האנרגיה על צורותיה השונות סובבת אותנו, היא המקור לכח המניע גופים, היא החום, היא מה שיוצר את הזרם החשמלי, את זרם המים, את אור השמש ועוד. במצגת שלפנינו מתוארים סוגי האנרגיה השונים, מקורותיהם, גלגוליהם ובכלל מה זאת אנרגיה.
 

 

מצגת זו הופקה בידי צוות אתר דוידסון אונליין

28 תגובות

  • הילה בביוף

    שלום,

    שלום,
    האם אפשר לקבל את המצגת?
    תודה

  • אסנת

    היי אני לא מצליחה לפתוח את

    היי אני לא מצליחה לפתוח את המצגת יש מצב לקבל אותה למייל osiz123456@gmail.com זה ממש יעזור לי לשיעור
    תודה רבה!

  • הילה

    דחוף

    שלום רב
    אפשר לשלוח את המצגת למייל H0527119976@gmail.com
    לא נפתחת המצגת הילה

  • מיכל טל

    איני מצליחה להגדיל את המצגת

    איני מצליחה להגדיל את המצגת של האנרגיה למסך שלם, אשמח לעזרץכם. רוצה להעזר בה בלמידה בכיתה

  • אנונימי

    תודה יש הגדרה לאנרגיה קינטית.

  • nb

    תודה רבה עזרתם לי בעבודה

    תודה רבה עזרתם לי בעבודה במדעים

  • ספיר

    פיסיקה

    מהי עבודה מכנית? מהי אנרגיה?

  • עידו קמינסקי

    תשובה

    ההגדרה המילונית של עבודה היא: "כמות האנרגיה המועברת למערכת או גוף לשם הפעלת כח לאורך מסלול כלשהו" כלומר עבודה היא ניצול או מימוש אנרגיה למטרה כלשהי.

    אנרגיה מהווה את היכולת או פוטנציאל לביצוע עבודה. אנרגיה יכולה לבוא בצורות שונות כמו חום, חשמל, מהירות, כבידה ועוד.

    אני אתן דוגמא על מנת להמחיש את הנושא: הסעת רכב היא עבודה. על מנת להסיע את הרכב צריך להשקיע אנרגיה. האנרגיה המושקעת להסעת הרכב מגיעה משריפת דלק.

    אני ממליץ לך לצפות במצגת ולקרוא את ההסבר, אני בטוח שזה יבהיר את הנושא.

    אם יש לך עוד שאלות אשמח לענות

    ארז

  • נורית

    הערה למצג אנרגיה

    למה לרסק קרנף? לא יכולתם משהו פחות אלים? אולי עוגת קצפת?

  • ליאם

    חחח

  • עידו קמינסקי

    קרנף

    הדוגמא עם הקרנף הינה דוגמא היתולית אשר נעשה בה שימוש במספר מצגות על אנרגיה ברשת. מובן שאין הכוונה להעביר מסר אלים, אלא להשתמש בדוגמא קיצונית על מנת להעביר נושא אשר תלמידים רבים מתקשים בו.

  • מלכה גרש

    הגדרת האנרגיה

    על גבי המצגת : אנרגיה, המופיעה באתרכם מתנוסס סימון ברור המזהה אותה עם מכון ויצמן.
    במצגת מוגדרת האנרגיה כיכולת לבצע עבודה.
    רמי אריאלי בסדרת שעורים מקוונים טוען כי טעות להגדיר אנרגיה בדרך זו.
    ד"ר רוני מועלם בחוברת אנרגיה הדרכה למורים- לכיתות ז-ח מצרף סימוכין המדגישים כי טעות להגדיר אנרגיה בדרך זו. גם רוני וגם רמי מפרסמים את המידע תחת השיוך: המחלקה להוראת המדעים של מכון ויצמן.
    מבקשת לדעת כיצד מתישבת הסתירה. ומה בעצם נכון?
    תודה מראש:
    מלכה גרש

