יחידת השיווק והתקשורת
מנהלת היחידה: ענת הלפרין
לפני מספר חודשים התגבשה לה יחידת התקשורת והשיווק.
התחומים המרכיבים את היחידה המשיכו בפעילותם הקבועה, אך במהלך החודשיים הראשונים הקדשנו זמן ומחשבה כדי להגדיר לעצמנו את הזהות המייחדת את היחידה, מהן מטרותיה וערכיה.
את התהליך ביצענו יחד, אנשי היחידה, ובליווי אמירה.
ול High Lights בתחומים עצמם:
תקשורת המדע
- נתוני צפיות בזמן משבר הקורונה. מינואר ועד היום האתר שלנו צבר למעלה מ-9 מליון צפיות. זה כמעט כפול ממה שהוא צבר בכל השנה שעברה. השיא היה במרץ עם שני מליון צפיות בחודש אחד
- ההתמודדות עם פייק ניוז בקבוצת "זה נכון?" – ענינו על מאות שאלות, פרסמנו עשרות פוסטים והגענו למאות אלפי צפיות עם ההתייחסויות שלנו לשמועות ברשת, כולל פרסומים בתקשורת של ההפרכות שלנו
- תקועים בבית תורגם ל-4 שפות – אנגלית, ערבית, ספרדית ועובדים על גרמנית
- חידוני שטיפת מוח עברו את ה-5 מיליון צפיות!
קשרי לקוחות
- תחום קשרי לקוחות החל לפעול ב- 2 צוותים: צוות לקוחות פרטיים וצוות מורים, רשויות וקבוצות.
הצוותים עובדים בשיתוף פעולה עם התוכניות השונות בארגון, ותומכים בהשגת היעדים הארגוניים. - מבצע לוחות שנה – השנה, לראשונה, הצענו למכירה את לוחות השנה המדעיים של מכון דוידסון.
סה"כ נמכרו 970 לוחות שנה, ואלו נשלחו לפני החג בזכות הרתמות הצוות כולו.
וידאו
צוות הוידאו "התחדש" בחברים שחזרו מחלת ומחלד :) – נעמה, אבי ודנה.
סרטונים שהחזרנו לכותרות בחודשים האחרונים צברו בין רגע מספרים מרשימים מאד של צפיות:
לקראת ראש השנה "כמה גרעינים יש ברימון" צמח לגובה של כ 130,000 צפיות.
סדרת הסרטונים של יובל סגל המצחיק והמדויק "עכשיו אתם יודעים" התמצבה לה ברשת, וכעת נכתבת ומצטלמת כבר העונה השניה (בשיתוף צוות הקורסים המקוונים).
השנה העמקנו ופיתחנו מאד את היקף ואופי סרטי האנימציה המופקים במכון: איש קו כחול, שמסביר סוגיות ביקורתיות, מוביל סרטונים כמו "איך להבדיל בין אמת לשקר בוואטסאפ" או "מתי כבר נצא מהסגר"(...), שהוגש על ידי הצ'ייסר, השבוע התפרסם סרטון ראשון בסדרת האנימציה "דניאל שואל" בנושא "איך נוצרת קשת בענן", ובקרוב יצטרפו אליו הפרקים הבאים "מה זה מדוזה??" ו"איך הים נהיה מלוח?"
סדרת סרטוני עשה זאת בעצמך מדעיים מופקת במרץ, והפרק הראשון שלה יתפרסם השבוע במסגרת השקת ערוץ יוטיוב קידס הישראלי.
שיווק
מאמצי השיווק בחודשים האחרונים נעו על 2 צירים מרכזיים:
תמיכה בפעילויות השוטפות וקידומן – קורסים מקוונים, גיוס מועמדים ועוד.
יצירת מודעות לפעילות הייחודית של המכון בתקופת הקורונה – קידום תקועים בבית והמרכיבים השונים.