מטאוריד הוא גוף שמימי מוצק וקטן יחסית (בהשוואה לאסטרואיד) הנע במסלול סביב השמש. כאשר מטאוריד חודר לאטמוספרת כדור הארץ הוא נע במהירות גבוה מאוד ונוצר חיכוך בינו לבין מולקולות האוויר באטמוספרה; בנוסף הוא גם לוחץ את האוויר סביבו ולכן גם האוויר עצמו מתחמם מאוד. החיכוך והתחממות האוויר מובילים להתחממות של המטאוריד עד שהוא מתחיל לבעור/להתאדות. הבעירה של המטאוריד והתגובה של האוויר (יינון מולקולות חומר באטמוספרה) יוצרים פס של אור המתווה את מסלול חדירתו של המטאוריד. פס אור זה מכונה מטאור או כוכב נופל.

מטר מטאורים (ויקיפדיה)

במידה ולא כל המטאוריד נשרף באטמוספרה וחלקו מגיע לקרקע הרי שחלק זה מכונה מטאוריט.

תמונה של מטאוריט מוויקיפדיה.

• ענבל

התאדות או המראה?

היי, שמתי לב שכתבתם: "החיכוך והתחממות האוויר מובילים להתחממות של המטאוריד עד שהוא מתחיל לבעור/*להתאדות*".
    למיטב ידיעתי, התאדות זהו מצב בו פני השטח של חומר נוזלי עוברים למצב צבירה גז (כאשר לא מדובר רק בפני השטח אלא בכל החומר, הרי שזוהי רתיחה).
    אם הבנתי נכון את התהליך שעובר המטאוריד, הרי שהוא עובר ממצב מוצק, בתהליך בערה מהיר ודחוק, למצב צבירה גז. אין זה נקרא "המראה"? תודה רבה מראש!

• נועה

מטאוריט ומטאור

האם מטאוריט ומטאור הם אינם סוג של אסטרואיד?
    מה ההבדל בין מטאוריט למטאור? ואיזה מהם הוא שיצר את המכתש בארה"ב?
    תודה מראש

• ציון גוילי

מטאוריט

למה משמשת אבן מטאוריט האם יש לה ערך כלשהו?

• חיים חביב

מטאוריטים ושימושיהם

שלום ציון,
    מטאוריטים חשובים ביותר למחקר של אסטרואידים וגופים שמימיים אחרים בחלל. אנליזה של מטאוריטים גילתה שאסטרואידים מסויימים מכילים מתכות נדירות בכמויות גדולות וישנן תכניות שאפתניות לכרות את המתכות הללו מהאסטרואידים ולהביאן לכדו"א.