הרצאות העשרה מדעיות

להרשמה להרצאות העשרה מדעיות

ארזתם לבד? הכל על תיירות חלל 

חשבתם פעם מתי נוכל לצאת לחופשה בחלל, כתיירים? האם ידעתם שזה כבר קרה? בהרצאה נכיר את תחום תיירות החלל שהולך ומתפתח בשנים האחרונות, מהתיירים הראשונים, ועד טיסתו של תייר החלל הישראלי איתן סטיבה לתחנת החלל הבין-לאומית. בנוסף נציץ אל העתיד הקרוב, שבו כמעט כל אחד יוכל לקנות כרטיס הלוך ושוב אל מחוץ לאטמוספרה, ואל העתיד היותר רחוק, של מלונות בחלל ועל כוכבי לכת אחרים.

מרצה: איתי נבו
מתי: יום חמישי, 24.3.22, בשעה 16:00
איפה: אולם הברווז
קהל היעד: למשפחות ולילדים מגיל 8

 

שקרים קטנים, שקרים גדולים ומתמטיקה  

לא נעים לומר אבל מורים משקרים, ומורים למתמטיקה משקרים במיוחד. בהרצאה הזאת, אחד מאותם מורים עומד לחשוף הכול! דברים פשוטים שחשבתם שאתם מכירים כמו מספרים, או ארבע פעולות החשבון, למשל? לא תאמינו מה מסתתר מאחורי השקר.
האם אתם אמיצים מספיק כדי לשמוע את האמת, כל האמת ורק את האמת על מתמטיקה? האם אתם חזקים מספיק כדי לגלות את המתמטיקה במערומיה, כפי שמעולם לא ראיתם אותה? אם כן, ההרצאה הזו היא בדיוק בשבילכם!

מרצה: מיכאל גורודין
מתי: יום חמישי, 24.3.22, בשעה 17:00
איפה: אולם הברווז
קהל היעד: למשפחות ולילדים מגיל 15

 

ULTRASAT: טלסקופ החלל הראשון של ישראל  

כוכבים מתפוצצים, עצמים שמתנגשים, חורים שחורים שבולעים גופי ענק ועוד – אירועים אלה מעניקים לנו הזדמנות ללמוד את חוקי הבסיס של החלל ולנסות לענות על שאלות מסקרנות כגון: כיצד נוצרים יסודות? היכן נוכל למצוא חיים? ומהו עתידו של היקום?
אולטראסאט, טלסקופ החלל הראשון של ישראל, עתיד להיות הסייר שיזהה במהירות את האירועים החולפים הללו. הוא ישמש ככלי מוביל ופורץ דרך למחקר ולהבנה שלהם ובעזרתו אף נקדם משמעותית את הבנת חוקי הפיסיקה של החלל.

בהרצאה נבין את מטרותיו המדעיות של טלסקופ החלל, את האתגרים הטכנולוגיים העומדים בפני צוות המשימה, ואת החזון של ישראל בחקר החלל.

מרצה: ד"ר יוסי שורצולד
מתי: יום חמישי, 24.3.22, בשעה 18:00
איפה: אולם הברווז
קהל יעד: למשפחות ולילדים מגיל 6

 

שומרים על העולם מהפצצה

פצצה אטומית היא נשק להשמדה המונית עם כוח הרסני במיוחד. רק פעמיים בהיסטוריה האנושית נעשה בה שימוש, כשארה״ב הטילה שתי פצצות על הירושימה ועל נגסקי שביפן, בשלהי מלחמת העולם השנייה.
מאז, בוצעו עוד כ-200 פיצוצים למטרות ניסוי, אך בשנת 1996 חתמו האומות בז׳נבה על האמנה לאיסור ניסויים בנשק גרעיני. משמעות האמנה: אם מדינה תערוך ניסוי בנשק גרעיני, האו״ם ידאג להענישה. כאן בדיוק נכנסת עבודתם של המדעניות והמדענים המומחים.

ד"ר נעמה חריט-יערי היא אחת מאותם מומחים ומשמשת כיום כפקחית קרינה ונציגת ישראל לאמנה לאיסור ניסויים בנשק גרעיני של האו"ם. בהרצאתה תקבלו הצצה אל מאחורי הקלעים של עבודת הפקחים ומענה על השאלות המתבקשות: איך יודעים מי (מדינה, או גורם פרטי) ערך פיצוץ ואיפה? מתי היתה הפעם האחרונה שזה קרה? וכיצד עובדים מדענים ומדעניות יחד מכל העולם, כקבוצה מגובשת אחת?

מרצה: ד"ר נעמה יערי-חריט
מתי: יום חמישי, 24.3.22, בשעה 17:00
איפה: אודיטוריום בית ויצמן
קהל יעד: למשפחות ולילדים מגיל 12

 

חדשנות – לא מה שחשבתם   

מה זה אומר "חדשנות"? מהי "חשיבה יצירתית"? ומה הקשר ביניהם? בהרצאה זו ננסה לספק תשובות לשאלות הללו תוך מתן דוגמאות מחיי היום יום ובשילוב הקהל. בין השאר נבדוק: איך אפשר לשפר את החשיבה היצירתית שלנו? מה כדאי לשאול כשבאים לפתור בעיות? ואיך אנחנו יכולים לפתור בעיות שנראות לנו בלתי פתירות? הצטרפו להרצאה מלאת פעילות והומור, שתוכיח לכם שלכל בעיה יש פתרון!

מרצה: ד"ר יוסי אלרן
מתי: יום חמישי, 24.3.22, בשעה 18:00
איפה: אודיטוריום בית ויצמן
קהל יעד: למשפחות ולילדים מגיל 12

 

מופע הדגמות – חומרים מופלאים (ערבית)  

בלון הליום שלא מצליח לעוף? נוזל שנראה כמו מים ורותח ללא חימום? נר שכבה מעצמו וכוס שנעלמת? בפעילות תפגשו את הכימאית סאלי כרכר ממכון דוידסון, שתציג לכם תופעות שנראות כמו קסם ותסביר את העקרונות המדעיים שעומדים בבסיסן!

מרצה: סאלי כרכר
מתי: יום חמישי, 24.3.22, בשעה 16:00
איפה: אודיטוריום בית ויצמן
קהל יעד: למשפחות ולילדים מגיל 8

 

موادّ علميّة مدهشة (للعائلات والأطفال من سن 8):

بالون هيليوم لا يطير؟ سائل يبدو كالماء ويغلي بدون تسخين؟ شمعة تنطفئ من تلقاء ذاتها وكأس تختفي؟  في هذه الفعالية ستلتقون بالكيميائية سالي كركر من معهد دافيدسون، والتي ستعرض أمامكم الظواهر التي تبدو كالسحر وتشرح المبادئ العلمية التي تكمن وراءها!

المحاضرة: سالي كركر

متى: يوم الخميس، 24.03.22 الساعة 16:00

أين: أوديتوريوم بيت وايزمان

جمهور الهدف: العائلات والأبناء من جيل 8 سنوات