כשאני משחקת מונופול עם ילדיי, בדרך כלל יש לקראת סוף המשחק שחקן אחד שמרוויח המון עד שהאחרים לא יכולים לשלם לו יותר. אך האם יש מצב שבו הבנק מפסיד?

איך יש לשחק כך שהבנק לא יצליח לשלם את המשכורות כשהשחקנים עוברים על "התחל"?

      
אילוסטרציה: Shutterstock

שתהיה לכולנו שנת אושר ועושר,  

סבינה 



הערה לגולשים
אם אתם חושבים שההסברים אינם ברורים מספיק או אם יש לכם שאלות הקשורות לנושא, אתם מוזמנים לכתוב על כך בתגובה לכתבה זו ואנו נתייחס להערותיכם. הצעות לשיפור וביקורת בונה יתקבלו תמיד בברכה
.

7 תגובות

  • דוד.ו.

    פתרון

    - הבנק משלם עבור סיבובים ובמקביל הוא גובה קנסות עבור הפתעות למיניהם אז ככה שזה פלוס מינוס מתאזן .
    ברגע שכל הבתים האפשריים לקנייה(כולל תחבורה ציבורית וחברות חשמל) נקנו מאותו הרגע הבנק מתחיל להפסיד כסף , אם השחקנים יחזיקו מעמד מספיק זמן לפני שיהיה מונופול אחד על הכל אז ניראה לי שהבנק יצא מופסד. -כדי שהבנק לא יצליח לשלם על מעבר בהתחל יש לתאם בין כולם לא לקנות כלום ורק להסתובב בלי הפסקה.

  • דמו'

    זה אפשרי?

    זה אפשרי רק במונפול כזה שהבנק מוגבל בכסף במונפול אלקטרוני למשל הבנק לא מוגבל בכסף וגם במונפול רגיל לא ניתן לשלוט על ההוצאות שיהיו לשחקנים שתלוי בקוביות שקובעות את מספר הצעדים. לסיכום קשה עד בלתי אפשרי לתכנן את הצעדים כך שבסיומו של סיבוב לא יהיה לבנק מספיק כסף לשלם לשחקן

  • אלעד ויס

    פתרון אפשרי

    להגדיר שסיבוב על לוח המשחק הוא כמו פרק זמן מוגדר שיש לצאת ממנו בלי חיוב.
    במהלך הסיבוב יש לוודא שההכנסות תהיינה גדולות מההפסדים.
    לא משנה באיזה אופן זה יקרה, העיקר שהסכום שמשלמים לבנק בתום סיבוב לא יהייה גבוה מהסכום שהבנק שילם לך. וככה עד שירושש הבנק מכל שטרותיו.
    פיתרון נוסף זה לקבוע חוקים מיוחדים כמו: סכום כפול בעת נחיתה על דרך צלחה ועוד.

  • אוהד ניר

    ניסיון לפתרון

    כאשר כל השחקנים מתאמים בינהם ומסכימים שאף אחד לא קונה נכסים, ואז לבנק לא נכנס כסף, רק יוצא כסף כאשר מסיימים סיבוב, ובסופו של דבר התהליך הזה אמור להביא אותו לפשיטת רגל.

  • דן-1

    הערה לנסיון לפתרון

    לא בטוח שאי קניית נכסים תביא את הבנק לפשיטת רגל.כי יש הטלת קוביות שמחייבת תשלום קנס לבנק בגלל כרטיס "הפתעה" או מצבים אחרים במשחק.ואין למשחקים שליטה על זריקת הקוביות.

  • דביר ה

    הפתרון דווקא נשמע טוב

    אמנם אתה צודק ומדי פעם צריך לשלם לבנק מכרטיסי הפתעה וכדומה, אך סך הכל סכום זה אינו גדול יחסית, ובמשחק הוגן של 3-4 שחקנים הבנק יאבד כל סיבוב 600-800 שקלים (במשחק בו זה סדר הגודל של הכספים), כרטיסי ההפתעה לרוב אינם לוקחים יותר מ100 שקלים משחקן, כך שאם כל השחקנים יסכימו ביניהם שלא לקנות כלום לאחר זמן מה הבנק יתרוקן.

  • מומחה מצוות מכון דוידסוןסבינה

    לשבור את הבנק

    יפה מאוד! לדעתי אפשר לקנות רחובות ויש אך ורק להימנע מקניית בתים (או חנויות) ומלונות. זה יכול לקרות "ללא תכנון" אם שום משתתף לא מחזיק סדרה שלמה של רחובות .
    נניח שהבנק צריך להוציא כסף כדי לשלם משכורות ושהיא מקבלת כסף דרך כרטיסי ההפתעה. כמה סיבובים בערך זה ייקח ל-3-4 שחקנים לשבור את הבנק?