לקריאת הכתבה

סרטן השד – ממוגרפיה

מדי שנה מאובחן בארץ סרטן השד אצל כ-100 מכל מאה אלף נשים (כלומר 0.1 אחוז מהנשים בארץ) – נתון שמציב את סרטן השד כמחלה הממארת הנפוצה ביותר בעולם המערבי. יש גורמים רבים שמגבירים את הסיכון לחלות במחלה, ובהם עישון, השמנת יתר, חשיפה מוגברת להורמון אסטרוגן ועוד, וכמו תמיד יש חשיבות רבה גם למרכיב הגנטי.

אמנם השד הוא איבר שמבחינה פיזיולוגית אפשר להתקיים בלעדיו ולהסיר אותו בניתוח, אך הסיכון הגדול של המחלה טמון בגרורות שהיא שולחת לקשרי הלימפה הרבים הסמוכים לשד, ומשם לכל רחבי הגוף. כדי לזהות גידול כאשר הוא עדיין קטן ולא מורגש משתמשים בשיטה שנקראת ממוגרפיה, שמבוססת על העיקרון של הקרנת השד בקרני רנטגן (כמו בצילום של עצמת) וחיפוש אחרי כתמים לבנים חריגים. הסרטון שלפנינו מסביר מהי בדיקת ממוגרפיה, איך היא נעשית ונותן מידע שימושי על אודות השיטה.

הסרטון והכתבה נועדו לתת אינפורמציה מדעית למטרות חינוכיות בלבד ואין לראות בהן המלצה לטיפול או לשיטה כלשהם. המידע שבאתר אינו תחליף לייעוץ רפואי ואין להשתמש במידע שבו כשיקול להעדפת טיפול זה או אחר.
 

הסרטון הופק בידי Nucleus Animations. תורגם בידי צוות דוידסון אונליין

 

ארז גרטי
המחלקה לכימיה ביולוגית
מכון ויצמן למדע


הערה לגולשים
אם אתם חושבים שההסברים אינם ברורים מספיק או אם יש לכם שאלות הקשורות לנושא, אתם מוזמנים לכתוב על כך בתגובה לכתבה זו ואנו נתייחס להערותיכם. הצעות לשיפור וביקורת בונה יתקבלו תמיד בברכה.

אתר דוידסון אונליין עוסק במתן מידע מדעי בלבד ואין לראות בכתוב בו תחליף לייעוץ רפואי או תזונתי. אין לצטט חלקים מכתבה זו, אלא רק את הכתבה בשלמותה.