לא מפורסם

התא האאוקריוטי (תא שמכיל גרעין ואברונים) הוא הבסיס של כל היצורים הרב-תאיים ורבים מהיצורים החד-תאיים הקיימים בעולמנו. התא האאוקריוטי מכיל אברונים רבים, שכל אחד מהם תורם את חלקו להצלחת התא והאורגניזם ולשגשוגו.

במשחק Cell Craft נלמד על התפקידים של האברונים השונים בתא ונצפה איך הוא מתפתח מתא פרימיטיבי לתא מורכב. המשחק וההסברים המופיעים בו דורשים ידע באנגלית. אם אתם נתקלים בניסוח או במושג שאינכם מבינים, כתבו לנו בתגובות ואנו נענה לכם בהקדם.

 

המשחק פותח עבור חברת Carolina
להורדת המשחק

 

סיפור המסגרת של המשחק עוסק בקבוצת מדענים שמנסים להציל את הגזע שלהם באמצעות הזרעת חיים בעולם אחר. אתם, כשחקנים, מייצגים תא שאותם מדענים הנדסו ושיפרו כדי לשלוח אותו לעולם אחר ולזרוע בו חיים. המשחק מורכב מכמה שלבים, שבכל אחד מהם התא רוכש שדרוגים, אך בה בעת נאלץ להילחם על חייו נגד וירוסים ולהתמודד עם תנאי מחסור.

אף שהמשחק אינו עוסק במישרין באבולוציה, אפשר ללמוד ממנו דבר או שניים על ברירה טבעית ועל היתרונות והחסרונות שיש לתכונות שונות בסביבות שונות. המשחק מלווה בהסברים על האברונים שמוצגים בו, ומעבר לערכו המדעי הוא גם ממכר בצורה בלתי רגילה.

כדי לשלוט במשחק יש לגרור את התא באמצעות העכבר או החצים AWSD. בחירת הפונקציה או האברון נעשית בלחיצה, ולצורך התמקדות אפשר להשתמש בגלילה (אמצעי יעיל במהלך מתקפות וירוסים).

נשמח אם תשתפו אותנו בהשגים שאליהם הגעתם במשחק. וכמובן בכל קושי שבו נתקלתם, בין אם במעבר של שלבים מסוימים ובין אם בקשיי שפה.

בהצלחה!

ארז גרטי
המחלקה לכימיה ביולוגית
מכון ויצמן למדע


הערה לגולשים
אם אתם חושבים שההסברים אינם ברורים מספיק או אם יש לכם שאלות הקשורות לנושא, אתם מוזמנים לכתוב על כך בפורום ואנו נתייחס להערותיכם. הצעות לשיפור וביקורת בונה יתקבלו תמיד בברכה.

תגובה אחת

  • מיכאל

    האתר לא פעיל