לקריאת הכתבה

סרטן השד – כריתת שד

מדי שנה מאובחן בארץ סרטן השד אצל כ-100 מכל מאה אלף נשים (כלומר 0.1 אחוז מהנשים בארץ) – נתון שמציב את סרטן השד כמחלה הממארת הנפוצה ביותר בעולם המערבי. יש גורמים רבים שמגבירים את הסיכון לחלות במחלה, ובהם עישון, השמנת יתר, חשיפה מוגברת להורמון אסטרוגן ועוד, וכמו תמיד יש חשיבות רבה גם למרכיב הגנטי.

אמנם השד הוא איבר שמבחינה פיזיולוגית אפשר להתקיים בלעדיו ולהסיר אותו בניתוח, אך הסיכון הגדול של המחלה טמון בגרורות שהיא שולחת לקשרי הלימפה הרבים הסמוכים לשד, ומשם לכל רחבי הגוף. הסרטון שלפנינו מסביר על דרך הטיפול הקיצונית ביותר במחלה – כריתת השד.

הסרטון והכתבה נועדו לתת אינפורמציה מדעית למטרות חינוכיות בלבד ואין לראות בהן המלצה לטיפול או לשיטה כלשהם. המידע שבאתר אינו תחליף לייעוץ רפואי ואין להשתמש במידע שבו כשיקול להעדפת טיפול זה או אחר.
 

הסרטון הופק בידי Nucleus Animations. תורגם בידי צוות דוידסון אונליין
We would like to thank the staff of Nucleus animation for all of their help
.

 

ניתוח להסרת השד הוא ההליך הקיצוני ביותר והיעיל ביותר לטיפול בסרטן השד. במהלך הניתוח מוסר הגידול יחד עם הרקמות הקרובות אליו. במקרים קלים יחסית מוציאים רק חלק קטן מהשד ובמקרים קשים יותר מסירים את השד כולו יחד עם בלוטות הלימפה הסובבות אותו, במטרה להפחית את הסכנה לגרורות. לרוב אחרי הניתוח ממשיכים בטיפול בהקרנות או בכימותרפיה כדי להשמיד תאים סרטניים שאולי קיימים עוד בגוף אחרי הניתוח.

ארז גרטי
המחלקה לכימיה ביולוגית
מכון ויצמן למדע


הערה לגולשים
אם אתם חושבים שההסברים אינם ברורים מספיק או אם יש לכם שאלות הקשורות לנושא, אתם מוזמנים לכתוב על כך בתגובה לכתבה זו ואנו נתייחס להערותיכם. הצעות לשיפור וביקורת בונה יתקבלו תמיד בברכה.

אתר דוידסון אונליין עוסק במתן מידע מדעי בלבד ואין לראות בכתוב בו תחליף לייעוץ רפואי או תזונתי. אין לצטט חלקים מכתבה זו, אלא רק את הכתבה בשלמותה.