לכל התוכניות

בית הספר לאסטרונאוטים צעירים

המשימה: מאדים. פרויקט הכולל לימוד ותרגול של משימה רובוטית ומשימה מאוישת המדמות משימות על מאדים

הגשת המועמדות פתוחה עד 30 בנובמבר 2018

פרויקט ייחודי וחדשני בארץ בתמיכת סוכנות החלל! בית הספר לאסטרונאוטים צעירים ידמה באופן מיטבי (במסגרת המגבלות הקיימות) הכשרת אסטרונאוטים למשימה על מאדים. התלמידים יתכננו ויבצעו משימות המדמות פעילות מדעית וטכנולוגית על מאדים שתתמקד בבעיות התקשורת והקרינה על מאדים. התוכנית כוללת: אנלוג של משימה רובוטית, אנלוג של משימה מאוישת, יישום שיטות מחקר מדעי על מאדים, רפואת חלל, ועוד. תלמידים שיימצאו מתאימים, יוכלו לבצע עבודת מחקר בהיקף של 5 יחידות לבגרות בפיזיקה או בתחום דעת אחר הרלוונטי לתוכנית.
לפרטים נוספים על הדמיית משימות מאדים באתר D-mars

תנאי הקבלה לתוכנית: ריאיון אישי, הצגת גיליון ציונים וסמינר מיון.

הגשת מועמדות

תלמידים ותלמידות ממגמה מדעית או טכנולוגית הלומדים בכיתה י'

ימי א' בשעות 20:00-17:00, החל מ-16 בדצמבר 2018 למשך כשנה וחצי. בנוסף, מספר סיורים ומחנה אסטרונאוטים של שלושה ימים לקראת סוף התוכנית

מכון דוידסון, רחובות, מחנה הקיץ יתקיים במדבר

300 ש"ח לשנתיים

לחצו על כפתור ההרשמה בעמוד זה ועקבו אחר ההנחיות בטופס המקוון

עוד על התוכנית

התוכנית היא דו-שנתית. בשנה הראשונה של התוכנית יכירו התלמידים את מאדים ויתוודעו למחקרים בנושאים אלו: חיפוש חיים, בעיית הקרינה, נושא התקשורת וההישרדות על כוכב הלכת האדום. בנוסף הם יתרגלו עבודת צוות בחדר בקרה המדמה בקרה של משימת חלל.  במהלך מחנה קיץ יתרגלו התלמידים משימה רובוטית על מאדים ויבצעו אימוני אסטרונאוטים. בשנה השנייה של התוכנית המוקד יהיה תרגול של משימה מאוישת על מאדים, כולל נושאים מגוונים: רפואת חלל, מיקרו-כבידה. שיא התוכנית יהיה ביצוע אנלוג של משימה מאוישת על מאדים: פעילות של כמה ימים במדבר באופן המדמה משימת אסטרונאוטים על מאדים.

הגשת מועמדות