תא דלק מימן

30 באפריל, 2010
2 min

כחלק מהקטנת התלות של תעשיית הרכב בדלקים פוסיליים (נפט) פותחו סוגים שונים של רכבים המנצלים טכנולוגיות שונות להנעת כלי רכב. אחת מטכנולוגיות אלו כלי רכב המונע על ידי מימן. הטכנולוגיה מבוססת על ניצול האנרגיה והחום הנפלטים מתגובת חמצן ומימן באמצעות תא אלקטרוכימי. הסרטון שלפנינו מסביר כיצד עובד תא דלק מימן, עליו מבוססים כלי רכב המונעים על ידי מימן, וגם כאמצעי לאספקת חשמל.

הסרטון תורגם בידי צוות אתר דוידסון אונליין
סרטון זה הופק בידי חברת UTC Powe

תא דלק מימן עובד על עקרון מאוד פשוט של תנועת אלקטרונים מפוטנציאל חיזור גבוה לנמוך בתא אלקטרוכימי. האלקטרודה השלילית מחמצנת את מולקולות המימן ולמעשה מפרידה אותם ליוני מימן (פרוטונים) ולאלקטרונים. האלקטרונים נעים דרך חוט חשמל החוצה והפרוטונים נודדים לצידו השני של התא ומגיבים עם חמצן ליצירת מים. תגובה כזו מלווה בפליטת חום אשר גם היא ניתנת לניצול לאספקת אנרגיה.

אחד החסרונות של שיטה זו היא הצורך באספקה של מימן כדלק (אשר יש צורך להפיק אותו באיזושהי צורה) במקום להשתמש באנרגיה מתחדשת.

מאת: ארז גרטי