ממה מורכב מתאן? איפה נמצא שריר התאומים? ואיך מפסטרים חלב? טריוויה מדעית

 

 

12 תגובות

  • אנונימי

    מבולבל

    א ניתן לפתרון מכיוון שלשאלה 2 אין אף תשובה נכונה אלא אם כן אנחנו במצרים ביקום מקביל (כמו סופרמן שנקלע לעולם ההפך) או פמיניסטית

  • מומחה מצוות מכון דוידסוןאיתי נבו

    הבלים

    הכי קל לכתוב שטויות בעילום שם. צר לי בשבילך. 

  • אנונימי

    על מה אתה מדבר?

    אתה מודע לעובדה שיש נשים העובדות בחשמל? אין בעיה שישאלו על אשת־מקצוע, המשפט מדבר על אדם היפותטי ולא פונה באופן כללי.

  • עדי

    הארקה

    "מכיוון שלקרקע יש קיבול חשמלי אינסופי, במצב של עודף מתח, מופנה הזרם בעיקר לאדמה, דרך חיבור זה (ארקה)." א. לכדור הארץ יש קיבול סופי שניתן לחישוב. הוא אמנם גדול , אבל בהחלט לא אינסופי. הקיבול אינו התכונה החשובה עבור ההארקה.
    ב. אין קשר בין "עודף מתח" להארקה. עקרונית אם יהיה עודף מתח ברשת החשמל, זה לא יגרום לזרימת זרם להארקה. עודף מתח לא נוצר מפני שמתח רשת החשמל מבוקר על ידי חברת החשמל, אבל להארקה אין בכך תפקיד.
    ג. תפקיד ההארקה הוא למנוע התחשמלות (מעבר זרם לאדמה דרך הגוף) במקרה בו נוצר מגע לא מתוכנן בין חלק חיצוני של מכשיר החשמלי לבין חוט החשמל ה"חי". חוט ההארקה יוצר מסלול בעל התנגדות נמוכה יותר מזו של הגוף, דרכו יכול לזרום הזרם לאדמה.

  • חשמלאי

    תפקיד הארקה הוא אכן למנוע

    תפקיד הארקה הוא אכן למנוע התחשמלות אבל לא בזכות רק הארקה כי עם יש לך הארקה אבל אין לך ממסר פחת אז תתחשמל למוות בלי שיהיה מה שיקפיץ את החשמל ממספר הפחת יודע לזהות זרם שנכנס שווה לזרם שיוצא שאדם מתחשמל זרם הכניסה גדול יותר מזרם היציאה הפחת יודע לזהות את זה ומקפיץ את החשמל אין שום קשר לזה שהזרם של החשמל יכנס דרכך ויעבור לאדמה הוא יהרוג אותך וזה לא יעזור שאתה מקבל איפוס מהאדמה ההפך רק יהרוג אותך יותר מהר עם תתפוס ביד אחת שאתה באוויר כבל עם מתח אתה לא תתחשמל כיוון שאתה לא מקבל איפוס ממוליך מסוים אתה באוויר אבל ברגע שאתה תתפוס עם שתי ידיים סגרת מעגל ואתה תתחשמל או ברגע שתגע עם הרגל באדמה גם תסגור מעגל ותתחשמל

  • סתם אחד.

    ג. ממש לא נכון. כאשרנוצר קצר

    ג. ממש לא נכון. כאשרנוצר קצר בין הפאזה לגוף אפשר לתחשמל אם נוגעים בגוף. במקרה זה ההארקה מוליכה זרם לאדמה. ממסר זרם פחת משווה בין הזרם הנכנס בפאזה לבין הזרם היוצא באפס. אם יש זרם דרך ההארקה אז הזרם הנכנס אינו זהה לזרם היוצא וממסר זרם הפחת קופץ.

  • טל

    מה הקשר בין מה שכתבת לתפקיד

    מה הקשר בין מה שכתבת לתפקיד ההארקה? אתה כתבת מהו תפקיד מפסק הפחת.

  • טל

    עדי...

    א. מה שאתה אומר הוא נכון אך קטנוני. אמנם לומר שקיבול כדור הארץ הוא סופי זה יותר מדויק, אך זה לא משרת שום מטרה. קיבול כדור הארץ הוא בקירוב מאד טוב אינסופי לכל עניין פרקטי.
    ב. בוודאי שיש קשר לעודף מתח מאחר ומה שמזרים את הזרם הוא הפרש המתחים. אף אחד לא דיבר על עודף מתח ברשת החשמל. המתח (עודף מטען) עלול להצטבר על גוף המכשיר אותו מאריקים.
    ג. נכון

  • דני

    התעשייה המזהמת ביותר

    חברות וחברים
    פליטת גזי החממה העיקרית נגרמת מתעשיית המזון. כל פרה פולטת ביום 150 ליטר של גז מתאן ויש מיליארד וחצי פרות על כדור הארץ. ולא דיברנו על שאר בעלי החיים בתעשייה. שינוע, דלקים, מים, הרס יערות ועוד כל זה קשור לתעשיית המזון שהיא המזון ביותר.

  • מומחה מצוות מכון דוידסוןאיתי נבו

    זיהום

    זה נכון שתעשיית המזון אחראית לפליטה רבה של גזי חממה, אבל זה אפילו לא מתקרב לכמות הפליטה משריפת דלק בתחבורה ובתעשיות אחרות. כמו שאפשר לקרוא בכתבה שקישרנו אליה, חלק מהבעיות האחרות שאתה מזכיר קשורות לא רק לפליטת גזי חממה אלא גם לגורמים אחרים. 

  • אני

    הארקה

    כתבתם "הארקה היא חיבור חשמלי של גוף מוליך לכדור הארץ. מכיוון שלקרקע יש קיבול חשמלי אינסופי" זה לא נכון. הארקה עובדת רק אם הקרקע רטובה, כלומר החשמל זורם בכלל למים, וכנראה מפרק אותם. תעשו כתבה על זה.

  • מומחה מצוות מכון דוידסוןאיתי נבו

    מוליכות

    הארקה בפירוש לא עובדת רק כשהקרקע רטובה. המסה הגדולה של החומר באדמה מסוגלת "לספוג" מטען ולפזר אותו (לתת לו להתפלג לכל הסביבה של החומר)  ולא להצטבר במקום מסויים. האנרגיה שזורמת לאדמה כל כך קטנה ביחס לנפח שבו היא מתפזרת, שאין לה שום השפעה מאקרוסקופית על הסביבה. קרקע רטובה אולי מוליכה זרם יותר בקלות, אבל מאחר שלהארקה אין שתי אלקטרודות שבינהן זורם זרם, אין משמעות רבה למוליכות האדמה, כל עוד היא איננה מבודד מושלם (או קרוב למושלם)