סרטן המעי הגס הוא הסרטן השלישי בשכיחותו וגורם התמותה השני בשכיחותו בין מחלות הסרטן. הסרטן הזה מתפתח לאט יחסית ומתגלה לרוב אחרי גיל 50. בשלבים הראשונים כמעט שאין למחלה תסמינים, וכשהם מופיעים היא נמצאת כבר בדרך כלל במצב מתקדם, על כן מומלץ לאנשים מעל גיל 50 לעבור בדיקות תקופתיות לגילוי מוקדם של סרטן המעי הגס.

הסרטון שלפנינו סוקר בקצרה את התפתחות סרטן המעי הגס. הסרטון הוא באנגלית, לכן הוספתי עבורכם בהמשך העמוד תרגום שלו והסברים.לצפייה בסרטון לחצו על התמונה למטה.


הסרטון מוצג באתר Virtual Medical Center. הופק בידי חברת Blausen Medical Communications

המעי הגס הוא צינור חלול בקצה התחתון של מערכת העיכול, שנמצאת בחלל הבטן. הוא משמש לעיבוד פסולת, לוקח מזון שמגיע אליו בצורה של פסולת מוצקה ודוחף אותו אל מחוץ לגוף דרך פי הטבעת. בשל צורתו של המעי הגס עלולים להתפתח בו פוליפים קטנים או גידולים. כשמוצאים פוליפים מתברר לעתים קרובות שהם שפירים, אך עלולים להיות בו גם גידולים ממאירים.

סרטן המעי הגס פוגע בדרך כלל באנשים מעל גיל 50. תסמיני המחלה כוללת בין היתר עצירות או שלשול, דם בצואה, חולשה לא מוסברת ואובדן משקל. נהוג לכלול בדרך כלל את סרטן המעי הגס באותה קבוצה עם סרטן פי הטבעת, והם נקראים סרטן קולורקטלי. השם העברי "סרטן המעי הגס" כולל גם את סרטן פי הטבעת ואת סרטן התוספתן.

ארז גרטי
המחלקה לכימיה ביולוגית
מכון ויצמן למדע



הערה לגולשים
אם אתם חושבים שההסברים אינם ברורים מספיק או אם יש לכם שאלות הקשורות לנושא, אתם מוזמנים לכתוב על כך בתגובה לכתבה זו ואנו נתייחס להערותיכם. הצעות לשיפור וביקורת בונה יתקבלו תמיד בברכה.

אתר דוידסון אונליין עוסק במתן מידע מדעי בלבד ואין לראות בכתוב בו תחליף לייעוץ רפואי או תזונתי. אין לצטט חלקים מכתבה זו, אלא רק את הכתבה בשלמותה.

2 תגובות

  • Norma Patton

    Forzest 20 mg

    Forzest 20 mg is prescribed when a person goes through Erectile Dysfunction which is a difficulty faced by people at the time of love making activity. Visit Forzest https://www.pharmaglobalrx.com/forzest.html .

  • fildena 120 mg

    https://www.dosepharmacy.com/cenforce-100mg-tablet

    "How lengthy does it take for Cenforce 100 mg to paintings?
    <b><a href="https://www.dosepharmacy.com/cenforce-100mg-tablet">Sildenafil 100 mg</a></b>
    Well, in case you want cent percentage outcomes, devour the tablet 30 to 40 minutes before the sexual event. The period of erection lasts from four to five hours. This period depends on several factors. If you are a smoking and alcohol addict, and you consume alcohol or smoke before or at some point of sex. The drugs lose their efficiency. And 4 to five hours is sufficient for achieving the premium satisfaction of orgasm.
    "