לו הייתם צריכים למדוד את גובהו של בניין רב קומות, והיה עומד לרשותכם ברומטר (מד לחץ אוויר), כיצד הייתם עושים זאת? התשובה המתבקשת היא מדידת הפרש הלחצים בין קרקעית הבניין לראשו וחישוב באמצעותו את גובה הבניין, אך האם זו הדרך היחידה? במצגת שלפנינו מוצגת החידה המפורסמת אשר הוצגה בידי אלכסנדר קלנדרה ב- 1959, ומאז הוצגה לדורות של סטודנטים. יש הטוענים כי השואל הוא פרופ' רת'רפורד, והסטודנט הוא לא אחר מנילס בוהר.
 

מצגת זו הופקה בידי צוות אתר דוידסון אונליין

אתם מוזמנים להציע רעיונות משלכם כיצד ניתן למדוד את גובהו של בניין באמצעות ברומטר.
 

 

6 תגובות

  • איתי דייויס

    מטיחים בעוצמה את הברומטר על

    מטיחים בעוצמה את הברומטר על השרת, תחת האיום "יש עוד מאיפה שהוא בא, תגיד לי באיזה גובה הביניין". הערה - כדי לוודא שהשרת הוא הכן השרת של הביניין המדובר ולא אומלס או יותר גרוע - מאבטח. (מומלץ גם לקשור את האדם עליו זרקנו את הברומטר לאחר שהוא נותן את התשובה.
    אם השיטה המבוססת הזאת לא פועלת פשוט לוקחים עובר אורח תמים וזורקים אותו מהגג. לאחר שנספר כמה שניות לוקח לו להגיע לקרקע ומכפילים בריבוע. אם מאבדים את הספרה, אל דאגה- יש עוברי אורח בשפע (אנשים נוטים להתקהל סבב האדם שנפל באורך פלא מהגג).
    או שפשוט אפשר לספור קומות.

  • עמית שדה

    זורקים את הברומטר מלמעלה.

    זורקים את הברומטר מלמעלה. מודדים כמה זמן לוקח לו ליפול מעלים בריבוע ומכפילים ב5

  • אושר קפלי

    פיתרון

    עולים לקומה הגבוהה ביותר של הבניין וזורקים אותו למטה
    אפשר למדוד את הגובה עם בעזרת אוסקילוסקופ

  • מומחה מצוות מכון דוידסוןארז גרטי

    פתרון

    הפתרון הראשון מופיע במצגת
    לגבי האוסצילוסקופ, איך בדיוק ניתן למדוד איתו את גובה הבניין? לפי מיטב ידיעתי אוסילוסקופ הינו מכשיר למדידת תנודות (אוסצילציות) במתח חשמלי.

  • איציק

  • מומחה מצוות מכון דוידסוןארז גרטי

    אצלי זה עובד

    המצגת היא בפורמט של google docs, אולי חסר לך איזה plugin. תבדוק אם מצגות אחרות שלהם עובדות אצלך כמו בכתבות על יסודות הגנטיקה, כח הכימיה ופיסיקה כללית.