מחלת קרוהאן היא מחלה אוטו-אימונית, כלומר מחלה שבה הגוף מזהה כאויב מרכיב כלשהו הקיים בו באופן טבעי ותוקף אותו, ותוך כדי כך גורם נזק (דלקת) לרקמות באזור. המעיים שלנו עשירים במגוון רב של חיידקים המסייעים לנו בעיכול. החיידקים הללו אינם מזיקים כל עוד הם נמצאים בסביבת המעי. אולם מערכת החיסון של חולי קרוהן מזהה את החיידקים האלו כאויב, תוקפת אותם וגורמת דלקת חריפה במעי. המחלה אינה קטלנית, אך גורמת סבל רב לחולים בה. הסרטון שלפנינו מתאר בפשטות מה גורם למחלה ומציג דרך טיפול חדשנית בה.

הסרטון תורגם בידי צוות דוידסון אונליין. הופק במסגרת פרויקט science@work במכון המחקר VIB בבלגיה.
All rights for this video are reserved to http://www.vib.be.

13 תגובות

  • כהן שמעון

    קרוהן מיואש

    בן 47 התפרצה המחלה מדלקת חריפה שילשולים אפסס בצד ימין טופלתי ע"י אנטיביוטיקה סטרואידים הזנה לווריד tpn והיום אני לאחר ניתוח מעיים אילסטומיה סבל ארוך אני מיואש גם מטופל ברמיקייד שמחתי לראות את הסרטון שיש פתרון לבעיה ולדלקת ולמחלה הקשה מאוד אשמח לקבל פרטים נוספים על הטיפול תודה מראש שמעון

  • מומחה מצוות מכון דוידסוןארז גרטי

    תשובה

    שלום שמעון
    האתר שלנו עוסק במתן מידע מדעי ואין לראות בנאמר בו כהמלצה על טיפול רפואי זה או אאחר או כתחליף להיוועצות עם גורם רפואי מוסמך. הסרטון מתאר טיפול נסיוני שפותח באוניברסיטת VIB בבלגיה. אין לנו מידע אם הטיפול הזה עבר את שלב הניסויים הקליניים ואושר לשימוש, על כן אני ממליץ לך להיוועץ עם רופא.
    כל טוב ורפואה שלמה
    ארז

  • טיפול בקרוהן

    טיפול בקרוהן

    סרטון מאוד מעניין, מי שמעוניין להרחיב את המידע יכול להיכנס לפורום קרוהן באתר כמוני
    http://www.camoni.co.il/index.php?idr=400&p=2907

  • דני מכלוף

    מחלת קרוהן

    מעוניין לקבל מודע לגבי התרופה חיידק מהונדס 10il
    אפשר ליצור קשר גם בנייד 0528073013.
    תודה דני מכלוף 

  • מומחה מצוות מכון דוידסוןארז גרטי

    תשובה

    שלום דני

    חשוב לי להדגיש שאין לראות במידע הניתן אצלנו באתר כהמלצה על טיפול זה או אחר או תחליף להתייעצות עם גורם רפואי מוסמך.

    הסרטון מציג טיפול נסיוני. מטבע הדברים לא כל טיפול נסיוני מבשיל לטיפול רפואי יעיל ובטוח הניתן לחולים. ב2006 הטיפול עבר את השלב הראשון מתוך שלושת שלבי הניסויים הקליניים (שלב הבטיחות): http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16716759

    אולם לא מצאתי עדות לכך שהוא עבר את שני השלבים הנותרים (יעילות ותופעות לוואי). יתכן והטיפול לא עבר אותם ויתכן שהוא עדיין בתהליך אישור. אתה תמיד יכול ליצור קשר ישירות עם החוקרים ולשאול אותם.

    רפואה שלמה

    ארז

  • רונן

    איפה אפשר להשיג את הטיפול הזה?

    יפה מאד
    איפה אפשר להשיג את הטיפול הזה?
    והאם אין בעיות כל שהם בטיפול?

