העולם כיום נמצא בבעיה. אנו צורכים יותר משאבים מכפי שהעולם יכול לספק. התופעה באה לידי ביטוי באנרגיה שבה אנו משתמשים (נפט וגז), בצורך שלנו במים נקיים וכמובן במזון. כדי שנוכל להאכיל את מאות מיליוני האנשים הרעבים בעולם, עלינו לשפר את היבולים הקיימים כך שיהיה יותר קל ויותר זול לגדל אותם, שיצרכו פחות מים ויתנו יותר יבול שמכיל יותר פחמימות.

שיטות ההשבחה המסורתיות עבדו יפה עד כה, אולם כדי לזרז את ההשבחה נעשה בימינו שימוש רחב היקף בהנדסה גנטית. ביישומון שלפנינו תוכלו לטעום על קצה המזלג איך זה להיות מהנדס גנטי ותראו את התהליך שבו מהנדסים גנטית תפוקים (תפוחים בטעם קינמון) ותירס עמיד בפני חומרי הדברה.

היישומון הופק בידי אוניברסיטת נברסקה בארה"ב ותורגם בידי צוות אתר דוידסון אונליין.
We would like to thank Amy Kohmetscher and Deana Namuth Covert for all of their help.

ביישומון הזה תתבקשו להנדס תפוחים בטעם קינמון ותירס עמיד בפני חומרי הדברה. לשם כך עליכם לסדר את שלבי ההנדסה הגנטית בסדר הנכון. שימו לב שיש בתהליך הזה גם שלבים מיותרים. נשמח לשמוע מכם תובנות ורעיונות שעלו בדעתכם בזמן ששיחקתם ביישומון, וכמובן כל שאלה שיש לכם.

כדי ללמוד יותר על התהליכים העומדים בבסיס השיטה אתם מוזמנים לצפות בסרטונים: הבסיס המולקולרי של ההנדסה גנטית, הפלסמיד כאמצעי להנדסה גנטית, אנזימי רסטריקציה ושימושיהם בהנדסה גנטית, PCR – שיטה להגברת דנ"א.

ארז גרטי
המחלקה לכימיה ביולוגית
מכון ויצמן למדע



הערה לגולשים
אם אתם חושבים שההסברים אינם ברורים מספיק או אם יש לכם שאלות הקשורות לנושא, אתם מוזמנים לכתוב על כך בפורום ואנו נתייחס להערותיכם. הצעות לשיפור וביקורת בונה יתקבלו תמיד בברכה.

4 תגובות

  • נתי

    הנדסת הדי אן איי

    האם בהנדסה גנטית לומדים גם על מורכבות הדי אן איי. וגנטיקת האדם בהרחבה?

  • מומחה מצוות מכון דוידסוןארז גרטי

    תשובה

    שלום נתי
    גנטיקה וקורסים העוסקים ב-DNA הינם חלק בלתי נפרד מכל מסלול אקדמי במדעי החיים, בין אם זה תואר ראשון בביולוגיה, הנדסת ביוטכנולוגיה או מסלול הוראת המדעים. גם לנו באתר יש לא מעט סרטונים העוסקים בנושא אם זה מעניין אותך, ראה ריכוז סרטונים בנושא.
    כל טוב
    ארז

  • אייל

    איפה אפשר למצוא מהנדס גנטי

    שלום, אני מחפש מהנדס גנטי שאני אוכל לשאול אותו שאלו ולקבל יעוץ, על מנת לפתח סטארטאפ חדשני.

  • מומחה מצוות מכון דוידסוןארז גרטי

    תשובה

    שלום אייל
    לא קיים מקצוע כזה "מהנדס גנטי". אם אתה מחפש ייעוץ מדעי בתחום הגנטיקה או הביולוגיה המולקולרית, נסה לפנות לחוקר באחד ממוסדות המחקר בארץ. אפשרות נוספת היא לפנות לחממה ביוטכנולוגית. אם השאלה שלך היא במדע בסיסי אתה מוזמן להפנות שאלות גם אלינו.
    בהצלחה!
    ארז