  • עידו קמינסקי

    תשובה

    שלום מלכה
    לאחר התייעצות עם דר' רמי אריאלי ועם כתב הפיסיקה שלנו ירון גרוס, הוחלט לתקן את הגדרת האנרגיה במצגת, וכמו כן לעשות עוד מספר שינויים קטנים בתוכן.
    תודה שהסבת את תשומת ליבנו
    ארז

  • פיזיקאי

    פיזיקה עבודה ואנרגיה

    שלום רב.
    קראתי כאן פעם מצגת על עבודה ואנרגיה.
    יש בה לא מעט אי דיוקים , ואלו קשורים לעצם ההגדרה של אנרגיה.

    למעשה יש כאן שגיאה בהגדרה הפיזיקאלית שטוענת שאי אפשר להגדיר אנרגיה.

    ובכן ההגדרה הא פשוטה וזו היכולת לבצע עבודה.
    אין כאן כל סתירה לחוק הטרמודינאמי הראשון והשני שטוען שהאנרגיה היא סכום האנרגיה הפנימית והעבודה.

    החוק הראשון (שימור האנרגיה) לימד את התעשיינים, שלא יוכלו לייצר יש מאין;

    החוק השני (גידול האנטרופיה) הוסיף, שתמיד יצטרכו לייצר יותר אנרגיה משניתן לנצל.

    זה המושג נצילות. נכון גם לאנרגיה גרעינית ותהליך ביקוע.

    נחזור לטרמודינאמיקה (שאגב חיכוך הנה תופעה תרמודינאמית , התנגשויות חלקיקי אוויר בשפת התקפה בכנף מטוס קורמות להעברת אנרגיה לחומר ורעידות גבישיות למשל)

    אין סתירה למעשה מדוע כי היכולת לבצע עבודה הי המשמעות המתוארת. למשל בכדי לבצע עבודה עליך להעלות את האנרגיה הפנימית של גז ע"י הוספת תנע. (אגב החוק השני הוכח ע"י ניוטון דרך תנע).

    הוספת התנע במילים פשוטות מעלה את האינרגיה הקינטית , ולכן את ההסתברות (תרמודינאמיקה סטטיסטית) להתנגשויות שגורמות להגברת לחץ ושיחרור כוח לאורך דרך.

    אם בגבישם עסקינן אזי האנרגיה הויברטורית של הפונונים עולה. שוב כוח שכן אנו דנים בתנוע מחזורית שבקירוב לינארי ניתן לדבר על תנועה הרמונית (אוסצילטורים).

    לכן להלן קישור למצגת מאוניברסיטת UCSD
    (University of California San-Diego)
    אוניברסיטה טובה מאוד.

    קיראו את הקישור הבא הרצאה מס 3 תקנו והסבירו נכונה.

    http://physics.ucsd.edu/~tmurphy/phys8/lectures/lectures.html

    בברכה

  • פיזיקאי

    עוד הארה והערה למצגת כאן ואי הדיוקים שבה

    כאשר דנים באנרגיה חשמלית דנים למעשה באנרגיה פוטנציאלית. וזו נובעת דה שפועל .

    כאשר דנים במטען השדה גורר כוח.
    נרחיב.

    משוואת מקסוול אינטגרל על השדה E לאורך דרך הוא פוטנציאל.
    אבל זה למעשה אינטגרצייה על כוח לאורך דרך להזזת המטען.
    אגב מכאן נבע חוק קירכהוף. וגם חוק לנץ שכן האינטגרל על שדה בטבעת לפי מקסוול הנו מתח שהנו שינוי שטף בזמן. אז הכל מסתדר מדוע כי שינוי השטף והשדה המגנטי מניע מטען.

    מסקנה: כל מנוע הוא מחולל וכל מחולל הוא מנוע.

