כמה הרבה ים יש בעולם, כמה הרבה יופי וכמה מעט ידע יש בידינו. כמה מעט מזה מסופר לילדים. אנחנו חיים בעולם קסום וכולנו מקווים לפתוח לילדים צוהר נוסף לעולם הזה.

ביוני 2012 השתתפתי בהשתלמות של שלושה ימים ב"אקו-אושן" שבקיבוץ שדות ים. יחד איתי השתתפו בה עוד מורים נפלאים מחמשת מחמשת בתי הספר הימיים הפועלים בארץ. בין השאר פגשתי שם את עדי לק, האחראי על תחרויות לבני בני נוער בנושאים ימיים במסגרת עמותת דולפין – עמותת יוצאי שייטת הצוללותבצה"ל. הוא סיפר שמזה שמונה שנים הם מארגנים, בשיתוף עם משרד החינוך ובתמיכה של גופים נוספים, תחרויות בנושא הים. מיד שאלתי אותו מדוע אין להם תחרות צילום וסיפרתי לו על תערוכת הצילומים שעשיתי עם תלמידיי.

עדי נדלק על העניין ואמר לי שאם אני רוצה לארגן עוד תחרות, הוא יצרף אותה בשמחה לארבע התחרויות הקיימות. וכך הגעתי לתחרות "נוער, אדם וים" – יוזמה התנדבותית לחלוטין, שכל מארגניה שותפים בכנות לאמונה שצריך לקרב את הנוער לים, נושא שלומדים עליו כה מעט בבתי הספר. התחרות נערכת בארגונה של עמותת דולפין, שיוצרת את הקשר עם הגופים השונים הנותנים את החסות ליוזמה.

לצורך התחרות אספתי גם אני חסויות ופרסים ופניתי לצלמים מקצועיים שיסכימו לשפוט בה בהתנדבות. אולם הדבר המרגש ביותר הוא הציפייה לתוצרים. אנחנו נעזרים מאוד במורים, שתורמים איש איש על פי יכולתו, הכל בהתנדבות והכל מתוך האהבה של כולנו לים.

אז הכול התחיל בהבטחה ובאהבה גדולה לים. אני חושבת שזה הדבר העיקרי שאני משתדלת להביא לשיעורים כמורה – את האהבה הזאת. זו אהבה ללימודים, האהבה שלי לתלמידים, האהבה שלהם לעצמם, והכי חשוב – סקרנות!

דלית  טורובצקי
עירוני א', תל אביב

2 תגובות

  • אורי

    איזה כייף לחשוב מחוץ לקופסה

    דלית --- איזה חידוש מרענן, יציאה החוצה לטבע, יצירתיות והבאה של כל היופי הזה פנימה לראי הנשמה!

  • דבורה כהן

    אהבה יצירתיות והוראה - תעביר את זה הלאה...

    דלית - הסיפור שאת מביאה מרגש ומייצג פלח גדול של מורים שעושים שינוי ומשפיעים. לקדם רעיון שמאמינים בו ולשתף - זה מה שעשית וזה מרגש. ומשפיע.

    אני מקווה שזה יעורר מורים לשתף בצורה דומה וגם להתייחס למה שכתבת