לכל התוכניות

ניצוצות מדע

אם אתם תיכוניסטים מהעדה האתיופית שגרים באזור רחובות ומתחשק לכם ליצור עננים בחדר או לגלות איך בלון נשרף ואינו מתפוצץ – המעבדות שלנו מחכות במיוחד לכם

סיימתם את יום הלימודים שלכם בבית הספר ואתם חוזרים הביתה. ומה עכשיו? פעמיים בשבוע יש לכם הזדמנות לקפוץ על ההסעה שארגנו לכם ולהגיע לפתח המעבדות שלנו במכון דוידסון לחינוך מדעי כדי להיחשף לתחומי מדע חדשים, לבצע ניסויים מדעיים ולפגוש סטודנטים וחוקרים בני העדה האתיופית שהשתלבו באקדמיה ובתעשייה בארץ.

בהתאם לכיתה שלכם (ט', י', י"א או י"ב), נתמקד בדברים החשובים באותה השנה. בכיתה ט', למשל, ניתן לכם לטעום לפני כולם קצת מכל מקצועות המדע (כימיה, פיזיקה, ביולוגיה ומחשבים), בכיתה י"א נתמקד במגמה המדעית המורחבת שבחרתם ובכיתה י"ב נעזור בבגרויות. אך מעבר ללימודים ולמעבדות יש לנו במהלך השנה גם שלושה מחנות קצרים של יומיים, שבהם תבלו עם החברים לתוכנית, תישנו בכפר הנוער שלנו ותשתתפו בפעילויות גיבוש וכיף ואפילו הכנה לקראת הגיוס לצה"ל. הפיצה שתזמינו לעצמכם בערב – עלינו.

תלמידי כיתות ט'-י"ב, מהעדה האתיופית, החיים מאזור רחובות והסביבה. התוכנית רלוונטית גם לסטודנטים שמעוניינים להתנדב בתוכנית פר"ח

במהלך שנת הלימודים. בין פעם לפעמיים בשבוע אחרי שעות הלימודים, למשך ארבע שעות. מחנות מדע של יומיים מתקיימים שלוש פעמים במהלך השנה. התוכנית נמשכת ארבע שנים

במכון דוידסון לחינוך מדעי שבמכון ויצמן למדע ברחובות

התוכנית פועלת במימון משפחת פרגמנט ומגבית קהילת ניו יורק (UJA) וכרוכה בתשלום סמלי

מורים ומנהלי בית ספר שתלמידיהם עונים לדרישות התוכנית מוזמנים להמליץ על מועמדים בוגרי כיתות ח', שיוזמנו למיונים במכון דוידסון לחינוך מדעי

עוד על התוכנית

במהלך שנת הלימודים התוכנית פועלת בשלושה מישורים במקביל:

1. מפגשים שבועיים: מפגשים של ארבע שעות אקדמיות במכון ויצמן, שמתקיימים בקבוצות קטנות בהתאם לרמת התלמידים ומועברים על ידי סטודנטים ממכון ויצמן למדע ומאוניברסיטאות אחרות במסגרת תוכנית פר"ח. המפגשים מוקדשים ללימוד מתמטיקה, מדעי המחשב, כימיה, פיזיקה וביולוגיה. כמו כן מוקדשים שיעורים בקבוצות ללימוד השפה האנגלית, בשל חשיבותה בלימודי מדעים, טכנולוגיה ותחומים נוספים.

2. מחנות מדע: ילוו את התוכנית שלוש פעמים במהלך השנה. במחנות הללו יקבלו התלמידים תכני העשרה והתנסות בתחומי המדע השונים.

3. סדנאות "העצמה": בסדנאות, בהדרכת מנחים מקצועיים, מתקיימות בקבוצות קטנות ועוסקות בנושאים כמו בחירה נכונה, קבלת החלטות, מנהיגות וערכים. המטרה: לחזק את היכולות האישיות ואת הביטחון העצמי של כל אחד מתלמידים הוכנית ולפתח כושר מנהיגות.

למידע, הכוונה ורישום טלפוני: 08-9378300