    למעשה הכוח בשדה החשמלי מסיע בסחיפה אלקטרונים. (אני מדבר על שדה סחיפה ולא שדות שנוצרים בצמתות וזרימה שנובעת מהפרשי ריכוזים שאגב גם הם יוצרים שדה ואיזור מחסור).

    נמשיך שדה הכבידה כנ"ל אינטגצייה עליו אנרגיה (כוח לאורך דרך)

    שדה מגנטי כנ"ל

    סוללה ותהליך אלקטרוליזה יינון וחוק קולון.

    סופו של עניין שתמיד מופעל כוח כל שהוא לאורך מסלול.

    אנא תקנו מצגת זו. היא מבלבלת ולא מדוייקת.

    בברכה

  • עידו קמינסקי

    כוחות משמרים

    גם במקרה הזה. אתה מעלה הרבה טענות שלא ברור לי מדוע הן רלוונטיות למצגת.

    נכון, במקרה של אנרגיה חשמלית יש אפשרות לעבור בין שדה לפוטנציאל. למעשה השדה מוגדר כגרדיאנט של הפוטנציאל, (סוג של נגזרת למי שאינו מכיר) .

    אבל הכח החשמלי הוא דוגמה פרטית מאוד לכוח. זהו כח משמר. לכן ניתן להגדיר שדה שהוא נגזרת של פוטנציאל, וולכן במקרה של כוחות חשמליים קל מאוד להראות כביכול שאנרגיה = יכולת לביצוע עבודה. אבל זהו דוגמה פרטית לא הוכחה כללית.

    כח הכבידה גם הוא כח משמר. לכן גם עבורו תוכל להגדיר שדה כבידה באופן דומה. אבל לא כל הכוחות בעולם הינם משמרים ולכן סיפקת דוגמאות פרטיות מאוד.

    הממסקנה שבסופו של דבר תמיד מופעל כח לאורך מסלול היא מוטעית. אתה יכול לחזור לדוגמה הקודמת שנתתי לך עם האטום הבודד.

    אתה יכול לחשוב על מערכות אחרות פשוטות יותר. מה עם גוש פלסטלינה שיזרק על קיר ענק? כל האנרגיה הקינטית שלו תעלם כשהוא יפגע בקיר (שמחוזק היטב לכדור הארץ ולא יזוז כלל). אבל הקיר לא זז. לכן למרות שהוא הפעיל כח עצום על הפלסטלינה על מנת לעצור אותה, לא התבצעה שום עבודה. הסיבה - הכח שהקיר הפעיל על הפלסטלינה אינו כח משמר, בניגוד לדוגמאות שנתת.

    באופן כללי יש להזהר בהסקמה מהפרט אל הכלל.

    שוב אתה מוזמן לפנות אלינו במייל שפרסמתי בתגובה להערתך הקודמת. מאחר ונראה לי שהתגובה שלך עלולה לבלבל אנשים שאינם מבינים את הנושא (בעיקר המושגים שנאמרים כבדרך אגב). אם נגיע למסקנה משותפת לאחר התכתבות במייל אשמח לפרסם אותה וכמובן לתת לך את כל הקרדיט.

    כמובן כל אחד מהקוראים מוזמן להמשיך להתכתב איתנו אם יש לו טענות לגבי החומר שהועלה או אם הוא זקוק להבהרות

    ירון גרוס

  • פיזיקאי

    כוחות משמרים

    לא התכוונתי לדון על כוח משמר אלא על נושא אינטגרציה על מסלול. כם חיכוך אינו משמר והוא אינטגרציה על מסלול. תלוי מסילה והרוטור שלו אינו אפס. זה ברור וידוע.

    אשר לקיר, הבט על כך מבחינת תנע במערכת פלאסטית. אין שימור אנרגיה. אין בעייה. הקיר הפעיל כוח שגרם לקריסת גוש הפלסטלינה. האנרגיה הפכה לחום. שינתה פאזה. היה שם כוח שגרם לקריסה. התנע הפך לאפפס בקירוב בוצעה עבודת חום.