  • עידו קמינסקי

    מדור זה אינו עוסק בייעוץ רפואי

    מדור "מאגר מדע" הינו מדור העוסק בנושאים מדעיים ואינו מתיימר לתת המלצות או עצות רפואיות. הטיפול שהוצג בסרטון בא להראות דרך אחת מני רבות לטפל במחלה על מנת להדגים גישות מדעיות לטיפול במחלה. אין הדבר האומר שטיפול זה הוא טוב יותר מאחרים או מומלץ על ידינו. אתה מוזמן לפנות לצוות שהפיק את הסרטון על מנת שיפנו אותך לחברה המייצרת את התרופה למידע נוסף. על כל פנים אני ממליץ לך לקבל ייעוץ רפואי בנושא.

  • גלי

    מי החברה שהפיקה את הסרטון הזה מה מייל שלהם

    בבקשה חייבת לבדוק להחלים הרבה חולי קרוהן מוכנים ללכת על זה מאחר וסובלים קשות מהמחלה

  • עידו קמינסקי

    החברה שהפיקה את הסרטון

    את הסרטון קיבלתי מפרוייקט science @ work ממכון המחקר VIB בבלגיה.

    http://www.scientistsatwork.be/content/extras

    נסי לשלוח להם מייל אולי הם יוכלו להפנות אותך לחברה שמשווקת את הטיפול או בית חולים שמיישם אותו.

    בהצלחה!

  • מרדכי

    קרוהן

    האם אפשר לקבל יותר פרטים על התרופה החדשנית IL-10

  • עידו קמינסקי

    תשובה

    ראשית תרשה לי להקדים ולומר כי האתר אינו עוסק במתן ייעוץ רפואי, ואין במידע המופיע בו כדי להמליץ על טיפול זה או אחר, או לשמש תחליף להתייעצות עם גורם רפואי מוסמך.

    IL-10 הינו אינטרלאוקין, כלומר סוג של הורמון אשר מעורב בתקשורת בין תאי דם לבנים, אשר מתווך בין השאר דיכוי של הפרשת הורמונים מחוללי דלקת בידי מאקרופאג'ים (תאים בולעניים) ותאי T עזר. נמצא שטיפול במחלה באמצעת אינטרלאוקין 10 מביא לשיפור מסויים אצל חלק מהחולים. כפי שמצויין בסרטון שלמעלה, על מנת לייעל את הטיפול אצל חולי קרוהאן, נעשה שימוש בחיידקים מהונדסים גנטית, כך שיפרישו IL-10 בעצמם במעי.

    כאמור, אין המידע באתר בא להחליף ייעוץ עם גורם רפואי מוסמך, או להמלצה על טיפול זה או אחר.

    מקווה שעזרתי

    ארז

  • חיה

    כוליטיס כיבית

    מעונינת לקבל עוד אינפורמציה על ניסוי חיידק מהונדס גנטית. ראיתי את הסרטון וזה מעניין מאד. בני חולה בקוליטיס קשה והשאלה שלי היא האם ישנה אפשרות שהניסוי יתאים גם לקןליטיס ולא רק לקרון. האם יש איזה גורם בארצות הברית שעוסק גם כן בניסוי ואנחנו יכולים ליצור עמו קשר

  • עידו קמינסקי

    תשובה

    שלום חיה
    ראשית, עלי להבהיר כי מדור "מאגר מדע" הינו מדור העוסק בנושאים מדעיים ואינו מתיימר לתת המלצות או עצות רפואיות. הטיפול שהוצג בסרטון בא להראות דרך אחת מני רבות לטפל במחלה על מנת להדגים גישות מדעיות לטיפול במחלה. אין הדבר האומר שטיפול זה הוא טוב יותר מאחרים או מומלץ על ידינו או מתאים גם לקוליטיס. את מוזמן לפנות לצוות שהפיק את הסרטון על מנת שיפנו אותך לחברה המייצרת את התרופה למידע נוסף. על כל פנים אני ממליץ לך לקבל ייעוץ רפואי בנושא.
    פרטי אלה שהפיקו את הסרט:http://www.scientistsatwork.be/content/extras

    נסי לשלוח להם מייל אולי הם יוכלו להפנות אותך לחברה שמשווקת את הטיפול או בית חולים שמיישם אותו.

    (אני מצטער שאני לא יכול לעזור יותר, אינני רופא)
    בהצלחה