לכל התוכניות

מדען ברשת – יום דרווין

מדוע משתפים בעלי חיים פעולה? האם קיימת אבולוציה במעבדה? ומדוע טורפת נקבת העכביש את הזכר? תנו לתלמידים לשאול את השאלות בשיחת וידאו כיתתית עם טובי המדענים והמדעניות בארץ

ההפסקה הסתיימה, והצלצול קורא לתלמידים לחזור לכיתה. אך במקום לפתוח עוד ספר ולכתוב עוד נוסחה על הלוח, הפעם מקבלים התלמידים הזדמנות לפגוש (כמעט) פנים-אל-פנים חוקרות וחוקרים העוסקים בנושאים הכי חמים במדע, ובהם כמובן גם אבולוציה.
למפגש הזה קוראים "מדען ברשת", וזו תוכנית המיועדת במיוחד לכם – מורים ומורות למדעים ביסודי, בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה, שמעוניינים לפתוח בפני תלמידיהם עולמות חדשים, לעודד את סקרנותם ולהציג להם מודלים חדשים לחיקוי.

כיצד נערך מפגש "מדען ברשת"?
את הזמנת השיחה עם המדענים תעשו אתם, המורים, באמצעות יישומון ידידותי בעברית. לקראת השיחה יש לערוך בכיתה שיעור הכנה מקדים, שאותו מורידים מהיישומון. המפגש הווירטואלי עצמו מתבצע בכיתה, עם מצלמת רשת ומסך. במפגש התלמידים יציגו את עצמם מול המדען או המדענית, ישאלו את שאלותיהם ויקבלו תשובה עניינית ובגובה העיניים.

יום דרווין הוא הזדמנות מצוינת להכיר לתלמידיכם שיטת הוראה חדשנית, חווייתית ובלתי נשכחת, ואנו אף מעודדים אתכם להזמין עוד שיחות העוסקות בכל תחומי המדע גם במהלך שנת הלימודים.

הרשמה להדרכה

מורים למדעים ביסודי, חטיבת ביניים, חטיבה עליונה

במהלך שנת הלימודים

בבית הספר

ללא עלות

יש להירשם להדרכה מקוונת על אודות התוכנית. ההדרכה נערכת במחשב המחובר לאינטרנט, מתקיימת בשעות הערב ונמשכת כשעה (יש להצטייד בטלפון נייד המאפשר הורדת יישומונים).
התוכנית כוללת תמיכה פדגוגית וטכנית