    שדה לא משמר עדין כוח לאורך מסלול וכולי. לא תרגיש בכך כי השינוי בטמ"פ זעום .

    בברכה והצלחה

  • עידו קמינסקי

    מעברי אנרגיה ללא עבודה

    התגובה שלי תנסה להראות את העובדה שאנרגיה יכולה לעבור בין מערכות ולשנות אותן ללא ביצוע עבודה. לכן ההגדרה של אנרגיה כיכולת לבצע עבודה אינה מספקת. מעבר לכך אני אעבור על שאר המצגת ואחפש האם יש מקומות שניתן להגדיר גדלים בצורה טובה יותר.

    לגבי המצגת שהפנית אליה. מצגת זו עוסקת רק בגדלים קלאסיים. ההנחה שעומדת היא שאנרגיה תמיד מקושרת לגודל שתלוי במיקומו או תנועתו במרחב. וכן נוצרת גם ההנחה שטמפרטורה וחום קשורים אך ורק לאנרגיה קינטית של חלקיקים.

    הנחה זו היא שגויה מאחר והיא מתעלמת מדרגות חופש פנימיות של חלקיקים (לדוגמה ספין של אלקטרון בשדה מגנטי או רמות אנרגיה של אטום) . כל דרגת חופש פנימית שאינה מקושרת לתנועה בהכרח לא תדרוש עבודה לשם שינויה. אפשר לקחת חלקיקים שקבועים במקומם ולשנות את הטמפרטורה שלהם ולראות תוצאה של כך.

    דוגמה לכך היא אולי סריג של אלקטרונים. מוצמדים למקומותיהם לחלוטין (כדי לעזור לפשט את הבעיה) בתוך שדה מגנטי גבוה. בטמפרטורה אפסית כל הספינים של האלקטרונים יפנו לאותו כיוון בדיוק, ואני אוכל למדוד את המגנטיזציה שלהם. אם אני אכניס חום למערכת שום עבודה לא תתצבע אבל חלק מהספינים יתהפכו לכיוון ההפוך. אנרגיה כלשהי תומר לאנרגיה של ספין בשדה מגנטי ללא שום עבודה שבוצעה מאחר והספין אינו דרגת חופש שקשורה בתנועה ולכן אין קשר בין עבודה לבין שינוי במצבו.

    זוהי דוגמה לכך שניתן להעביר אנרגיה בין מערכות, ולשנות את התכונות שלהן עקב כך ללא ביצוע של עבודה.. לכן לא ניתן להגדיר אנרגיה באמצעות עבודה.

    דוגמה אחרת יכולה להיות שני מיכלים בעלי גזים זהים אך (לצורך העינין גז של חלקיקים ללא בטמפרטורות שונות במיכלים שונים בזמן כלשהו נעשה חריר קטנטן בין שני המיכלים. לאחר זמן רב הטמפרטורה תתאזן בין שני המיכלים. משום שחום הועבר ביניהם בתהליך של הסעה. יותר חלקיקים יעבור מהצד החם לקר מאשר להיפך, האם במהלך המעבר נעשתה עליהם עבודה? לא פשוט במקרה המסלול שלהם נסע אותם דרך החריר אל עבר הצד השני ובכך הם חצו למערכת השניה. ללא ביצוע כל עבודה. והעלו את האנרגיה של המערכת השניה (שכן הם נוספו אליה עם האנרגיה הקינטית שלהם) ללא ביצוע כל עבודה. זוהי דוגמה נוספת להעברת אנרגיה בין מערכות ללא ביצוע עבודה.

