תקנון עת המדע, עט למדע – תחרות סיפורים קצרים

1. כללי
1.1 מכון דוידסון לחינוך מדעי ליד מכון ויצמן למדע ע.ר ("מכון דוידסון") מכריז בזאת על תחרות סיפורים קצרים בנושאים מדעיים, והכל על פי תקנון זה.
1.2 התקנון מסדיר את תנאי ההשתתפות בתחרות. 
1.3 התקנון מנוסח בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד והוא מתייחס לשני המינים במידה שווה. 
 
2. השתתפות בתחרות
2.1 ההשתתפות בתחרות היא ללא תשלום ופתוחה לכול, למעט בני משפחה של שופטי התחרות ("המשתתף").
2.2 בתחרות ישתתפו אך ורק סיפורים מקוריים שטרם פורסמו בכל דרך (מודפסת או אלקטרונית). הסיפורים יוגשו תחת השם המלא של מחבריהם. סיפורים שכבר פורסמו, סיפורים שהוגשו תחת שמות בדויים, וסיפורים שהוגשו שלא על דעת מחבריהם, ייפסלו על הסף.
2.3 כל משתתף רשאי להגיש סיפור אחד בלבד לתחרות. הסיפורים יכולים להיות קשורים לעשייה המדעית או לעסוק במדע אמיתי (שאינו מדע בדיוני). הסיפור יוקלד בעברית בלבד ואורכו לא יעלה על 5,000 מילים (על פי ספירת המילים במעבד התמלילים וורד).
2.4 סיפור שיוגש לתחרות חייב להיות יצירה מקורית של המשתתף, שלא התקבל מצד שלישי כלשהו, ושהמשתתף הוא הבעלים היחיד והבלעדי של כל הזכויות מכל מין וסוג שהוא בסיפור, וכזה שלא ראה אור קודם לכן בבמה כלשהי, שלא הוגש קודם לכן או נשלח בה בעת לתחרות אחרת.
2.5 את הסיפורים יש לשלוח בדואר אלקטרוני לכתובת editor@weizmann.ac.il. לא יתקבלו סיפורים שישלחו באמצעים אחרים. הסיפור יצורף כנספח (attachment) לדואר האלקטרוני, כקובץ doc, docx או rtf. בגוף המכתב ירשום המחבר את פרטיו האישיים כדלקמן: שם פרטי, שם משפחה, כתובת דואר, כתובת דואר אלקטרוני, מספר(י) טלפון. הסיפורים יועברו לשופטים בקבצים ממוספרים, ללא פרטים מזהים.
2.6 המועד האחרון להגשת הסיפורים: 15 בפברואר  2020 בשעה 23:59.
 
3. הליך בחירת הזוכה
3.1 מכון דוידסון יהיה רשאי, לפי שיקול דעתו הבלעדי והמוחלט, בכל עת, לפסול את השתתפותו של כל משתתף מכל סיבה שהיא ולפי שיקול דעתו הבלעדי והמוחלט, מבלי לגרוע מן האמור לעיל לרבות אך לא רק, בגין אי מסירת פרטים מלאים, מדויקים ומעודכנים על ידו ו/או אי יכולת ליצור עמו קשר ו/או הפרת הוראות התקנון ו/או הוראות כל דין, ולמשתתף ו/או לכל מי מטעמם לא תהיה כל טענה ו/או דרישה ו/או תביעה כנגד מכון דוידסון ו/או מי מטעמו בגין כך.
3.2 המשתתף מאשר מצהיר ומתחייב כי אין בסיפור ו/או באיזה חלק ממנו ו/או בהשתתפותו בתחרות כדי להוות הפרה של כל הסכם ו/או דין ו/או כדי לפגוע בצד שלישי כלשהו ו/או בזכויותיו של צד ג' כלשהו לרבות זכויות יוצרים, זכות מוסרית, הזכות לפרטיות, צנעת הפרט, חופש העיסוק, הזכות לקניין וכיו"ב. בעצם השתתפותו בתחרות ו/או בשליחת סיפור לתחרות מביע המשתתף הסכמה מלאה לתקנון זה, על כל סעיפיו.
3.3 הסיפורים יועברו בעילום שם לחבר השופטים, שיורכב משלושה חברים. 
3.4 הסיפור שייבחר לסיפור הטוב ביותר לדעת השופטים, לפי שיקול דעתם הבלעדי והמוחלט, ללא חובה לנמק הבחירה, יזכה את המשתתף בפרס כמתואר להלן.
3.5 חבר השופטים רשאי להעניק ציונים לשבח לסיפורים שלא זכו בפרס, כראות עיניו.
3.6 כל החלטות חבר השופטים הן סופיות ואינן ניתנות לערעור.
 
4. הכרזה על הזוכה ומתן הפרס
4.1 הזוכה יוכרז בתחרות ה-S-Factor בתאריך 1 באפריל 2020.
4.2 הפרס יכלול תעודה בחתימת יו"ר חבר השופטים, וכן סכום כספי של 2,000 שקל. ציון לשבח, אם יינתן, יכלול תעודה בלבד.
4.3 הפרס ו/או התעודות יימסרו לזוכה או למשתתפים, לפי העניין, כאמור לעיל במועד שייקבע על ידי מכון דוידסון.
4.4 כתנאי לקבלת הפרס יהיה על הזוכה להציג אמצעי זיהוי אישי (תעודת זהות, רישיון נהיגה או אמצעי זיהוי אחר שיידרש).
4.5 מכון דוידסון שומר על הזכות לפנות למשתתפ/ים  אחר/ים ו/או לכל גורם אחר לרבות במקרה שההתקשרות עם זוכה בתחרות לא תבוא לידי מימוש.
4.6 הסיפור הזוכה יפורסם באתר "גחלילית". המכון שומר לעצמו את הזכות לערוך את הסיפור לפי שיקוליו ובתיאום עם המשתתף.
 
