במנוע בנזין נשאבים אוויר ובנזין לתוך בוכנה שם הם נדחסים בלחץ גבוה ואז בדיוק ברגע המתאים התערובת מוצתת ע"י ניצוץ חשמלי מהמצת (פלאג). הגזים שנוצרים בבעירה דוחפים את הבוכנה. מנגנון גל-ארכובה "מתרגם" את התנועה הקווית של הבוכנה (למעלה-למטה) לתנועה סיבובית המניעה את הגלגלים.
במנוע דיזל הדלק (דיזל/סולר) נדלק ונשרף כאשר הוא בא במגע עם אוויר שנדחס ע"י בוכנה ותוך כדי כך התחמם מאוד, כלומר במקרה זה אין צורך בניצוץ חשמלי. גם במקרה זה הגזים דוחפים את הבוכנה (עבודה מכאנית) והתנועה הקווית הופכת למעגלית ע"י מנגנון הגל-ארכובה.
מנוע הבנזין הראשון שנבנה ע"י לנואר ב 1859, תמונה נלקחה מויקיפדיה.
מאת: ד"ר מאיר ברק
המחלקה לביולוגיה מבנית
מכון ויצמן למדע
הערה לגולשים
אם אתם חושבים שההסברים אינם ברורים מספיק או אם יש לכם שאלות הקשורות לנושא, אתם מוזמנים לכתוב על כך בפורום. אנו נתייחס להערותיכם. הצעות לשיפור וביקורת בונה תמיד מתקבלות בברכה.