    ולבסוף דוגמה נוספת לאנרגיה עצומה אשר לא תהיפך לעבודה. קח אטום. בודד. לאטום הזה אנרגיה עצומה mc^2. האם האנרגיה הזו באיזשהי דרך היא הפוטנציאל שלו לבצע עבודה? האם זו הגדרה טובה? אין כל דרך להפיק את כל האנרגיה הזו. ובכל זאת היא קיימת. (המערכת המדוברת היא אטום בודד לא חלקיק ואנטי חלקיק וכן הלאה)

    זוהי עם כן דעתי לגבי עצם ההגדרה של האנרגיה כיכולת לבצע עבודה. אנרגיה יכולה לעבור בין מערכות גם ללא ביצוע עבודה (כמובן השאלה היא איך אתה מגדיר את המערכת גם כן). בנוסף הפוטנציאל לביצוע עבודה של מערכת הוא משהו שכולל גדלים מעבר לגודל הפשוט של כמות האנרגיה שבמערכת. ולכן בעיני זו אינה ההגדרה הנכונה לאנרגיה.

    לגבי שאר תיאורים של גדלים שונים במצגת. כאמור אני אעבור עליה שוב בהקדם ואראה האם יש שינויים נדרשים בהגדרות.

    ירון גרוס

  • פיזיקאי

    ספין

    כאשר פותרים את משוואת הגלים ומציבים את קשרי דה ברולי וקשרי התנע מגיעים למשוואת שרדינגר. כאשר זו לשם פשטות הדיון מציגה תנאי שפה ,m,n,l . ברם ואולם כאשר דנים בספין דנים בתנע שהנו אחד מן הפרמטרים שמאפיינים מצב חלקיקי. (יכול להיות חיובי א שלילי +0.5 או -0.5 ). אני מנסה להמנע מלהיכנס לעומק בכדי שכלל הקוראים יבינו.

    כאשר משנים מצב ספין משקיעים אנרגיה. למשל תגובה לשדה מגנטי. ספין הנו מדד "לתנע זוויתי"
    שינוי בספין הנו תהליך של שינוי נקיפה, לכן בשדות מגנטיים חזקים קיימת תופעת חימום בין השאר אם כי לא רק בגלל זה. אך זה הסבר מופשט.

    כאשר הנך דן בטמפ אפסית קרוב לאפס המוחלט. אזי האנרגיה לפי בולצמן שואפת לאפס.

    נהנה לשוחח עמך ברם ואולם. העניין החשוב הוא לנקות את המצגת. שכן המצגת שלכם מביאה דוגמאות מן הפיזיקה הקלאסית ולכן יש להיות עקבי.

    אגב השינוי ברמה האנרגטית הוא למעשה ביצוע העבודה. מדוע בתיאור החלקיקי שלך במיכלים היה שינוי במיכל השני. שוב בגל העברת תנע והתנגשויות. לכן בוצעה עבודה שהשתקפה בשינוי טמפרטורה. בשני הצדדים. העברת חלקיקים מצד אחד לצד אחר, ממקום באנרגיה גבוהה לנמוכה.
    תהליך העברת תנע כרוך בכוח.

    אגב אחד ההסברים היפים לקריסת מודל בוהר הוא זה בדיוק. מדוע, תנועה רדיאלית בה יש שינוי בווקור המהירות (כוון ולא עוצמה) פירושה שינוי בתנע לכן קרינה, לכן אובדן אנרגיה לכן קריסת המודל.

    מעבר חום הוא תהליך תרמדינאמי סטטיסטי. אגב זו הסיבה להתחממות במול"מ. פיזורי נושאי מטען והעלאת האנרגיה של הפונונים.

    בברכה והצלחה

  • עידו קמינסקי

    תשובה

    למיטב הבנתי קיימים מספר אי דיוקים בתגובה שלך, הן במה שקשור למשוואת שרדינגר, והן לספין בכל אופן הדבר אינו רלוונטי כאן. אתה הסכמת איתי למעשה ששינוי ספין יכול להיות קשור בשינוי של אנרגיה, אך נראה שעדין אינך מסכים איתי ששינוי ספין נעשה ללא ביצוע עבודה (למרות ששוב אני אפנה אותך למכפלת הדרך בכח, ולשינוי ספין לא משוייך שום כח.

