סופרים מספרים מדע

הקלטות של סדרת מפגשים קסומה בין סופרי ילדים אהובים למדענים סקרנים

בואו להכיר את הסופרים, לשמוע חוויות מאחורי הקלעים ובעיקר - לגלות את הקשר בין הסיפורים שכבשו את כולנו לבין נפלאות ומסתורי המדע.

בלונה | שירה גפן

האם אפשר לטוס לחלל באמצעות בלון הליום?
הסופרת שירה גפן במפגש עם ד"ר נעמה חריט יערי, על החלום לעוף אל-על באמצעות בלון הליום ועל המדע שמאחורי אחת התופעות הנפוצות ביותר בממלכת השמיים: העננים. במהלך המפגש נערוך ניסוי שבו ניצור בעצמנו ענן בבקבוק! לשם כך, אנא הצטיידו מראש בצנצנת שקופה, מים חמים (לא רותחים), מגשית קוביות קרח, קרח, כפית או בוחש אחר, וגפרור.

זבנג | אורי פינק

מה הקשר בין גיבורי-על למדע?
הסופר אורי פינק במפגש עם ד"ר ארז גרטי, על המדע שמאחורי גיבורי-העל, על חיסונים ועולמות הקומיקס.

נמרת | אורנה לנדאו

מה משותף בין נמרים לבני אדם?
הסופרת אורנה לנדאו במפגש עם טל לוי, על המשותף בין נמרים ובני אדם. בספר כוס תה ומרק עוף לא הצליחו לרפא את הנמר שלנו, אבל באמצעות ניסוי שנערוך יחד נגלה שאם נתבונן בהם בזהירות הם יעזרו לנו להבין מאיפה מגיעות החברבורות שלו! לשם כך, אנא הצטיידו מראש בשני ספלים שקופים, שתי כפיות, תיון, אבקת מרק (רצוי מרק עוף או אבקה למרק אינסטנט) ומים חמים.

מאלאדר | ליאת רוטנר

מה קורה במוח שלנו כשאנחנו חולמים ומדמיינים?
הסופרת ליאת רוטנר תיפגש עם ד"ר נועה פינסקר-זכריה.
במפגש נגלה עולם קסום שבו קיימים גם ממדים אחרים. מה הגבול בינם לביננו? מהו הכוח של התודעה האנושית? איך יכולים רגשות להשפיע על האופן שבו אנו רואים את העולם? ומה ההבדל בין תעתוע למציאות?

סיפורים עם כנפיים | אשכר ארבליך בריפמן

מה הקשר בין פיות ומכשפים לגחליליות, למורים ולצמחים?
הסופרת אשכר ארבליך בריפמן, במפגש עם ד"ר ליאת בן-דוד, על הדומה והשונה בין עבודת הסופרת ועבודת המדענית, ועל ההיגיון שבפנטזיה והפנטזיה שבהיגיון.

כראמל | מאירה ברנע גולדברג

האם אפשר להפוך אבנים לזהב?
הסופרת מאירה ברנע במפגש עם יהל עצמון, על המדע שמאחורי כוחות-העל של החתול כראמל, על החלומות המדעיים של פרופסור דה וויל, ועל ניסויים שלא תמיד מצליחים. במהלך המפגש נערוך יחד ניסוי (שבו דווקא נצליח!), הדורש כמה רכיבים וציוד שיש בדרך כלל בבית: 2 כוסות (עדיף גבוהות וצרות), חומץ, כפית, אבקת סודה לשתייה (אפשר לקנות בכל סופרמרקט), סבון נוזלי או נוזל לשטיפת כלים, מים, טיפה של צבע מאכל או צבע גואש (לא חובה) ומגש או משטח עבודה עבור הניסוי (כדי למנוע לכלוך - לא חובה).

חנן הגנן | רינת הופר

מה הקשר בין פירות וזרעים למחזוריות בטבע?

הסופרת רינת הופר במפגש עם ד"ר מיכל סטולרסקי בן-נון, על מחזוריות בטבע, על פירות וזרעים - משלב הזריעה, דרך הנביטה ועד לצמיחה. במהלך המפגש נערוך פעילות. לשם כך אנא הצטיידו מראש בצבעים או בטושים, קופסה ריקה ונקייה (גביע של קוטג'/גבינה/ חומוס), מספריים, כוס אדמה (לשתילה), מגש או צלחת גדולה (כדי לא ללכלך את השולחן באדמה), עגבנייה (רצוי שרי), מים, נייר דבק, דפי ציור ריקים.
דף צביעה למפגש

איך האדם הקדמון המציא לגמרי במקרה את הקבאב הרומני? | מאיר שלו

מה אכל האדם הקדמון לארוחת בוקר?

הסופר מאיר שלו במפגש עם ורד שפירא, על תזונת האדם הקדמון, ואיך ממציאים המצאות ומגלים תגליות.

איתמר מטייל על קירות | דויד גרוסמן

איך אפשר ללכת על קירות?

הסופר דויד גרוסמן במפגש עם ד"ר אורלי זלאיט לכיש, על כוח הכבידה ועל הדרכים בהן אפשר לעקוף אותו בדמיון ובמציאות.

משחקי בילוש | מיכאל אבס

היכן אפשר למצוא תעלומות ומסתורין בעולם המדע?

הסופר מיכאל אבס במפגש עם ורד שפירא, בו נגלה כיצד המדע יכול לעזור בגילוי דברים שאף אחד אחר לא הצליח! במהלך המפגש נראה שלהיות סופר זה קצת כמו להיות מדען: מתחילים מתצפית, בוחנים ומחפשים תבניות והגדרות ולבסוף - מספרים סיפור.