5. אחריות
5.1 ידוע למשתתף כי השתתפות המשתתף בתחרות ו/או משלוח והגשת סיפור מהווה ומשמעה הצהרה אישור, הסכמה והתחייבות מראש ובכתב של המשתתף לתקנון זה ולכל כללי ותנאי התחרות לעיל ולהלן לרבות בנושא האחריות של המשתתף, ובמיוחד המשתתף מסכים מראש לכך שהשתתפותו בתחרות היא על אחריותו בלבד, וכי מכון דוידסון אינו ולא יהיה אחראי לכל נזק, לרבות אובדן רווח ככל ואשר ייגרמו למשתתף ו/או מי מטעמו בכל הקשור בתחרות זו ו/או בפרס.
5.2 מבלי לגרוע מכלליות האמור לעיל, מכון דוידסון אינו ולא יהיה אחראי לכל טעות, תקלה, פגם, ליקוי מכל מין וסוג שהוא לרבות תקלת אינטרנט, מחשב, דפוס, הגהה, משלוח ו/או טעות אחרת מכל מין וסוג שהוא שבגינה לא יקלטו פרטי המשתמש ו/או הסיפור בתחרות, והמשתמש מוותר על כל טענה ו/או דרישה ו/או תביעה כלפי מכון דוידסון.
 
6. זכויות יוצרים
6.1 המשתתפים מקנים למכון דוידסון רשות בלתי חוזרת, לא מוגבלת בזמן, ללא תמורה, לעשות שימוש בסיפורים. זכויות היוצרים על הסיפורים יישמרו למחבריהם, למעט הסייגים הבאים:
6.1.1 מכון דוידסון שומר לעצמו את הזכות לפרסם את כל הסיפורים שהוגשו באתר "גחלילית", באתר מכון דוידסון ובכל פלטפורמה אחרת לבחירתו ללא כל הגבלה של זמן. למשתתפים ו/או למי מטעמם לא תהא כל זכות או דרישה לעניין זה והם לא יהיו זכאים לכל תמורה.
6.1.2 אם יחליט מכון דוידסון לפרסם אסופה של סיפורים שהוגשו לתחרות, הוא יהיה רשאי לעשות כן בלא תמורה, פרט למשלוח שני עותקים של האסופה לכל משתתף שסיפור מפרי עטו יפורסם בה.
6.1.3 כל שינוי בסיפור, ובכלל זה עריכה ספרותית, עריכת לשון והגהה, ייעשה בתיאום עם הכותבים ובהסכמתם.
6.1.4 פרסומי הסיפורים יכללו קרדיט לכל מחבר בנוסח או בנוסח דומה (נכתב בידי [שם המחבר] במסגרת תחרות של מכון דוידסון) בגודל ובמיקום שיקבעו על ידי מכון דוידסון בהתחשב במדיום שבו הם יפורסמו.
6.2 להסרת ספק מובהר כי משתתפים בתחרות אינם ולא יהיו זכאים לקבל תשלום או תמורה בעבור הסיפור ששלחו וכל שימוש בו.
 
7. שונות
7.1 שליחת סיפור לתחרות פירושה הסכמה מלאה לתקנון זה. המשתתפים מצהירים כי ידוע להם שמכון דוידסון שומר לעצמו את שיקול הדעת הבלעדי והמוחלט באשר לניהול התחרות, לרבות קביעת תוצאות התחרות ו/או זהות הזוכה בפרס. מכון דוידסון יהיה רשאי לקבל כל החלטה בקשר לתחרות לרבות ביטול, שינוי, הארכה וכיו"ב. תוצאות התחרות ו/או כל עניין הנוגע אליה תהיינה סופיות, מוחלטות ובלתי ניתנות לערעור.
7.2 מידע אישי שייאסף יהיה כפוף למדיניות הפרטיות של מכון דוידסון בכפוף לכך שיעשה בו שימוש אך ורק לצורך התחרות ומשלוח מידע על אודות מכון דוידסון ופעילותיו (לרבות הודעות שמהוות דבר פרסומת) בדואר אלקטרוני, בכפוף לכך שכל משתתף יהיה רשאי בכל לבקש את מכון דוידסון שלא לשלוח לו הודעות בדואר אלקטרוני שאינן קשורות לתחרות).
7.3 הפרס הוא אישי ובלתי ניתן להעברה.
7.4 מבלי לגרוע מכלליות האמור לעיל, מכון דוידסון רשאי לשנות את המועדים של שלבי התחרות, לפי שיקול דעתו הבלעדי ובלי שיהא עליו לנמק זאת, לרבות בהתאם לכמות הסיפורים שיתקבלו. הודעה על מועדים חדשים, ככל שיהיו, תינתן באתר התחרות.
7.5 מכון דוידסון רשאי, לפי שיקול דעת הבלעדי ומכל סיבה שהיא, להודיע מעת לעת על שינוי בכללי התחרות, למעט סעיף 6, ובכלל זה, ומבלי לגרוע, רשאי להודיע על ביטול התחרות ו/או הפסקתה ו/או שינוי הקריטריונים להשתתפות בתחרות ו/או החלפת הוועדה ו/או עדכון תקנון זה, והמשתתף מוותר על כל טענה, דרישה או תביעה בנוגע לכך.