    נקודה נוספת שחשוב לי להדגיש- העברת תנע ממערכת למערכת אינה דורשת עבודה. לצורך הענין תחשוב על חלקיק בודד ביקום הרחב שנע לו בלי השפעת שום כח. תוכל לחלק את העולם לתתי מערכות. ברגע נתון כולן חוץ מאחת יהיו ריקות לחלוטין ובאחת ימצא החלקיק. לכן באחת יהיה תנע סופי יובאחרות אפס. אחרי זמן מה החלקיק ינוע לו במסלולו ויעבור למה שהגדרת כמערכת אחרת. כלומר יהיה מעבר תנע בין המערכות ללא נוכחות כוחות, כלומר ללא ביצוע עבודה. זה אולי נראה כמו התחכמות של הגדרות, אבל זה דוגמה להעברת אנרגיה באמצעות הסעה.

    בכל אופן, לדעתי הדיון פה אלא אם כן יעלו נקודות חדשות מיצה את עצמו מאחר ואתה לא מסכים איתי שניתן לשנות רמת אנרגיה ללא ביצוע עבודה ועם זאת מצד שני לא מביא טיעון שיסביר היכן העבודה במספר דוגמאות שהבאתי.

    בשורה התחתונה כפי שאמרתי, על מנת שהדיון לא יבלבל נסכם זאת כך. בעיני ההגדרה של אנרגיה כיכולת לבצע עבודה, ולמעשה לא בעיני האישיות, אלא כפרדיגמה חינוכית נוכחית, לא מתייחסים לאנרגיה כאל היכולת לביצוע עבודה. לגבי שאר הנתונים במצגת אני אעבור עליה בהקדם ואבדוק האם יש נקודות הדורשות שינוי

  • פיזיקאי

    ספין

    אם נזרים זרם דרך סליל נקרא קריאת זרם מסויימת. כאשר נכניס לסליל חומר פרומגנטי הקריאה תעלה ונצרוך יותר הספק. תתבצע עבודה עקב הבאת הספין של האטומים לכוון אחד שמייצר את אשר ידוע לנו כאלקטרומגנט. נתבצעה עבודה.

  • עידו קמינסקי

    עבודה ואנרגיה

    שלום רב. העלאת הרבה נקודות אני אנסה לענות עליהם, וגם להסביר חלק בצורה שתיהיה מובנת לכל הגולשים מאחר והתגובה היא בפורום שנגיש לכולם

    תחילה - ההגדרה שהאנרגיה היא הכסף של היקום, ניתנה על ידי פיינמן, אולי גדול הפיזיקאים בני ימינו לכן לכל אחד מתלמיד תיכון ועד פרופסור לפיזיקה, כדאי לשקול בכובד ראש לפני שהוא מכריז שזו הגדרה לא טובה.

    כיום לא נהוג להגדיר את האנרגיה כיכולת לבצע עבודה. בצורה הפשוטה ביותר אתה ענית על זה בעצמך. אנרגיה יכולה להיות מומרת לא רק לעבודה אלא גם לחום לדוגמה. אתה קראת לזה נצילות. אז אני אתן לך דוגמה תחשוב ע ל מנוע עם נצילות אפס. הוא לא יכול לייצר עבודה רק חום. האם המשמעות היא שאין לו אנרגיה ולא תיהיה לו אנרגיה לעולם? כי אם ההגדרה של אנרגיה היא היכולת לבצע עבודה אזי זוהי טענתך

    אתן לך דוגמה אחרת, ללא שימוש בחום. ולמעשה ללא שום יכולת בשימוש באף חוק תרמודינאמי (שכן חוקים תרמודינאמים דורשים מערכות גדולות מאוד, ואני אתן דוגמה הפוכה למערכת קטנה מאוד)

