על פי תורת האבולוציה, לכל שני מינים יש אב קדמון משותף, וככל שהמינים רחוקים יותר אבולוציונית אותו אב קדמון של שניהם חי לפני פרק זמן ארוך יותר. מדור לדור המינים השונים צוברים עוד ועוד שינויים גנטיים, שנבררים בידי הברירה הטבעית ומצטברים לשינויים יותר ויותר גדולים שאותם אפשר לזהות רק לאורך זמן.

בשלב הזה איננו יכולים שלא לשאול את עצמנו את השאלה מתי מין אחד הופך למין אחר והאם יש נקודה מדויקת שבה האדם הפסיק להיות קוף והפך לאדם? הסרטון שלפנינו עונה על השאלה הזאת ומסביר מדוע זו ראיה חזקה לתורת האבולוציה.

סרטון זה הופק בידי It's ok to be smart ותורגם בידי צוות אתר דוידסון אונליין

• גון

מוצא הקוף מן האדם

האם ישנה הוכחה הסותרת את כך שהקוף יצא מן האדם - בפרט סמוך לתקופת חטא קין?
    כלומר שהאורנג-אוטנג פחות מפותח מבחינות שונות מהאדם, ועל כן ניתן לציין זאת כרגרסיה אבולוציונית - כמו הנחש והתנין?

הקוף לא יצא מהאדם והאדם לא יצא מהקוף, שניהם סוג של בני דודים רחוקים מאוד עם אב קדמון משותף, כפי שמוצג בסרטון. בנוגע לתקופת חטא קין אני מניח שזה היה לפני כ6000 שנים בקירוב, ושינויים אבולוציונים בסדר גודל הזה לוקחים הרבה יותר מכך.

מוצא האדם

אילו הוכחות מדעיות יש כיום לגבי מוצא האדם מן הקוף, ולא כמין נפרד בפני עצמו?
    בברכה דניאל

שלום דניאל
    ראשית, מוצא האדם אינו מהקוף, אלא יותר נכון לומר כי לאדם ולקופים המודרנים אב קדמון משותף (ראה סרטון למעלה). העדויות המדעיות למוצא האדם מבוססות בעיקר על ממצאי מאובנים, דמיון גנטי, דמיון מורפולוגי, ודמיון התפתחותי. ואם תוסיף לזה את העקרונות האבולוציונים המוכרים לנו מתהליכים אחרים בעבר ובהווה והרי לך הסבר מדעי מבוסס.

• קמילה