תחילה נסביר בקצרה מהי סופרנובה. סופרנובה הינה התפוצצות של כוכב מאסיבי. הסופרנובה היא למעשה השלב האחרון באבולוציית אותו כוכב מאסיבי. תרחיש שכזה קורה לכוכב כאשר הלחץ שיוצר בו ההיתוך הגרעיני החוצה לא מצליח לאזן את משיכתה העצומה של הכבידה העצמית שלו פנימה. בהתפוצצות סופרנובה, בהירות הכוכב יכולה לגדול פי מיליון ויותר, ואפילו לעלות על בהירותה של גלקסיה שלמה. בשניות הראשונות של ההתפוצצות, האנרגיה שמופקת גדולה יותר מהאנרגיה של כל השמשות בכמה גלקסיות גדולות.

לשמש לא צפוי עתיד כסופרנובה, שכן מסתה נמוכה מגבול צ'נדראסקאר.
גבול צ'נדראסקאר הוא קבוע פיסיקלי אשר מגדיר את המסה הסופית המקסימלית שיכולה להיות לננס לבן ( על ננס לבן ראו קישורים בסוף העמוד). כוכב שמסתו הסופית גדולה יותר, יעבור קריסה כבידתית מעבר לשלב הננס הלבן, ויהפוך לכוכב נייטרונים או אף לחור שחור. ערכו של גבול צ'נדראסקאר הוא בקירוב פי 1.44 ממסת השמש, ועל כן השמש עתידה לסיים את חייה כננס לבן. החום המיוצר על ידי ליבת הכוכב דוחף את המעטפת שלו החוצה ומונע ממנה לקרוס על הליבה. כאשר נגמר ה"דלק הגרעיני" של הכוכב, המעטפת קורסת בכוח הכבידה אל ליבת הכוכב. בשלב זה אם מסת הכוכב נמוכה מגבול צ'נדראסקאר, הקריסה מוגבלת על ידי עוצמת הדחייה בין האלקטרונים המנוונים שבו, דבר שיגרום להווצרות של ננס לבן יציב. אם המסה גדולה מגבול זה, הכוכב ימשיך בקריסתו ויהפוך לכוכב נייטרונים או לחור שחור.

סופרנובה כפי שצולמה על ידי טלסקופ החלל האבל. הסופרנובה היא הנקודה הבוהקת משמאל למטה. התמונה באדיבות נאסה

מאת: חיים ברק

האם זה נכון או לא נכון.

זה לא נכון,השמש תסיים את חייה כננס לבן

האם זה נכון או לא נכון.

לפי הציטוט:"ערכו של גבול צ'נדראסקאר הוא בקירוב פי 1.44 ממסת השמש, ועל כן השמש עתידה לסיים את חייה כננס לבן."