    תחשוב על מערכת קוונטית לא קלאסית. אטום פשוט. בעל שתי רמות אנרגיה. מוחזק במקומו ולא יכול לנוע כלל. אם פוטון יפגע בו הוא יעלה לרמת האנרגיה המעוררת שלו. אין לו שום יכולת לבצע עבודה מסוג כלשהו כעת. אבל הוא בהחלט יכול להשפיע על מערכות אחרות במגוון דרכים (הוא יכול לפלוט פוטון ושיפגע באטום אחר ויעלה לו את האנרגיה. אפשר למקום אותו באמצע מהוד אלקטרומגנטי ואז הוא ישנה את תדר המהוד ועוד ועוד). לאטום המעורר בהחלט יש אנרגיה, אין לו שום יכולת לבצע עבודה.

    שתי המערכות שציינתי הן דוגמה טובהל מערכות בעלות אנרגיה וחוסר יכולת לבצע עבודה. בגלל זה כיום לא נהוג להגדיר את האנרגיה בצורה של יכולת ביצוע עבודה. וזהי הגדרה חסרה.

    מעבר לכך העלאת מספר נקודות נכונות אך לא רלוונטיות למצגת (לדוגמה העובדה שהחוק השני של ניוטון נרשם במקור באמצעות תנע (וF=dp/dt) לא בצורה שמוכרת לתלמידים היום F=ma אך כמובן ששתי שקולות, וכן שחיכוך הוא תופעה תרמו-דינמית).

    מאחר ונראה שיש לך ידע בתחום ואתה מעונין לתרום אבל מצד שני תגובות שכאלו בפורום עלולת לבלבל אני מציע שאם ברצונך להמשיך לדון בנושא תפנה אלינו ישירות באמצעות מייל ל: Maagar.Mada@weizmann.ac.il

    אני אשמח לפרסם פה את התוצאה של הדיון שיהיה לנו שם וכמובן שאם נגיע למסקנה שצריך לשנות את המצגת נשנה אותה.

    ירון גרוס

  • מגנטוס

  • פיזיקאי

    מצגת והערות

    אין טענה על כך שאנרגיה היא הכסף של העולם.
    טענתי היא אחרת. אכן גם אני מסביר שאנרגיה היא הכסף. היא ההשקעה. ואכן שאלה מה עושים. לא על כך הארתי והערתי וצרפתי מצגת של אחת מן הטובות באונברסיטאות בארה"ב במיוחד בנושא מוליכים למחצה ומצב מוצק .

    אשר למנוע שמייצר רק חום הוא מייצר עבודה לא מועילה. אך אין כאן סתירה. חום כפי שהסברתי הנו שינוי בתנע והרמת האנרגיה הקינטית. ראה מצגת UCSD . יש כוך לאורך מסלול אנו לא מנצלים אותו. שינוי אנרגיה הנו הפעלת כוח ושינוי מהירות.

    מערכת קוואנטית לא קלאסית. אם אין לך את האנרגיה המתאימה לא תרים רמה וולנטית. הנך נדרש לתנע לפי דה-ברולי כך שאורך הגל ירים את האלקטרון. כאשר דנים במכאניקה קוואנטית קוואנטה זו מנה. אם אינך בעל הקוונטה לא תתבצע עבודה בהרמת האלקטרון לרמה הוולנטית. יש גם שם צורך להתגבר על כוחות משיכה שמחזיקות את האלקטרון ברמה הנמוכה יותר בוצעה עבודה. כעת סלק את הפוטון האלקטרון יחזור לרמה שלו. תשתחרר אנרגיה בצורת פליטה. אנרגיה זו משמשת לעבודה. זו העניין יש יכולת לבצע עבודה. חשוב על תהליך לזירה. אין כל סתירה. אנרגיה היא היכולת לבצע עבודה.

