שלום לכם!
משאית צריכה לעבור 400 ק"מ במדבר שאין בו תחנות דלק. על נהג המשאית ליצור תחנות שבהן הוא יאחסן דלק ויוכל לתדלק במקרה הצורך. כלומר, הוא יעבור חלק מהמרחק, ישאיר כמות דלק מסוימת בנקודה שאליה הגיע, יחזור לתחילת הדרך כדי לתדלק ויתחיל את חציית המדבר שנית. לבסוף הוא יעבור את כל המדבר עם הפסקות תדלוק ב"תחנות" החדשות שהוא יצר. ראו דוגמה למטה.
המשאית צריכה ליטר דלק לכל קילומטר ומכל הדלק שלא מספיק ל-180 ליטר. את הדלק שיש בטנק אפשר לחלק, להשתמש בחלק ממנו עבור הנסיעה ולהשאיר את היתרה בתחנות האחסון. אין גבול למספר הפעמים שהמשאית יכולה לחזור לתחנת הדלק שבתחילת הדרך. אפשר להשאיר כל כמות שרוצים כלשהי בתחנות אחסון לאורך הדרך.
מהו מספר הקילומטרים הקטן ביותר שתצטרך המשאית לנסוע כדי לחצות את המדבר? ואיך תיראה חלוקת תחנות האחסון לאורך הדרך?
שבוע טוב,
סקובידו
הערה לגולשים
אם אתם חושבים שההסברים אינם ברורים מספיק או אם יש לכם שאלות הקשורות לנושא, אתם מוזמנים לכתוב על כך בפורום. אנו נתייחס להערותיכם. הצעות לשיפור וביקורת בונה יתקבלו תמיד בברכה.