוזיאונים בארץ ובחו"ל סגורים בגלל התפרצות נגיף הקורונה? לא נורא – שלל מוזיאוני מדע וטבע ברחבי העולם מציעים סיורים וירטואליים בחינם, במרחק הקלקה אחת מהמחשב שלכם. רבים מהם יכולים לספק לכם שעות של הנאה ועניין, כבילוי משפחתי משותף או לבד. בילוי נהדר בימי קורונה.

הסמית'סוניאן: המוזיאון הלאומי להיסטוריה של הטבע

מה זה: אחד ממוזיאוני הטבע הגדולים בעולם, המחזיק באוצר של 145 מיליון מוצגים ובהם צמחים ופוחלצים, מאובנים, סלעים, מטאוריטים, מינרלים וגבישים, ממצאים ארכיאולוגיים ועוד. יחד הם מספרים את סיפורו של כדור הארץ – הדומם והחי גם יחד.

מה כולל הסיור: המוזיאון מציע סיורים וירטואליים בתצוגת הקבע שלו, בתערוכות החדשות כמו חדר העצמות, תצוגת פרפרים או תערוכה נרחבת של מוצגים מאפריקה – וגם באלה שהיו בעבר, כגון תערוכת "קפריסין: פרשת הדרכים של התרבות", תצוגת המאובנים הישנה (שהוחלפה בשנת 2019), תערוכת הגנום ועוד. התנועה ברחבי המוזיאון נעשית באמצעות חיצים כחולים על הרצפה ובאמצעות העכבר. אייקונים של מצלמה מאפשרים לצפות מקרוב בחלק מהמוצגים וההסברים, אבל קל יותר לקבל תקריב באמצעות כפתור הגלילה באתר בשילוב עם לחצני ctrl או shift.

איפה בעולם: העיר וושינגטון, ארצות הברית

איפה ברשת: סיור מקוון במוזיאון

ואפשר גם: ערוץ היוטיוב של המוזיאון מציע שלל סרטונים מדעיים (באנגלית)

המוזיאון בצילום אווירי ובציור מ-1926 | מקור: Amanda, ספריית הקונגרס, ויקיפדיה
שנים רבות של הנגשת מדע. המוזיאון בצילום אווירי ובציור מ-1926 | מקור: Amanda, ספריית הקונגרס, ויקיפדיה

סיורים וירטואליים נוספים

מכירים עוד מוזיאוני מדע המציעים סיורים וירטואליים או תכנים מקוונים איכותיים? ספרו לנו בתגובות.