כמו בשאלה לגבי מספר הכוכבים בשביל החלב מדובר על הערכה מושכלת על סמך ידע קיים, תצפיות וחישובים.

אסטרונומים מדברים על קצב יצירת כוכבים (star formation rate) והם מתייחסים למסת הגז שקורסת והופכת לכוכבים כל שנה (ולא כל יום).

"בית תינוקות כוכבי" LH 95 בענן המגלני.זהו אזור בעל קצב גבוה של יצירת כוכבים (ויקיפדיה)

בגלקסית שביל החלב מדובר על מסת גז המקבילה ליצירת 1-6 כוכבים בסדר גודל של השמש כל שנה. יש גם מקורות עם מספרים מעט יותר גבוהים (עד 10 כוכבים בשנה), בכל מקרה מדובר על כמות קטנה יחסית. כמובן שמדובר בקצה הנוכחי והקצב היה הרבה יותר מהיר כשהגלקסיה הייתה צעירה.
גם הפיזור אינו אחיד וישנם אזורים המוגדרים כ"בתי תינוקות" שם יש כמות רבה של כוכבים צעירים. הכוכבים הנוצרים יכולים להיות בעלי מסה גדולה יותר מהשמש או קטנה יותר מהשמש (למעשה אלו רוב הכוכבים), אך בממוצע מדובר על 1-6 כוכבים שווי מסה לשמש שלנו.

"עמודי היצירה", אזור בו נוצרים כוכבים בערפילית הנשר. צולם ע"י טלסקופ "האבל" (NASA)

החלק השני בשאלה נוגע בקצב המוות של כוכבים. גם כאן הקצב נמדד בטווח זמן של שנה.
אורך חייו של כוכב תלוי במסתו (כוכבים בעלי מסה גדולה יותר חיים פחות זמן) מחזור חייו של כוכב ניתן לתיאור על פי דיאגראמת הרצספרונג-ראסל ("Hertzsprung-Russell Diagram")

החישובים מדברים שבגלקסית שביל החלב כל 100 שנה בערך כוכב בעל מסה גדולה מסיים את חייו בסופרנובה. כוכבים פחות מאסיביים (כמו השמש) מסיימים את חייהם בננסים לבנים בקצב של בערך 1-3 לשנה.
לכן ניתן לומר שכעת בממוצע מספר הכוכבים שנוצרים ומתים בגלקסית שביל החלב הוא זהה. אומנם מספר הכוכבים הנוצרים ומתים משתנה בין גלקסיה לגלקסיה בתלות במשתנים שונים, אך אם ניקח את גלקסיית שביל החלב כערך ממוצע ואת מספר הגלקסיות ביקום כ-100 מיליארד - פירוש הדבר שכול שנה נוצרים בין 100 ל 300 מיליארד כוכבים חדשים בממוצע ביקום.
במילים אחרות בכל שנייה (נוצרים או מתים) כ 3000 עד 10,000 כוכבים במרחבי היקום.
מזל טוב.