    יש עבודה מועילה שהנך יכול למנף ויש כזו שלא תתרום. נחזור לחום, תהליך טרמודינאמי של הרמת אנרגיה קינטית. הרמת התנע הגדלת הכאוס. לכן יש כוח לאורך מסלול. זו היכולת לבצע עבודה. השאלה שצריכה להשאל האם היא מועילה או לא. זה עניין אחר.

    אשר לחוקי מאקסוול. שוב הנני מדגים כי יש עבודה , שם מעצם ההגדרה של אינטגרצייה על מסלול.

    מקווה שהבהרתי וכדאי לשקול הייטב את תיקון המצגת. כדאי לקרוא את המצגת של UCSD .

    איני בטוח שתגובות ודיון שכזה בפרום מבלבלות אלא תורמות וחשובות.

    בברכה והצלחה.

  • פיסיקאי

    הגדרת אנרגיה

    כפועל יוצא מכל הדיון המלומד והמעניין הנני מציע את ההגדרה הבאה שתשקף נכונה יותר את הגדרת המונח אנרגיה.

    יכולת לשמר תנע, לשנות תנע או להעניק תנע.
    זו תהיה הגדרה כללית וטובה ומדוע כי נוגעת לכלל ההבטים שהצגתי כאן והם ההבטים הטרמודינאמיים והן אלו הקשורים למכאניקה הקלאסית והקוונטית.

    ההגדרה נוגעת הן למצב החלקיקי הקאוטי שגורם להגדלת האנטרופיה והן למצב הפשוט שנלמד בבתי הספר והנוגע למכאניקה ניוטונית.

    ההגדרה מכסה גם את היכולת לבצע עבודה שכן שינוי תנע מצריך הפעלת כוח וביצוע עבודה הן ברמת המאקרו והמיקרו.

    בברכה והצלחה.

  • אדל

    רגע המצגת היא עובדת או לא

    רגע המצגת היא עובדת או לא לא הבנתי כלום רדו למאט עוד לא לעצור בבקשה רק על תעצרו נו כפר אליכם המצגת עובדת המצגת עובדת המצגת עובדת המצגת עובדת מ קר בייי בייי ביייי ביייי

  • מגנטוס

    תודה

    אני חושב שההגדרה שלך היא הנכונה
    היות שגם אם נגדיר את אנרגיה כדבר שעושה
    עבודה עדיין לא הגדרנו מהי עבודה
    ההגדרה המילונית של עבודה היא: "כמות האנרגיה המועברת למערכת או גוף לשם הפעלת כח לאורך מסלול כלשהו" כלומר עבודה היא ניצול או מימוש אנרגיה למטרה כלשהי

    מה שאומר שמנסים להגדיר אנרגיה כיוצר עבודה
    ועבודה כצרכן של אנרגיה
    ובעצם לא הגדרנו כלום כי איננו יודעים מהי אנרגיה ומהי עבודה

    הגדרה של תנע היא דבר מובן ומוחשי שכל אחד חש ורואה תנועה

    אני מוסיף את הרעיון שלי לניצול אנרגיה ממגנט

    כל ילד יודע !!

    שמגנט נמשך לחומר מתמגנט

    אלא שיש למגנט בעיה

    הוא נדבק!!!

    על ידי חומרים מבודדים

    נוכל למנוע הידבקות של המגנט

    ולהשתמש בכח המשיכה שלו לכל צורך

    לדוגמא:

    מגנט ברזל

    מגנט ברזל

    מגנט נייר ברזל

    מגנט נייר ברזל

    המגנט רץ לברזל

    וכשהנייר נכנס הוא חוזר למקומו

    חומרים מבודדים (נשלטים רובוטית)

    צורכים הרבה פחות כח

    מכח המשיכה של המגנט

    נייר במשקל 2 ק"ג יבודד מגנט עם כח סחיבה של 5 ק"ג

    מי מרים את הכפפה?

  • אדל

    לא הספקתילקרואאת הכל